۰ نفر

جایزه ویژه فدراسیون جهانی تکواندو به ایران

۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۵
کد خبر: 464515
جایزه ویژه فدراسیون جهانی تکواندو به ایران

فدراسیون‌های تکواندو گواتمالا و ایران به دلیل همکاری در این رشته از فدراسیون جهانی جایزه ویژه دریافت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فدراسیون جهانی تکواندو با برگزاری نشست آنلاین بیستمین سال حضور این رشته در رقابت های بین المللی المپیک را جشن گرفت.

در بخشی از بیانیه فدراسیون جهانی تکواندو در خصوص این موضوع آمده است:

از زمان حضور در مسابقات المپیک در سیدنی در سال ۲۰۰۰ ، ۲۰ سال گذشته و از پیشرفت بدست آمده در ان می توان لذت برد. روز تکواندو روزی است برای به خاطر سپردن خصوصیاتی که تکواندو را به یک ورزش رزمی جهانی تبدیل می کند.

ویزگی هایی همچون پشتکار ، احترام ، خویشتنداری و صداقت همان چیزی است که هم اکنون در این شرایط دشوار به آن نیاز داریم. بنابراین من از خانواده جهانی تکواندو می خواهم روحیه تسلیم ناپذیر ما را نشان دهند و طوفان را بیرون بزنند. ما با هم از بیماری همه گیر قویتر خواهیم شد.

توماس باخ ، رئیس کمیته جهانی المپیک نیز که در این مراسم لصوت آنلاین حضور داشت بصورت ویدئویی گفت: ۲۶ سال پیش تکواندو به یک ورزش المپیکی تبدیل شد و در سالهای پس از آن خود را به عنوان یک ورزش جهانی تثبیت کرد. مردم جهان را در یک رقابت دوستانه گرد آورد و ارزشهای المپیک را ارتقا داد.

وی افزود: تکواندو چیزی فراتر از یک ورزش است. این اعتقاد به قدرت ورزش به عنوان نیرویی برای همیشه در جهان است. این اعتقاد مشترک به قدرت ورزش است که همه ما را در جامعه المپیک متحد می کند.

جشن روز جهانی تکواندو امسال به دلیل همه گیریبیماری کرونا برگزار نشد؛ با این حال جوایز ویژه ای به فدراسیون های تکواندوی ایران و گوآتمالا اهدا شد از سوی وزیر ورزش و جهانگردی کره اهدا شد.

گواتمالا و ایران به دلیل همکاری در تکواندو جایزه گرفتند. گواتمالا در تلاش است تا تکواندو را در مناطق آسیب پذیر به زنان و کودکان گسترش دهد و ایران یکی از کشورهای برتر تکواندو است و مدال های زیادی را در مسابقات جهانی تکواندو و بازی های المپیک کسب کرده است.