۰ نفر

کسی حواسش به استقلال هست؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
کد خبر: 435082
کسی حواسش به استقلال هست؟

بازیکنان به وزیر ورزش بیانیه نوشتند، مدیرعامل پولی در بساط ندارد و شایعه استعفای فرهاد مجیدی هر روز جدی‌تر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، با قطعیت می‌توان گفت استقلال عجیب‌ترین روز خود را در‌ سال ٩٩ سپری کرد. با اینکه کرونا لیگ‌برتر را تعطیل کرده، اما حاشیه‌های تیم آبی‌پوش پایتخت به اوج خود رسیده؛ از تصمیمات ناگهانی مدیرعامل جدید تا جبهه‌ای که بازیکنان به صورت هماهنگ علیه او گرفتند. دعوای مدیران سابق این باشگاه بر سر مالکیت کمپ ناصر حجازی و علاقه مدیرعامل استقلال به تیمداری در لیگ‌برتر والیبال، استقلال را روز گذشته در صدر اخبار فوتبال ایران قرار داد.

بیانیه هماهنگ بازیکنان علیه مدیرعامل

یکشنبه‌شب بود که بازیکنان استقلال با انتشار یک بیانیه مشترک روی صفحه‌های اینستاگرام خود از مدیرعامل این تیم حسابی انتقاد کردند. در بخشی از این بیانیه که خطاب به وزیر ورزش نوشته شده بود، آمده است: «باشگاه استقلال با ضعف ‌مدیریت حق میلیون‌ها طرفدارش را زیر پا گذاشته‌ و با انتخاب‌های غلط هواداران را از بالیدن به این میراث بزرگ محروم کرده است. باشگاهی که هنر مدیرانش وعده‌های توخالی است و فتح‌الفتوحش وعده پرداخت ۱۰درصدی! باشگاهی که مدیرانش را باید براساس بی‌کفایتی و عوام‌فریبی سنجید، نه کیفیت مدیریت و انتخاب‌ها و تصمیم‌هایشان، باشگاهی که همه ما را حسرت به دل گذاشته که چرا یک مدیر توانمند را به خود نمی‌بیند و متأسفانه این روزها شاهدیم که شأن و بزرگی این باشگاه برای انجام تعهداتش تا چه حد زیر سوال رفته و چه افراد سخیف و نازلی مدعی کمک و حمایت شده‌اند! ما به احترام هواداران و آقای فرهاد مجیدی به‌رغم بی‌اعتنایی باشگاه نسبت به تعهداتش در روزهای گذشته در تمرینات شرکت کردیم اما به نظر می‌رسد که جز بازی‌های خبری و روش‌هایی مثل قراردادن پیشکسوتان مقابل مربیان و بازیکنان هیچ تغییری رخ نداده و مجبور هستیم این‌گونه صدای خود را به گوش هواداران و سمع و نظر شما برسانیم و همچنین جهت نشان‌دادن اعتراض خود طور دیگری اقدام کنیم».

اولین واکنش سعادتمند؛ برکناری مدیر رسانه‌ای

احمد سعادتمند مدت زیادی نیست که مدیریت باشگاه را درحالتی آشفته برعهده گرفته و نتوانسته توقعات بازیکنان استقلال را برآورده کند. وعده‌های او برای حل مشکلات مالی عملی نشده تا اینکه بازیکنان علیه او موضع گرفتند. بعد از بیانیه مشترک استقلالی‌ها، اولین واکنش مدیرعامل برکناری مدیر رسانه‌ای تیم بود. محمد نوری‌فر که جزو افراد نزدیک به فرهاد مجیدی به شمار می‌رفت، قربانی این ماجرا شد؛ چون شایعه شده بود که بیانیه استقلالی‌ها به دست او نوشته شده است. سعادتمند همچنین در حکم دیگری سعید رمضانی را به‌عنوان سرپرست معاونت ورزشی باشگاه برگزید.

