۰ نفر

ورزش کودکان در زمان شیوع کرونا

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۰۸
کد خبر: 460126
ورزش کودکان در زمان شیوع کرونا

در زمان شیوع ویروس کرونا کودکان می توانند با انجام فعالیت های بدنی وضعیت مناسب سیستم ایمنی بدن خود را حفظ کنند و تا حد ممکن مانع از شیوع ویروس کرونا شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مدارس و باشگاه ها در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده و کودکان در طول روز خانه هستند و اینکه والدین چگونه می توانند فرزندان خود را در طول شیوع ویروس کووید۱۹ فعال نگاه دارند و سلامت آن ها را حفظ کنند موضوعی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

باید بدانیم فعال بودن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامتی و تسکین استرس می شود و می تواند مشکلات رفتاری را در کودکان کاهش داده و به آن ها کمک کند تا بهتر روی فعالیت های خود تمرکز کنند.

سن ۳ تا ۵ سال

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه شده و در اختیار ما قرار گرفته است، کودکان در سنین پیش دبستانی باید روزانه در مجموع سه ساعت با شدت های مختلف سبک، متوسط یا شدید فعالیت بدنی داشته باشند.

سن ۶ تا ۱۲ سال

در این بازه سنی نیز هر روز ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی برای تقویت قلب، عضله و استخوان نیاز است و کودکان می توانند سه روز در هفته فعالیت کنند و چند بار در روز به صورت پنج تا ۱۰ دقیقه و یا یک تا ۲ بار در روز به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بازی کنند.

خارج از منزل

راه رفتن و دویدن و مسابقه های کوتاه، بازی کردن، دوچرخه سواری یا بازی با اسکیت و اسکوتر، تمرین مهارت های ورزشی با رعایت ایمنی، جهت یابی در پارک ها و بازی های گروهی با رعایت فاصله اجتمای از جمله فعالیت های بدنی است که می تواند در خارج از منزل هم مدنظر قرار گیرد.

داخل منزل

بازی کردن با اشیا درون منزل، انجام بسکتبال داخل منزل با سبد، بدمینتون با کاغذ مچاله شده، هنرهای رزمی و بازی هایی که بیشترین تحرک را دارند نیز از جمله ورزش های مناسب برای داخل منزل هستند.

توصیه های کلی

به طور کلی توصیه می شود رعایت فاصله اجتماعی، عدم به اشتراک گذاشتن وسایل بازی، قرنطینه شدن و عدم مشارکت کودکان بیمار و نیز رعایت اصول ایمنی از سوی والدین و کودکان مدنظر قرار گیرد تا مانع از انتقال و شیوع ویروس کرونا تا حد ممکن شود.