۰ نفر

خبر خوش؛ بازگشت فردوسی‌پور

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۸
کد خبر: 463866
خبر خوش؛ بازگشت فردوسی‌پور

عادل فردوسی‌پور به‌زودی با یک برنامه اینترنتی برمی‌گردد، این خبر همزمان با نامه تهدیدآمیز فیفا به فدراسیون فوتبال ایران منتشر شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ به‌قول خود فوتبالی‌های 2خبر بترکون در یک روز؛ دیروز ایرنا مدعی شد که عادل فردوسی‌پور به‌زودی با برنامه‌ای به‌نام «نودونو» بازخواهد گشت. در توضیح این خبر آمده بود که این برنامه هفتگی در تلویزیون‌های اینترنتی پخش می‌شود و روز پخش آن هم دوشنبه است.

اطلاعاتی که به‌دست  رسیده نشان می‌دهد همانگونه که در خبر ایرنا آمده فردوسی‌پور قصد دارد برنامه‌اش را به‌زودی استارت بزند اما گفته می‌شود هنوز اسم برنامه قطعی نشده و بعید است «نودونو» یا «99» باشد.

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از انتشار این خبر استقبال کرده‌اند. برخی از آنها بازگشت فردوسی‌پور را ضربه اساسی به محمدحسین میثاقی و برنامه فوتبال‌برتر توصیف کرده‌اند. فوتبال‌برتر طبق آمار و اطلاعاتی که خود صداوسیما منتشر کرده، هم‌اکنون حتی در میان 10برنامه پربیننده تلویزیون هم جایی ندارد.

  حمایت فیفا از تاج و رفقا

دیروز همزمان با خبر بازگشت عادل، نامه فاطما سامورا، دبیرکل فیفا به فدراسیون فوتبال ایران منتشر شد. متن این نامه تهدیدآمیز و در آن به صراحت از عبارت تعلیق استفاده شده بود.

در این نامه به اخبار اخیر درباره احتمال برخورد قضایی با مدیران فدراسیون فوتبال به‌دلیل اهمال در قرارداد مارک ویلموتس اشاره شده و آمده است: «پیش از هر چیز باید ذکر کنیم که فیفا و ای‌اف‌سی کاملا مخالف استفاده از تهدیدهای قانونی و تلاش برای مرعوب کردن فرد یا گروهی از افراد، آن هم با استفاده از قدرت مقام‌های قانونی بی‌ارتباط به آنها‌، و در نتیجه زیر سؤال رفتن قدرت‌شان هستند. با توجه به این مسئله، برای آنکه تمام زوایای قضیه روشن شود، از شما درخواست می‌کنیم تا روز دوم سپتامبر (فردا) ۲۰۲۰ برای ای‌اف‌سی و فیفا مدارک لازم و مرتبط با وضعیت فدراسیون فوتبال و اتهام‌های طرح شده را ارسال کنید.

 از این فرصت استفاده کرده و به شما یادآوری می‌کنیم براساس بندیک ماده۱۲ و ماده۱۹ فیفا، اعضای فیفا باید مسائل و مشکلات‌شان را به شکل مستقل حل کنند و نباید تحت‌تأثیر فرد سومی باشند. هرگونه تخلف از این بند می‌تواند به اعمال جریمه از سوی فیفا منجر شود، ازجمله تعلیق فدراسیون عضو.»

تهدید فیفا در شرایطی است که پیش از این مقامات سازمان بازرسی کل کشور گفته بودند  درصورتی که فدراسیون ایران نتواند در پرونده شکایت مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، برنده شود، این احتمال وجود دارد که خسارت وارد شده به فوتبال ایران از اموال مهدی تاج و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پرداخت شود.