۰ نفر

تکلیف فوتبال معلوم نیست

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶
کد خبر: 425129
تکلیف فوتبال معلوم نیست

سه‌شنبه این هفته تکلیف لیگ قهرمانان مشخص می‌شود. 2 گزینه مطرح است؛ اول اینکه در حالت خوش‌بینانه، اپیدمی کووید-19تا یک‌ماه دیگر مهار شود و فوتبال به روال عادی برگردد.

به گزارش اقتصادآنلاین، همشهری نوشت: در این حالت بازی‌ها از سر گرفته می‌شود و ممکن است به‌دلیل تنگی وقت بازی‌های مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی به‌صورت تک‌بازی و نه رفت‌وبرگشتی برگزار شود. اگر این اتفاق بیفتد، رقابت‌های یورو2020هم که قرار بود تابستان برگزار شود، ممکن است به‌ماه دسامبر و حوالی تعطیلات نیم‌فصل منتقل شود. اما احتمال قوی‌تر این است که این تورنمنت یک سال عقب بیفتد و به یورو2021تبدیل شود. اوضاع المپیک تابستانی توکیو هم به همین شکل است. با اینکه ژاپنی‌ها تا حدی کرونا را مهار کرده‌اند و کمترین تلفات را داده‌اند و نخست‌وزیر این کشور هم در تماس تلفنی به ترامپ اطمینان داده که مشکلی بابت برگزاری این رقابت‌ها ندارد، به‌دلیل مهار نشدن این ویروس در بقیه دنیا همچنان برگزاری این تورنمنت در خطر است.

لیگ‌های اروپایی هم بلاتکلیف مانده‌اند. باشگاه وستهام به سازمان لیگ برتر پیشنهاد داده که ادامه فصل را برگزار نکند و رقابت‌های این دوره در تاریخ لیگ ثبت نشود. این هم شانس لیورپول است که بعد از 30سال داشت قهرمان می‌شد. روز پنجشنبه مشخص می‌شود که تکلیف چه خواهد بود. فعلا مسابقات تا 4 آوریل تعطیل است. تلگراف پیش‌بینی کرده که در جلسه روز پنجشنبه ‌احتمالا با توجه به فاصله 25 امتیازی لیورپول با تیم دوم جدول، این تیم به‌عنوان قهرمان لیگ معرفی شود. هیچ تیمی به چمپیونشیپ سقوط نکند و این خبر خوبی برای3 تیم پایین جدول یعنی نورویچ، استون ویلا و بورنموث خواهد بود. تیم‌های لیدز و وست‌بروم هم که به صعود به لیگ برتر نزدیک هستند، فصل آینده به لیگ برتر اضافه شوند و مسابقات با حضور 22تیم برگزار شود اما در انتهای فصل 5تیم به چمپیونشیپ سقوط کند. برای سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا هم بین تیم‌های مدعی و صاحب شانس، پلی‌آف برگزار شود. این تصمیم ممکن است در ایتالیا هم اتخاذ شود. با توجه به اینکه اوضاع اپیدمی در ایتالیا بدتر از سایر اروپاست، ممکن است این فصل قهرمان معرفی نشود. در لالیگا هم بحث بر سر این است که امسال قهرمانی وجود نداشته باشد اما قدرت‌های نزدیک به بارسلونا پیشنهاد داده‌اند که تیم قهرمان نیم‌فصل (که بارسلونا با تفاضل‌گل بهتر نسبت به رئال بود) قهرمان معرفی شود یا تیمی که هم‌اکنون صدرنشین است (بارسا تا هفته ماقبل آخر دوم بود و حالا در صدر است).  کادناسر گزارش داده که اگر لالیگا نیمه تمام بماند و قهرمان کلا مشخص نشود، هیچ بعید نیست که فصل آینده لالیگا 22تیمی شود. در حقیقت به این ترتیب لالیگا نه تیم‌های سقوط‌کننده و نه تیم‌های صعود‌کننده را مشخص نخواهد کرد و از سویی دو تیم کادیز و ساراگوسا که هم‌اکنون در بالای جدول لیگ دسته دو هستند، راهی لالیگا خواهند شد و فصل آینده لیگ اسپانیا با 22تیم برگزار می‌شود اما احتمالا برای فصل بعد تعداد تیم‌های سقوط‌کننده هم بیشتر خواهد بود. خاویر تباس، رئیس لالیگا تمایل دارد ادامه مسابقات بین ۱۵ مه تا ۳۰ ژوئن برگزار شود چون آن زمان رقابت‌های کوپاآمریکا و یورو هم به تعویق افتاده و مشکلی بابت فشرده بودن تقویم وجود نخواهد داشت. درصورت ضرورت ممکن است تیم‌ها مجبور به برگزاری هفته‌ای 2 مسابقه در لیگ شوند.

        

   قربانیان ورزشی کرونا

رودی گوبرت - NBA بازیکن فرانسوی‌یوتا 

دونووان میچل - یوتا 

دانیله روگانی - مدافع میانی یوونتوس

اوانجلوس ماریناکیس - مالک المپیاکوس و ناتینگهام فارست

میکل آرتتا - سرمربی آرسنال

کالوم هادسون اودوی - بازیکن چلسی

آرتور بروک - دروازه‌بان لهستانی بورنموث

تیمو هوبرس - مدافع هانوفر

یانس هورن - مدافع هانوفر

مانولو گابیادینی - مهاجم سامپدوریا

آنتونیو لاگومینا - مهاجم سامپدوریا

آلبین اکدال - هافبک سوئدی سامپدوریا

عمر کولی - مدافع گامبیایی سامپدوریا

مورتن تورسبی - هافبک نروژی سامپدوریا

دوسان ولاهوویچ - مهاجم صربستانی فیورنتینا

فرناندو گاویریا - قهرمان کلمبیایی دوچرخه‌سواری جهان

دیمتری استراخف - دوچرخه‌سوار روسیه

دنیز آیتکین - داور بوندس لیگا

تری تامپکینس - بسکتبالیست آمریکایی رئال مادرید

یک بازیکن اورتون، 3 بازیکن لسترسیتی 

بنژامن مندی، بازیکن منچسترسیتی که البته خودش ویروس نگرفته و به‌خاطر ابتلای یکی از اقوامش در قرنطینه به سر می‌برد

چارلز بارکلی، اسطوره بسکتبال خودش را قرنطینه کرده

ولاهوویچ، مهاجم فیورنتینا که پاتریک کوترونه (مهاجم) + جرمن پزلا مدافع میانی تیم ملی آرژانتین را هم مبتلا کرد

سوک هیون جون ،مهاجم تیم ملی کره‌جنوبی و تروا (فرانسه)

لوکا کیلیان، مدافع پادربورن

تست کرونای کریستین وود، بازیکن تیم بسکتبال دیترویت پیستونز مثبت اعلام شد؛ 63بار تماس با رودی گوبر در طول بازی با یوتا، وود را با کرونا درگیر کرد.