۰ نفر

بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ جهان کیست؟ +عکس

۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۰:۵۱
کد خبر: 490793
بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ جهان کیست؟ +عکس

«رابرت لواندوفسکی» ستاره لهستانی باشگاه بایرن‌مونیخ، بالاتر از «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، مراسم بهترین‌های سال فیفا، پنجشنبه شب به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد و برترین‌های سال ۲۰۲۰ فوتبال جهان در بخش‌های مختلف انتخاب شدند.

 

به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، مراسم توپ طلا امسال از سوی مجله فرانتس فوتبال برگزار نمی‌شود و به‌همین دلیل مراسم فیفا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

«لواندوفسکی» بهترین بازیکن جهان

«رابرت لواندوفسکی» مهاجم تیم ملی لهستان که عملکرد درخشانی در بایرن‌مونیخ داشت و با گلزنی‌های متعدد خود همراه با این باشگاه تمام جام‌های موجود را برنده شد در رقابت با «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو»، عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ فیفا را کسب کرد تا فوتبال لهستان را به افتخاری فراموش‌نشدنی برساند.

لواندوفسکی در لیگ قهرمانان و بوندسلیگا، آقای گل شد.

«لوسی برونز» برترین بازیکن زن جهان

بازیکن تیم ملی انگلیس که سال ۲۰۲۰ در باشگاه لیون حضور داشت و سپس به منچسترسیتی ملحق شد عنوان برترین بازیکن زن جهان را به خود اختصاص داد. «رنیل هاردر» از دانمارک و «وندی رنار»  از فرانسه دیگر نامزدها بودند.

«مانوئل نویر» برترین دروازه‌بان

مانوئل نویر دروازه‌بان بایرن‌مونیخ و تیم ملی آلمان در رقابت با «آلیسون بکر» از برزیل و باشگاه لیورپول و همچنین «یان اوبلاک» از اسلوونی و باشگاه اتلتیکومادرید، جایزه بهترین دروازه‌بان را به خود اختصاص داد.

«یورگن کلوپ» بهترین مربی

سرمربی آلمانی لیورپول در این بخش، عنوان بهترین مربی را برای دومین سال متوالی از آن خود کرد. «هانسی فیلیک» سرمربی آلمانی بایرن‌مونیخ و «مارچلو بیلسا» سرمربی آرژانتینی باشگاه لیدز، دیگر نامزدها بودند.

جایزه پوشکاش به «سون هیونگ مین» رسید

ستاره اهل کره‌جنوبی باشگاه تاتنهام انگلیس، جایزه پوشکاش که به زیباترین گل سال می‌رسد را از آن خود کرد. «لوئیس سوارز» و «جورجیان دی‌آراسکائتا» هر دو از اروگوئه، دیگر نامزدهای بخش فوق بودند.

سرمربی زنان هلند بهترین شد

«سارا وینگمن» سرمربی تیم ملی زنان هلند بهترین مربی بخش زنان شد. «اِما هایس» سرمربی انگلیسی باشگاه چلسی و «ژان لوک واسو» سرمربی فرانسوی باشگاه لیون دیگر کاندیدای این بخش بودند.

تیم منتخب سال ۲۰۲۰ فیفا

آلیسون بکر (برزیل، لیورپول)، ترنت الکساندر آرنولد (انگلیس، لیورپول)، ویرجیل ون دایک (هلند، لیورپول)، سرخیو راموس (اسپانیا، رئال‌مادرید)، آلفونسو دیویس (کانادا، بایرن‌مونیخ)، جاشوا کیمیش (آلمان، بایرن‌مونیخ)، کوین دی‌بروین (بلژیک، منچسترسیتی)، تیاگو آلکانتارا (اسپانیا، لیورپول)، لیونل مسی (آرژانتین، بارسلونا)، رابرت لواندوفسکی (لهستان، بایرن‌مونیخ) و کریستیانو رونالدو (پرتغال، یوونتوس).

در این بخش، «آلفونسو دیویس» ستاره کانادایی باشگاه بایرن‌مونیخ، اولین بازیکن تاریخ آمریکای شمالی است که در تیم منتخب سال فیفا قرار می‌گیرد.

رونالدو و مسی هم با ۱۴ مرتبه قرار گرفتن در تیم منتخب فیفا، رکوردار هستند.​