شایعه استعفای فرهاد قوت گرفت

فرهاد مجیدی که خودش هم بعد از روی کارآمدن سعادتمند در باشگاه انتقاداتی نسبت به او مطرح کرده، قطعا در جریان بیانیه بازیکنان علیه مدیرعامل بوده و با متن آن موافقت کرده است. اتفاقا بازیکنان در این بیانیه اشاره کرده بودند که فقط به خاطر فرهاد مجیدی در تمرینات حاضر خواهند شد. بعد از برکناری مدیر رسانه‌ای استقلال، شایعه استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری آبی‌پوشان هم داغ شد. چیزی که مشخص است، اختلاف دامنه‌داری بین سرمربی و مدیرعامل استقلال به وجود آمده و در روزهایی که هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود، ممکن است نیمکت آبی‌ها تغییرات بنیادی به خود ببیند. باید دید مسئولان وزارت ورزش برای پایان‌دادن به حاشیه‌های باشگاه استقلال وارد این معرکه می‌شوند یا بازهم آبی‌ها وارد یک چالش جدید خواهند شد.

پایان دعوا بر سر کمپ حجازی

یکی دیگر از حاشیه‌های استقلال در یکی، دو روز اخیر هم مربوط به کمپ ناصر حجازی است که البته مدیران فعلی باشگاه در آن دخیل نبودند. علی فتح‌الله‌زاده که همیشه اعتقاد داشت این کمپ را به نام استقلال زده، در واکنش به اظهارات واعظ آشتیانی، دیگر مدیرعامل سابق استقلال او را تهدید به شکایت کرد. فتح‌الله‌زاده در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: «ایشان ٢٠-١٠‌سال است می‌گوید زمین را نمی‌توانند به باشگاه بدهند، چون دولتی هستیم. می‌گفتند چرا کسی از وزارت جواب من را نمی‌دهد اما همه آمدند جواب دادند. آقای خادم معاون حقوقی و پارلمانی بودند، گفتند در اینکه زمین مال استقلال است، شکی نیست. بقیه هم گفتند، آقای خطیب که مدیرکل تربیت بدنی استان تهران بودند، در تلویزیون گفت من این زمین را به استقلال دادم و به پرسپولیس هم دادم که نیامدند بگیرند و بعدها آقای کفاشیان هم زمین را گرفت و هم سندش را.» البته ساعاتی بعد از این صحبت‌های تند فتح‌الله‌زاده علیه واعظ آشتیانی، وزارت ورزش خبری را به این شرح منتشر کرد: «وزیر ورزش و جوانان دستور داد مراحل اجرایی و اداری واگذاری قطعی کمپ مرحوم ناصر حجازی به باشگاه استقلال با کمک اداره کل ورزش و جوانان تهران صورت گیرد و این کمپ در آینده نزدیک به باشگاه استقلال تهران واگذار خواهد شد تا موجب تسریع در فرآیند خصوصی‌سازی شود.» به نظر می‌رسد با این اطلاعیه از سوی وزارت ورزش، دعوا بر سر کمپ ناصر حجازی پایان یافته و این زمین جزو دارایی‌های استقلال به حساب می‌آید.

علاقه مدیرعامل به تیمداری در والیبال

احمد سعادتمند که چند‌سال قبل مدیرعامل باشگاه بانک سرمایه بود و در آن دوره، این باشگاه در لیگ‌برتر والیبال سه دوره متوالی با جذب ستارگان والیبال ایران قهرمان شد. حالا با حضور سعادتمند در رأس باشگاه استقلال، پروژه تیمداری آبی‌پوشان در لیگ‌برتر والیبال کلید خورده است. دیروز مصطفی کارخانه، سرمربی سابق بانک سرمایه از مذاکره سعادتمند با او برای ورود استقلال به لیگ والیبال خبر داد و قطعی‌شدن این ماجرا را منوط به مذاکرات آینده دانست. به نظر می‌رسد علاقه شخصی مدیرعامل فعلی استقلال می‌تواند باعث ورود این تیم به لیگ والیبال شود، چون سعادتمند چندماه قبل هم کاندیدای ریاست این فدراسیون بود.