۰ نفر

سلبریتی‌ها و ورزشکاران علیه ویروس کرونا

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 430363
سلبریتی‌ها و ورزشکاران علیه ویروس کرونا

کمک‌های نقدی ورزشکاران و هنرمندان برای مبارزه با کرونا چشمگیر بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ برخلاف سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای ایرانی که اکثرا تنها کمکی که در شرایط سخت قرنطینه به هموطنان و هواداران خود کرده‌اند این بوده که از آنها بخواهند در خانه بمانند، نمونه‌های خارجی بیشتر دست‌ودلبازی به خرج داده‌اند.

علاوه بر افرادی نظیر جک دورسی، مؤسس توییتر که 28درصد ثروت خود معادل یک میلیارد دلار را به کمک برای مبارزه با بیماری کووید-19 اختصاص داده یا چهره‌هایی مثل اپرا وینفری (10میلیون دلار)، آرنولد، پینک، التون جان، کیم کارداشیان، لیدی گاگا، ریحانا، کایلی جنر، آنجلینا جولی و بسیاری دیگر که ارقام قابل‌توجهی (حدود یک میلیون دلار) از ثروت خود را به مبارزه با این ویروس چینی یا کمک به تجهیز بیمارستان‌های پذیرای دچار‌شدگان هبه کرده‌اند، ورزشکاران خارجی هم پابه‌پای آدم‌معروف‌های موسیقی، سینما،مد و... برای مقابله با کرونا دست به جیب شده‌اند. مسی یک میلیون یورو به شهر بارسلونا و کشور آرژانتین و گواردیولا که پریروز مادر 82ساله‌اش را بر اثر این بیماری از دست داده، همین مقدار به ایالت کاتالونیا کمک کردند. لواندوفسکی و همسر ورزشکارش هم کمکی به همین میزان صرف مبارزه با ویروس چینی کردند. تیم ملی آلمان 2.5میلیون یورو اهدا کرد.

توبی آلدرویرلد، مدافع بلژیکی تاتنهام برای چند بیمارستان تبلت‌هایی خرید تا بیماران یا کادر درمانی برای تماس با عزیزان‌شان در قرنطینه از آنها استفاده کنند. اندی رابرتسون، مدافع چپ اسکاتلندی لیورپول به‌صورت ناشناس انبارهای خواربار شهر محل تولدش را از کالا پر می‌کرد تا مردم برای تهیه ارزاق عمومی به مشکل نخورند. او 53هزار وعده غذایی به همشهریانش در گلاسکو اهدا کرد. کریستیانو رونالدو علاوه بر 1.1میلیون دلار کمک نقدی، برای تجهیز بیمارستان‌های لیسبون و پورتو که صرف خرید اقلامی نظیر پنکه و... 15تخت آی‌سی‌یو با تجهیزات کامل شد، چند دستگاه تنفس مصنوعی، هزاران ماسک و گان هم خریداری و اهدا کرد.

امباپه هم رقمی به یک خیریه اهدا اما تأکید کرده که مبلغ آن فاش نشود. نیمار هم یک میلیون را بین یونیسف و بنیادی خیریه در کشورش تقسیم کرد. فدرر، ستاره تنیس هم همین مبلغ به مبتلایان در سوئیس اختصاص داد. رشفورد و جو کول به بنیادی که روی تغذیه رایگان بچه مدرسه‌ای‌ها فعالیت می‌کند، کمک مالی کردند تا در ایام کرونا به مشکل نخورند. ژوزه مورینیو دست به جیب نشد اما داوطلب کمک‌های یدی شد. ویلفرد زاها، ستاره کریستال پالاس که در بنگاه املاک زوپراپرتیز شریک است، 50خانه را در لندن رایگان در اختیار افرادی قرار داد که این روزها به‌صورت فشرده درگیر خدمات‌رسانی به بیماران ویروس کرونا هستند. آبراموویچ، مالک روس چلسی هم هتل‌هایی برای همین منظور برای کارکنان سلامت عمومی شهر لندن رزرو کرد.

در سوئد هنوز کرونا جدی گرفته نشده و دستوری برای قرنطینه صادر نشده اما زلاتان ایبراهیموویچ از بازیکنان فوتبال خواست بخشی از درآمد و ثروت خود را به این امر اختصاص دهند. خودش 100هزار یورو اهدا کرد و گفت: «اگر کرونا به سراغ زلاتان نرود، زلاتان به سراغ آن خواهد رفت!» پوگبا هم که عضو افتخاری یونیسف است، 27هزار پوند کمک مالی کرد اما در کنار این رقم ناچیز، به فعالیت گسترده‌ای برای جمع‌آوری کمک دست زد. باشگاه لیون که خودش و کشورش قربانی کرونا بودند و به گفته یک پزشک فرانسوی، در میزبانی از هواداران یوونتوس عامل ورود این ویروس به فرانسه شدند، 300هزار یورو به بیمارستان‌ها کمک کرد. باشگاه‌های منچستریونایتد، سیتی و لیورپول هم کمک‌های خود را معطوف تهیه غذا برای نیازمندان کردند. سادیو مانه، مهاجم باشگاه حدود 45هزار یورو به کمیته ملی مبارزه با کرونا در کشور زادگاهش سنگال اهدا کرد. بیشتر باشگاه‌ها که به‌خاطر تعطیلی فوتبال درآمد قابل‌توجهی از محل حق پخش، بلیت‌فروشی و فروش کالاها و پیراهن تیم را از دست داده‌اند، دست‌کم رقمی چند صد هزار یورویی برای این امر کنار گذاشتند.

همه این کمک‌ها در حالی است که بیشتر بازیکنان فوتبال به‌خاطر شرایط این فصل به کاهش دستمزد خود تن داده‌اند و از 2ماه تا 70درصد حقوق سالانه خود را به باشگاه بخشیده‌اند.