۰ نفر

لحظه‌شماری هواداران باشگاه آبی؛

استراماچونی سرمربی استقلال شد؟

۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۵۹
کد خبر: 466075
استراماچونی سرمربی استقلال شد؟

شایعات زیادی به راه افتاده مبنی براینکه آندره آ استراماچونی با مسئولان استقلال برای هدایت این تیم به توافق رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، به نظر می‌رسد داستان سرمربیگری استراماچونی در باشگاه استقلال وارد فاز تازه تری شده و حالا هواداران باشگاه آبی برای داشتن این مربی خوش تیپ ایتالیایی لحظه شماری می‌کنند.

مسئولان باشگاه استقلال هنوز برای نشاندن استراماچونی ایتالیایی روی نیمکت تیمشان آنهم برای فصل جدید ناامید نشده اند. آن‌ها که پیش از این و زمانی که فرهاد مجیدی هدایت باشگاه استقلال را به عهده داشت، باب مذاکره برای بازگشت این سرمربی ایتالیایی را گشوده بودند، به توافق اولیه با او رسیدند.

ابتدا رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال اشاره‌ای به این موضوع نکردند، ولی بعد از سفر احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال به ایتالیا، رفته رفته این خبر به بیرون درز کرد که مسئولان استقلال با استراماچونی برای بازگشت به تهران مذاکره کرده اند. اگرچه احمد سعادتمند ابتدا این موضوع را رد کرد و خبر داد که صحبت با استراماچونی برای بازگرداندن او نبوده بلکه جهت تخفیف گرفتن از این مرد ایتالیایی صورت گرفته، ولی خیلی زود رسانه‌های اروپایی، خاصه رسانه‌های ایتالیایی، خبر از بازگشت احتمالی استراماچونی به ایران دادند.

کار به جایی رسید که رسانه معتبر گاتزتا دلو اسپرت از جزئیات قرارداد جدید استراماچونی نوشت و خبر داد که او با قرارداد تازه‌ای که دوساله است و رقم قابل توجهی دارد به استقلال برمی گردد. از سوی دیگر خبر رسید که استراماچونی و کادر فنی اش سالیانه با رقم ۱.۸ میلیون یورو با استقلال به توافق رسیده اند و بعداز رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به این تیم برمی گردد.

در ایران، اما هنوز فرهاد مجیدی روی نیمکت نشسته بود و داشت تیم را مهیای دیدار فینال جام حذفی و بازی برابر تراکتور می‌کرد؛ او البته قبل از شروع بازی، به دلیل بی احترامی‌ای که مسئولان باشگاه در حقش کرده بودند از سمتش استعفا کرد. با پادرمیانی بازیکنان استقلال فرهاد به تیمش برگشت، ولی شکست برابر تراکتور و از دست رفتن جام حذفی باعث شد تا باشگاه خیلی زود خبر از قطع همکاری با فرهاد مجیدی بدهد و بگوید که خیلی جدی به دنبال بازگرداندن استراماچونی است.

این بار که مسئولان باشگاه استقلال خیلی رسمی خبر از بازگشت استراماچونی دادند، اما به ناگاه قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ ایران جدی شد و مسئولان سازمان لیگ هشدار دادند که استراماچونی شانسی برای نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد. طبق قانون جدید، تیم‌هایی که بازیکن یا مربی خارجی از قبل داشته اند می‌توانند با همان‌ها تمدید و ادامه همکاری کنند، ولی نه می‌توانند خراجی جدیدی بخرند و نه خارجی‌های کنونی لیگ اجازه رفتن به تیم دیگری را دارند.

 

مسئولان استقلال تلاش کردند با استناد به همین مورد اول که می‌گوید خارجی‌های قبلی می‌توانند با تمدید قرارداد به کارشان ادامه دهند، زمینه حضور استراماچونی را فراهم کنند، ولی مسئولان سازمان لیگ می‌گفتند او قراردادش را فسخ کرده و نمی‌توان به آن قرارداد برای تمدید استناد کرد.

استقلالی ها، اما به نظر می‌رسد عزمشان را جزم کرده تا هرطور شده این ایتالیایی را به خدمت بگیرند؛ آن‌ها در یکی دو هفته اخیر با نامه نگاری و ارتباط با نهاد و ارگان‌های مختلف سعی کرده اند راه حلی برای برداشتن این قانون تازه پیدا کنند به این امید که مربی مورد نظرشان را در اختیار بگیرند؛ رایزنی با وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و البته نامه نگاری با رییس قوه قضاییه از جمله اقدامات مهم آن‌ها بود.

در کنار این موارد، وریا غفوری، کایپتان استقلال که هنوز هم رابطه خوبی با استراماچونی دارد خبر داد که با این مربی ایتالیایی صحبت کرده و او از علاقه اش به بازگشت به ایران گفته است. چراغ سبز استراماچونی به نظر می‌رسد کلید حل این مشکل است، چون پیش از این مسئولان فوتبال ایران تصور می‌کردند مسئولان باشگاه استقلال به طرح موضوع بازگشت استراماچونی به دنبال فرار از انتقادات هواداران هستند، ولی حالا که داستان جدی‌تر شده به نظر می‌رسد آن‌ها هم نرم‌تر شده اند و بدشان نمی‌آید زمینه حضور این مربی در لیگ فراهم شود. نمونه این اقدام را می‌توان در صحبت‌های صادق درودگر، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال جست که گفته اگر واقع استراماچونی می‌خواهد به ایران برگردد خودش به باشگاه استقلال کمک می‌کند.

در این بین، خبر مهمی هم از سوی باشگاه استقلال منتشر شد مبنی براینکه برای استراماچونی بلیت تهیه شده تا او با سفر به قطر، کار بازیکنان استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر بگیرد. این موضوع در کنار شایعه‌ای قرار می‌گیرد که می‌گویند مسئولان باشگاه استقلال با فهرست مدنظر استراماچونی وارد بازار نقل و انتقالات شده اند و بازیکن می‌خرند.

حالا همه این موارد دست به دست هم داده تا شایعه جدی به راه بیفتد که ظرف ۴۸ ساعت آینده، استراماچونی قرار است به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شود، ولی به ظاهر برای نشستن روی نیمکت این تیم در آسیا انگیزه‌ای ندارد. استقلال فعلا با مجید نامجو مطلق، بازی هایش در لیگ قهرمانان آسیا را دنبال می‌کند تا سرنوشت استراماچونی مشخص شود.