۰ نفر

پرسپولیس به طلب ۱۲۰میلیارد تومانی می‌رسد؟

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبر: 491116
پرسپولیس به طلب ۱۲۰میلیارد تومانی می‌رسد؟

قهرمانی در آسیا می‌تواند پرسپولیس را به جام‌جهانی باشگاه‌ها برساند که به‌زودی و در قطر برگزار می‌شود و باخت در بازی اول این رقابت‌ها 500هزار دلار پاداش دارد و تیم برنده در صورت باخت در بازی بعدی برای رتبه پنجمی یا ششمی یک‌میلیون و با برد یک ونیم‌میلیون دلار دیگر دریافت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، از آنجا که ایرانی هستیم و عادت‌های خاص خودمان را داریم، هر وقت می‌رویم مطب، حساب می‌کنیم که دکتر هر روز چند تا بیمار دارد و تعداد آنها را در قیمت ویزیت ضرب می‌کنیم تا به درآمد ماهانه دکتر برسیم. مهمانی که می‌رویم، از صاحبخانه می‌پرسیم خانه چند متر است و چند خریده و حساب می‌کنیم که به قیمت الان چقدر می‌شود. جوان فامیل را که تازه سر کار رفته در جمع می‌بینیم و می‌پرسیم ماهی چقدر حقوق می‌گیرد، از سرباز می‌پرسیم چند‌ماه خدمت است، از زن باردار می‌پرسیم چندماهه باردار است یا برای کی برنامه ریخته تا بچه‌دار شود؟حدس‌زدن درآمد راننده تاکسی تلفنی هم سرگرمی خوبی است؛ اینکه چند سفر در روز مسافر می‌گیرد و چقدر به‌ خود راننده می‌رسد و چه پول هنگفتی گیر اسنپ یا تپسی می‌آید. حالا هم یکی از تفریحات سالم ماها حساب درآمد پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیاست و مبلغی که در صورت پیروزی در فینال نصیب نماینده فوتبال ایران می‌شود.

چرتکه‌ها و ماشین‌حساب‌ها را آماده‌کنیم. پرسپولیس با پیروزی مقابل التعاون عربستان، السد قطر، شارجه امارات و پاختاکور ازبکستان سرجمع۲۵۰هزار دلار پاداش گرفت و 20هزار دلار هم برای مساوی در وقت قانونی مقابل النصر عربستان به‌دست آورد. بردن النصر در ضربات پنالتی 2میلیون دلار تضمینی در حساب پرسپولیسی‌ها ذخیره کرد. صعود مرحله‌به‌مرحله هم هر کدام پاداش‌هایی در‌بر‌داشت؛ صعود به یک‌هشتم ۱۰۰هزار، صعود به یک‌چهارم 150هزار، حضور در نیمه‌نهایی ۲۵۰هزار دلار. شکست در فینال شنبه 2میلیون و برد در این بازی 4میلیون دلار دیگر برای قهرمان 4سال اخیر ایران پاداش به همراه خواهد‌آورد. جمع اینها می‌کند به‌عبارت 4میلیون‌و820هزار دلار که اگر ایرانی باشی سریع این رقم را در قیمت روز دلار ضرب می‌کنی تا دستاورد ریالی حضور پرسپولیس در لیگ این فصل آسیا را حساب کنی.

اگر همین امروز طلب آسیایی پرسپولیس را بدهند این باشگاه با قیمت 250هزار ریالی روز دلار حدود 120میلیارد تومان معادل 1200میلیارد ریال کاسب می‌شود که می‌تواند مرهمی باشد بر همه زخم‌ها و پوششی بر بدهی‌های کلان باشگاه. البته کنفدراسیون 10درصد هم از این پاداش برای خودش کمیسیون برمی‌دارد که طبق گفته AFC این پول صرف امور خیریه می‌شود؛ شاید از همان دست خیریه‌ها که بلاتر و پلاتینی در فیفا و یوفا کنار می‌گذاشتند. همه این پول بلافاصله به باشگاه ایرانی نخواهد رسید؛ چون به‌خاطر تحریم‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رساندن پول به نماینده‌های ایران بهانه مناسبی دارد.

شاید با رفتن ترامپ حدود 2ماه دیگر و رفع برخی تحریم‌ها از سوی جو بایدن، پرسپولیس زودتر از چیزی که فکرش را می‌کرد به این پاداش‌ها برسد. هر چند این پول به‌دست صاحب باشگاه یعنی وزارت ورزش می‌رسد و معلوم نیست همه آن صرف خود باشگاه و جبران بدهی‌ها و هزینه‌های جاری و پرداخت قراردادها و هزینه خرید موز و کیک و ساندیس جلسه‌های هیأت‌مدیره پرسپولیس شود. قهرمانی در آسیا می‌تواند پرسپولیس را به جام‌جهانی باشگاه‌ها برساند که به‌زودی و در قطر برگزار می‌شود و باخت در بازی اول این رقابت‌ها 500هزار دلار پاداش دارد و تیم برنده در صورت باخت در بازی بعدی برای رتبه پنجمی یا ششمی یک‌میلیون و با برد یک ونیم‌میلیون دلار دیگر دریافت می‌کند. به تیم قهرمان 10میلیون و تیم‌های دوم تا چهارم به‌ترتیب 5، 4و 3میلیون دلار می‌رسد که جایزه قهرمان نسبت به 2سال قبل دوبرابر شده است. نکته پاداش جام جهانی باشگاه‌ها این است که فیفا مثل AFC، 10درصد از پاداش کسر نمی‌کند.