۰ نفر

گل‌های پنالتی رونالدو بیشتر است یا مسی؟

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۲۰
کد خبر: 479278
گل‌های پنالتی رونالدو بیشتر است یا مسی؟

ستاره‌های پرتغالی و آرژانتینی ۲ پادشاه گلزنی در جهان فوتبال به حساب می آیند که گل های زیادی را از فاصله ۱۱ متری به ثمر رسانده‌اند.

به گزارش بی ساکر، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، آمار فوق العاده ای را در گلزنی به خاطر تواناهایی شان بر جای گذاشته اند. بخش قابل توجهی از گل های ستاره آرژانتینی و پرتغالی از فاصله یازده متری به دست آمده است. هر دو بازیکن پنالتی زن نخست تیمشان به حساب می آیند و به همین خاطر می توانند گل های زیادی از این طریق به ثمر برسانند. 

تمام ضربات پنالتی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اگر بازی های رسمی در نظر گرفته شود رونالدو بالاتر از مهاجم بارسلونا قرار دارد. ستاره پرتغالی ۱۳۰ گل را از فاصله یازده متری به ثمر رسانده و در این زمینه نسبت به مسی هم قابل اعتمادتر است. ۸۴.۴ درصد از ۱۵۴ ضربه مهاجم یوونتوس به گل تبدیل شده است. از طرفی ستاره آرژانتینی ۹۵ گلش با پنالتی بوده است یعنی ۳۵ گل کمتر نسبت به رونالدو. مسی تاکنون ۱۱۶ ضربه زده که ۸۱.۹ درصدشان از خط دروازه ها عبور کرده است. او همچنین توانسته ۱۳ پنالتی پیاپی را به گل تبدیل کند. 

باشگاهی

رونالدو از لحاظ باشگاهی هم برتری قابل توجهی نسبت به کاپیتان بارسا دارد. او با پیراهن منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس ۱۱۹ گل را از طریق پنالتی به ثمر رسانده است (با اسپورتینگ لیسبون گلی از فاصله یازده متری نزده است). ستاره پرتغالی میانگین ۸۶.۹ درصد گلزنی را پس از ۱۳۷ ضربه به ثبت رساند. تنها ۷۹ گل از ۶۳۸ گل مسی با پیراهن تیم کاتالانی از روی نقطه پنالتی بوده است. او با زدن ۹۸ ضربه میانگین ۸۰.۶ درصد گلزنی را به ثبت رساند.  

 تیم ملی

در بازی های ملی مسی بالاتر از رونالدو قرار دارد. مهاجم آلبی سلسته ۱۶ گل خود را با پنالتی به ثمر رسانده است (۷۹ گل ملی) و تنها دو ضربه را نتوانسته به گل تبدیل کند. میانگین گلزنی اش ۸۸.۹ درصد است. از طرفی مهاجم پرتغالی  یازده گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است. او برای این ثبت این آمار به ۱۷ ضربه نیاز داشت و میانگین ۶۴.۷ درصد را به خود اختصاص داد. 

دوران حضور رونالدو در رئال مادرید

رونالدو زمانی که رئال مادرید را ترک کرد ۷۹ گلش از  طریق پنالتی به ثمر رسیده بود یعنی ۱۷.۵۵ درصد از تمام گل هایش با سفیدپوشان. در این مدت بازیکن آرژانتینی توانست ۵۶ گل را از فاصله یازده متری برای بارسا به ثمر برساند. ۱۱.۸۶ درصد از ۴۷۲ گلش با ضربه پنالتی وارد دروازه حریفان شد. در این مدت مسی ۱۷ پنالتی را از دست داد و رونالدو ۱۳ ضربه را نتوانست به گل تبدیل کند. باید یاد آوری کرد رونالدو در فصل ۱۰-۲۰۰۹ با مادرید قرارداد امضا کرد و ۱۸-۲۰۱۷ آخرین فصل حضورش در تیم اسپانیایی بود.