۰ نفر

طارمی؛ مسافر شش میلیون یورویی

۶ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۴۱
کد خبر: 462886
طارمی؛ مسافر شش میلیون یورویی

مهدی طارمی بالاخره سکوتش را شکست و شایعات مربوط به توافقش با باشگاه پورتو پرتغال را تایید کرد.

  به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، ستاره خط حمله تیم ملی ایران که فصل درخشانی را در ریوآوه پشت سر گذاشت و با پیشنهادهای متعدد مواجه شد، گویا قصد ندارد خاک پرتغال را ترک کند. در این مدت اخبار زیادی در مورد انتقال قریب‌الوقوع طارمی به پورتو منتشر می‌شد، اما مهاجم بوشهری که در زادگاهش مشغول استراحت بود، واکنشی به این مساله نشان نمی‌داد.

حالا اما سایت «مرکاتو آزول» در پرتغال در نقل‌قولی کوتاه از طارمی نوشته: «بین من و باشگاه پورتو توافق صورت گرفته است.» این رسانه سپس اینطور ادامه داده: «قرارداد طارمی با ریوآوه تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد ولی ملی‌پوش ایرانی در تلاش است تا به هر نحوی پیراهن پورتو را به تن کند. قرارداد مهاجم ایرانی با پورتو ۴ ساله و به ارزش ۶ میلیون یورو خواهد بود.» در همین حال روزنامه جوگو در پرتغال هم جزئیات دیگری از این خبر را منتشر و ادعا کرده طارمی بلیتش را به مقصد پورتو رزرو کرده است. این رسانه نوشت: «بر اساس توافقات به وجود آمده میان مدیربرنامه مهدی طارمی و باشگاه پورتو، به زودی قرارداد طرفین تا سال ۲۰۲۴ امضا می‌شود. او بلیتش را روز چهارشنبه (دیروز) به مقصد پورتو رزرو کرده و راهی این شهر است. در چند روز اخیر قدم‌های مهمی در راستای عقد قرارداد بین طارمی و پورتو برداشته شده و هیچ‌یک از دو طرف انتظار ندارد که این قرارداد در نهایت امضا نشود.»

اما اگر حضور طارمی در پورتو نهایی شود، یک اتفاق جالب دیگر هم رخ خواهد داد. روایت سایت ورزش‌سه را در این مورد بخوانید: در شرایطی که باشگاه پورتو و مهدی طارمی به نهایی کردن این انتقال بزرگ بسیار نزدیک شده‌اند، هواداران تیم پرتغالی درخواست خرید ریکاردو کوارشما را داده‌اند؛ بازیکنی که از ستاره‌های محبوب پرتغالی محسوب می‌شود و امیدوار است تا آرزویش که خداحافظی از فوتبال با پیراهن پورتو بود را این فصل عملی کند. با این حال روزنامه آبولا خبر داده این انتقال انجام نخواهد شد و دست‌کم تا زمانی که «سرجیو کونسیسیو» سرمربی این تیم باشد، کوارشما به فهرست خرید پورتو راه نخواهد یافت. بنابراین با حضور این مربی ۴۵ساله پرتغالی، احتمالا کوارشما به تیم دیگری از پرتغال خواهد رفت تا رقیب طارمی در پورتو شود. این دو در جام جهانی ۲۰۱۸ تقابلی حساس با یکدیگر داشتند و در نهایت نیز گل کوارشما از پیروزی شاگردان کی‌روش و صعود آنها به مرحله حذفی جلوگیری کرد. حالا دو سال بعد از آن حذف تلخ، مهدی طارمی، کوارشما را در رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش ناکام گذاشته است. ظاهرا این را باید یک جور انتقام ناخواسته دانست!