۰ نفر

ورزشکاران در توکیو ۲۰۲۰ روی مقوا می‌خوابند

۲۰ دی ۱۳۹۸، ۸:۰۹
کد خبر: 408486
ورزشکاران در توکیو ۲۰۲۰ روی مقوا می‌خوابند

ورزشکاران شرکت کننده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای استراحت و خواب از تختخواب هایی ساخته شده از مقواهای قابل بازیافت استفاده خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس اعلام سازماندهندگان المپیک توکیو، ۱۸ هزار تختخواب تک نفره که به تعداد اقامت کنندگان دهکده المپیک در حال ساخت است،  تا زمان اتمام ساخت در ماه ژوئن، رونمایی نخواهد شد اما نمونه آن امروز ( پنجشنبه) به نمایش گذاشته شد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، این تختخواب ها محصول شرکت ایروییو ژاپن بوده و از مقواهای قابل بازیافت که بنابر گزارش ها از چارچوب های چوبی مقاوم تر است، ساخته شده اند.

تاکاشی کیتاجیما مدیرکل دهکده ورزشکاران، به آسوشیتدپرس گفته که این تختخواب ها قابلیت تحمل ۲۰۰ کیلوگرم بار را دارند.

ورزشکاران اندکی هستند که وزن آنان از این حد تجاوز می کند از این رو تختخواب های واژگون شده در نیمه های شب دیگر مشکل ساز نخواهد بود البته هم چوب و هم مقوای فشرده در صورت پریدن روی آنها شکستنی هستند.

این رختخواب ها پس از بازی های المپیک بازیافت می شوند؛ در نتیجه این محصولات تازه ترین تلاش های سازماندهندگان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در راستای اولویت قرار دادن سازگاری با محیط زیست در طراحی تسهیلات مرتبط با این تورنمنت محسوب می شوند.

پیش از این اعلام شد که مدال های المپیک با استفاده از قطعات هزاران گوشی همراه اهدایی و گم شده تولید شده است.

علاوه بر این، مشعل المپیک از زباله های بازیافتی و سکوها نیز از پلاستیک های بازیافتی خانگی و دریایی ساخته و برق مورد نیاز نیز از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.

المپیک تابستانی ۲۰۲۰ از تاریخ ۲۴ ژوئن (۳ مرداد ۱۳۹۹) تا ۹ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.