۰ نفر

برانکو نگذاشت پرسپولیسی‌ها تمرین کنند

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبر: 473865
برانکو نگذاشت پرسپولیسی‌ها تمرین کنند

حال فینالیست آسیا هنوز مساعد نیست. پرسپولیس که روز 12مهرماه با غلبه بر النصر به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، درست 9روز بعد از این افتخار تمریناتش را برای فصل جدید در حالی آغاز کرد که فقط 11بازیکن در آن شرکت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  آن هم درحالی‌که باشگاه آغاز تمرینات را 2روز عقب انداخته بود تا شاید رضایت بازیکنان شاکی برای حضور در تمرینات جلب شود. اما این اتفاق رخ نداد و نخستین اعتصاب پرسپولیسی‌ها در فصل1400-1399 قبل از شروع نخستین تمرین اتفاق افتاد.

  11بازیکن در نخستین تمرین

پرسپولیس در آغاز فصل جدید لیگ برتر قرار است روز 5آبان‌ماه فینال سوپرجام را مقابل تراکتور برگزار کند و به همین دلیل قرار بود بعد از یک هفته تعطیلی، تمرینات این تیم از روز 19مهرماه در تهران آغاز شود. اما تعداد زیادی از بازیکنان تیم به‌دلیل عدم‌دریافت مطالبات خود ناراضی هستند و قصد شرکت در تمرینات را ندارند. چند بازیکن تیم نیز در اردوی تیم‌ملی به‌ سر می‌برند و شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن هم دائما در حال تهدید به جدایی هستند. طی دو سه روز اخیر رسانه‌های قطری بارها خبر پیوستن شجاع به الریان و بشار رسن به القطر را منتشر کرده‌اند تا هواداران پرسپولیس بیش از پیش نگران ماندن یا رفتن این دو ستاره تیم باشند. این اخبار البته تا‌کنون تکذیب شده و مدیر برنامه بشار رسن نیز اعلام کرده او به‌زودی ضمن دریافت مطالباتش با پرسپولیس به توافق مجدد خواهد رسید. سایر بازیکنان پرسپولیس نیز از عدم‌دریافت مطالبات خود شاکی هستند و بهانه مدیران تیم این است که به‌دلیل ضرب‌الاجل برانکو و پرداخت مطالبات این مربی، باشگاه دچار مشکل شده و نتوانسته پول بازیکنان را بموقع بپردازد. در همین حال شروع تمرینات پرسپولیس از روز 19به روز 21مهر موکول شد تا در این فاصله پول بازیکنان پرداخت شود اما این اتفاق رخ نداد تا ساعت11صبح دیروز (دوشنبه) یحیی گل‌محمدی شاهد حضور فقط 11بازیکن در تمرینات تیمش باشد.

  یحیی: انگار پرسپولیس یتیم است

سرمربی پرسپولیس که شاهد آغاز تمرینات فصل با 11بازیکن جوان و ذخیره بود، اجرای تمرینات را به دستیارانش سپرد و با ناراحتی از روی نیمکت کنار زمین نظاره‌گر تمرینات شد. یحیی که به‌شدت ناراحت به‌نظر می‌رسید در حاشیه تمرین چند دقیقه‌ای هم با خبرنگاران به صحبت پرداخت و گفت: «این وضعیت تیم است! تیم با ۱۴امتیاز اختلاف قهرمان لیگ برتر شده و توانسته خود را به‌عنوان فینالیست آسیا معرفی کند. امروز هم نخستین تمرین بعد از این قهرمانی‌ها و برای شروع فصل جدید است. اما متأسفانه نصف بازیکنان نیامدند و با نصف دیگر در حال تمرین هستیم. قرار بود دیروز تسویه‌حساب کنند اما متأسفانه یک وعده دیگر به قبلی‌ها اضافه شد. دیروز اتفاقی نیفتاد و بچه‌ها هم به تمرین نیامدند.» یحیی با اشاره به اینکه دستمزد او و کادرش هم مثل بازیکنان پرداخت نشده گفت: «انگار پرسپولیس یتیم است. هر موقع هم بحث مطالبات می‌شود می‌گویند پول برانکو را باید بدهیم. پول برانکو هم دستاویزی است که پول بچه‌ها را ندهند.» او در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است تصمیم جدیدی بگیرد، گفت: «من فعلا می‌آیم تمرین و کار خاصی نمی‌توانم بکنم. بگذاریم این چند روز بگذرد ببینیم چه می‌شود.»

وزارت خارجه: نامه‌ای به ما نداده‌اند

در همین حال مدیران باشگاه همچنان به اولویت اصلی خودشان یعنی پول برانکو فکر می‌کنند. مدیرعامل باشگاه روز یکشنبه مدعی شده بود بخشی از پول برانکو آماده شده و برای انتقال این پول نیز نامه‌نگاری‌هایی با وزارت امورخارجه انجام شده است. اما روز دوشنبه سخنگوی وزارت امورخارجه این ادعا را تکذیب کرد. سعید خطیب‌زاده دیروز درخصوص کمک وزارت خارجه در پرداخت مطالبات برانکو گفت: «در این خصوص درخواست مستقیمی از وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس دریافت نکرده‌ایم.» البته سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد که اگر نامه‌ای ارسال شود این وزارتخانه آماده کمک به باشگاه‌هاست: «برای ارتباط با فدراسیون‌ها قسمتی در وزارت خارجه وجود دارد. ما از همه رنگ‌ها طرفداری می‌کنیم اما در مورد استقلال و پرسپولیس به‌دلیل طرفداران آنها هر کمکی که نیاز باشد، دریغ نمی‌کنیم.» فیفا در آخرین اولتیماتوم به باشگاه پرسپولیس ضرب‌الاجل یک‌ماهه‌ای داده بود که دیروز (دوشنبه) آخرین روز این فرصت یک‌ماهه بود. البته فیفا برای اعمال تنبیهات جدید یک نامه به باشگاه خواهد داد و پرسپولیس هنوز چند روزی مهلت خواهد داشت. اما مدیران پرسپولیس به همراه کارگزار این باشگاه از نخستین ساعات کاری صبح دیروز جلسه‌ای را در دفتر باشگاه آغاز کردند تا این مشکل را به هر نحوی که شده برطرف کنند.