۰ نفر

ورزشکاران برای بیمه درمانی خانواده‌هایشان با چالش روبرو هستند

۸ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰
کد خبر: 405490
ورزشکاران برای بیمه درمانی خانواده‌هایشان با چالش روبرو هستند

هافبک سابق تیم استقلال تهران اظهار کرد که بسیاری از ورزشکاران کشور از بیمه درمانی مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، میلاد میداوودی ، یکی از مهمترین مشکلات ورزشکاران را بیمه درمانی عنوان کرد و افزود: نه تنها فوتبالیست ها بلکه بسیاری از ورزشکاران حرفه ای کشور از بیمه درمانی مناسبی برخوردار نیستند.

وی افزود: تنها یک بیمه ورزشی عادی وجود دارد که اول هر فصل برای بازیکنان انجام می شود و اگر برای بازیکنان مصدومیتی اتفاق بیافتد باشگاه و یا خود بازیکن هزینه را پرداخت می کنند و پس از نامه نگاری های بسیار، فدراسیون پزشکی ورزشی مقداری از آنرا برمی گرداند.

هافبک سابق تیم استقلال تهران اذعان داشت که در دنیا بسیاری از ورزشکاران همانند یک کارمند بیمه می شوند اما در ایران اینگونه نیست و باشگاه ها، فدراسیون، سازمان ورزش و جوانان و وزارت ورزش هیچ اقدام به خصوصی در زمینه بیمه ورزشکاران انجام نداده اند.

میداوودی با تاکید بر این مساله که "از نظر بیمه به ورزشکاران توجه نشده است" ادامه داد: بیشتر ورزشکارانی که متاهل و دارای فرزند هستند از دفترچه بیمه برخوردار نبوده و چنین مزیتی برای ورزشکاران در نظر گرفته نشده است و برای تهیه بیمه نامه تمام هزینه را باید خود ورزشکار پرداخت کند.

وی تصریح کرد که "بزرگان ورزش و فوتبال کشور می توانند برای بازیکنان فوتبال و نسل آینده ورزش کشور اتحادیه ای به وجود آورده و موضوع بیمه را پیگیری کنند چرا که مساله بیمه نه تنها برای خود ورزشکار بلکه برای خانواده آنها نیز اهمیت بسیاری دارد.

میداوودی اذعان داشت که "هزینه ای که باشگاه ها برای بیمه ورزشکاران متقبل خواهند شد در برابر رقم قراردادهایی که در فوتبال بسته می شود بسیار پایین است."

هافبک سابق تیم استقلال تهران ادامه داد:شاید برخی از بزرگان ورزش کشور تصور می کنند که ورزشکاران و فوتبالیست ها به دلیل قراردادهای خوبی که می بندند می توانند خود را بیمه درمانی، عمر و یا بازنشستگی کنند اما در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران این بیمه نامه ها را نداشته و اطلاعاتی در خصوص اینکه چگونه اقدام کنند نیز ندارند.

وی مدعی شد: ورزش کشور شاید فقط به اسم حرفه ای باشد زیرا بسیاری از گزینه های معمولی که باید در ورزش باشد دیده نمی شود، به عنوان مثال ورزشکاران دنیا مالیات پرداخت می کنند که این مالیات برای آنها بازدهی داشته و با همان مبلغ نیز بیمه می شوند اما در ایران هیچ پشتوانه ای برای این مساله نداریم و به همین دلیل است که بیشتر ورزشکاران و بازیکنان فوتبال بدهی مالیاتی دارند.

به اعتقاد وی وجود یک کارشناس بیمه در تمام باشگاه های حرفه ای کشور نیاز است تا بیمه به عنوان یک مزیت مانند سایر موارددر قراردادهای ورزشکاران باشد.

میداوودی تصریح کرد که قراردادهای تمام ورزشکاران رقم بالایی ندارد و مبلغ قراردادهای رشته های ورزشی غیر فوتبالی بسیار پایین است و آنها برای مسائل درمانی خود و خانواده هایشان با مشکل برخورد می کنند.

میداوودی هم اکنون به عنوان کمک مربی در کنار سیاوش اکبرپور سرمربی تیم شهرداری بم حضور دارد.