۰ نفر

به دنبال شیوع گسترده کرونا؛

۱۵هزار مربی شنا بیکار شدند

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۶
کد خبر: 464193
۱۵هزار مربی شنا بیکار شدند

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: ۱۵هزار مربی شنا از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی استخرها بیکار شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن رضوان اظهار داشت: احتمال انتقال کرونا در استخرها بیش از دیگر اماکن است بنابراین با توجه به اینکه سلامتی ورزشکاران برای ما در اولویت بوده، این مکان ها همچنان تعطیل می‌باشند.

وی گفت: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته کشور در ورزشهای آبی فعالیت می‌کنند که اگر کرونا شایع نمی شد این تعداد تابستان امسال به یک میلیون نفر می‌رسید اما با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود تعداد این ورزشکاران تا ۲ سال آینده به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.

 رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: امیدواریم راهکاری ایجاد و زمینه شروع تمرینات شناگران به خصوص رشته واترپلو فراهم شود چرا که تیم ایران پس از ۴۴ سال موفق به کسب نشان برنز مسابقات آسیایی شده و توقع از آن بسیار است.

رضوانی رقم قرارداد رشته های شنا، شیرجه و واترپلو  را یک هزارم تیم‌های فوتبالی دانست و ادامه داد: مربی تیم ملی واترپلو یکی از بهترین مربیان دنیا و دارای سه مدال المپیک است که امیدوار هستیم از ظرفیت تجربیات و توانمندی وی برای ارتباط با استان‌ها استفاده شود.

وی گفت: شرکت‌های صنعتی با هزینه های هنگفت به ورزش فوتبال توجه می کنند که انتظار می رود آیین‌نامه ای تدوین شود تا دیگر رشته های ورزشی هم با حمایت این شرکت ها پیشرفت نمایند.

سال گذشته یکهزار و ۳۶۴ نفر عضو هیات شنا، شیرجه ‌و واترپلو لرستان بوده اند که امسال به دلیل شیوع کرونا و تمدید نکردن عضویت ها، این تعداد به کمتر از یکهزار نفر کاهش یافته است.

 بیش از ۵۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در لرستان فعالیت دارند.