۰ نفر

فینالیست آسیا در نقطه صفر

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 473330
فینالیست آسیا در نقطه صفر

پرسپولیس بهترین نتایج را گرفته اما با بحران‌های زیادی روبه‌رو است که ماجراهای برانکو و شجاع مهم‌ترین آنها هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، پرسپولیس فینالیست آسیا شده اما این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد. این تیم قرار بود پس از بازگشت به ایران 7‌روز استراحت داشته باشد و از نوزدهم مهرماه دور جدید تمریناتش را آغاز کند اما جمعه‌شب یکباره اعلام شد تمرینات قرمزپوشان کماکان تعطیل می‌ماند. اینطور که خبرگزاری فارس مدعی شده، مشکلات مالی یکی از دلایل به تعویق افتادن شروع تمرینات پرسپولیس بوده است. براساس اخبار منتشرشده برخی از بازیکنان به‌دلیل نگرفتن مطالباتشان برای فصل جدید، حاضر نیستند در تمرینات شرکت کنند. البته این تنها مشکل پرسپولیسی‌ها در فاصله کمتر از 3‌هفته تا شروع فصل جدید نیست. مروری بر مهم‌ترین بخش‌های تازه‌ترین مصاحبه رسول‌پناه به‌عنوان مدیرعامل، این موضوع را بهتر نشان می‌دهد؛ مصاحبه‌ای که به‌نوعی باعث شد برخی از هواداران روز گذشته به نشانه اعتراض مقابل باشگاه جمع شوند.

پرونده برانکو

پرسپولیس باید تا پس‌فردا پول برانکو را پرداخت کند؛ اتفاقی که اگر رخ ندهد محرومیت‌های سنگینی برای قرمزها در پی دارد و حتی ممکن است باعث سقوط این تیم به دسته پایین‌تر شود. حالا در چنین شرایطی آقای مدیرعامل مدعی شده برای پرداخت طلب برانکو مشکل جدی دارد. او که عصر دیروز در جمع هواداران مدعی شد 350‌هزار یورو از 900‌هزار یورو طلب برانکو را جور کرده، درخصوص مشکلات موجود در راه پرداخت پول به سرمربی سابق گفته است: «برخی فکر می‌کنند ما نشسته‌ایم و هیچ کاری برای پرداخت پول برانکو انجام نمی‌دهیم. بخش عمده‌ای از این پول آماده شده اما مشکل انتقال و ترانسفر داریم. این دغدغه برای ما هم مانند هواداران وجود دارد. می‌خواهم به هواداران بگویم راهکاری پیدا کرده‌ایم که اگر عملیاتی شود، در این یکی دو روز پول برانکو را پرداخت خواهیم کرد. راهی که قانونی هم است. با توجه به تحریم اخیر ۱۸بانک کشورمان، تمام راه‌های فرعی و ارتباط‌ها هم قطع شده است.»

  پاداشی در کار نیست

تقریبا یک‌ماه پیش گزارشی در همشهری ورزشی منتشر شد مبنی بر اینکه تیم‌های ایرانی نمی‌توانند پاداش‌های خود را از AFC دریافت کنند. در آن گزارش خبر دادیم نه‌تنها امکان دریافت این پاداش‌ها وجود ندارد بلکه کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر نیست با استفاده از آنها طلب باشگاه‌های ایرانی به افراد مختلف را تسویه کند. حالا رسول‌پناه نخستین مدیری است که این موضوع را تأیید کرده و مدعی شده پرسپولیس نمی‌تواند روی پاداش فینالیست‌شدن در لیگ قهرمانان آسیا حساب باز کند. او در این خصوص گفته است: «2روز قبل در نامه‌ای به AFC اعلام کردیم پول برانکو را از محل مطالبات ما در این نهاد پرداخت کنند که امروز به ما جواب دادند و گفتند با توجه به بررسی‌های تیم مالی و حقوقی AFC هیچ راهی برای پرداخت این پاداش وجود ندارد. نه می‌توانند آن را به پرسپولیس پرداخت کنند و نه امکان واریز آن به‌ حساب برانکو یا شخص ثالث دیگری وجود دارد.»

داستان شجاع

یکی دیگر از مشکلات این روزهای پرسپولیس حفظ بازیکنان کلیدی است. شجاع خلیل‌زاده یکی از بازیکنانی است که حرف‌ و ‌حدیث‌های زیادی در مورد ماندن یا رفتنش مطرح شده است. اینطور که گفته می‌شود شجاع برای ماندن خواهان افزایش رقم قراردادش شده اما رسول‌پناه می‌گوید اجازه موافقت با درخواست شجاع را ندارد. او در این خصوص گفته است: «جذب بازیکن جدید تمام‌شده اما بازیکنان قبلی تیم همه با پرسپولیس قرارداد دارند. به‌عنوان مثال شجاع خلیل‌زاده 2سال دیگر با ما قرارداد دارد. افزایش مبلغ قرارداد وی در حوزه اختیارات من نیست، بلکه باید به هیأت‌مدیره برود و اگر بدون موافقت هیأت‌مدیره بخواهیم قراردادها را دستکاری کنیم، داستان می‌شود. اگر فقط برای یک بازیکن چنین کاری انجام دهیم صدای بازیکنان دیگر بلند می‌شود و تمرکز تیم به هم می‌ریزد. قرارداد قابل احترام است اما من قبول دارم زمانی که شجاع با پرسپولیس قرارداد بست، ارزش دلار پایین بود و اکنون ارزش قرارداد خلیل‌زاده کم شده است.»