۰ نفر

گودبای پارتی در عصر جمعه

۵ دی ۱۳۹۸، ۸:۱۴
کد خبر: 404861
گودبای پارتی در عصر جمعه

بــه نظــر می‌‌رســد کــه گابریــل کالــدرون هــم مســیر آندره آ استراماچونی را در پیش خواهد گرفت. گرچه در این بین تفاوتی میان سرمربی آرژانتینی پرسپولیس و همتای ایتالیایی او در استقلال وجود دارد چرا که کالدرون از حدود یک ماه پیش صراحتاً زمان رفتن خود را در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش اعلام کرد.

 او تصمیم گرفت تا پایان بازی‌های پرسپولیس در نیم فصل کنار تیمش بماند ولی استراماچونی ترجیح داد در کشور خود پیگیر مطالباتش از آبی‌پوشان باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، کالدرون دوشنبه شب در برنامه «فوتبال برتر» به جزئیات مشکلات خود در باشگاه پرسپولیس اشاره و طبق تاریخی که پیش‌تر هم اعلام کرده بود، تا جمعه (فردا) به پرسپولیس فرصت داد تا بخش باقی مانده از قسط اول و تمام قسط دوم قراردادش را پرداخت کند. او که در آن برنامه شروطی را هم برای ادامه همکاری خود با قرمزها از جمله تسویه حساب فصل قبل با بازیکنان تیم، جذب چند بازیکن جدید و مهیا کردن اردوی قطر را خواستار شده بود، سه‌شنبه به همراه دستیارانش در محل باشگاه پرسپولیس حاضر شد و جلسه‌ای با محمدحسن انصاری فرد داشت. در این شرایط، در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اعلام شد که این باشگاه اقدامات لازم بابت تهیه بلیت سفر کالدرون و دستیارانش را انجام داده و درباره برنامه سفر به قطر و بازی‌های تدارکاتی هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. پس از آن هم مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که مشکلی وجود ندارد و مطالبات سرمربی تیم پرداخت خواهد شد. در شرایطی که به نظر می‌‌رسید تا حدودی از نگرانی هواداران کاسته شده است، دیروز مشخص شد که چنین نیست. در واقع مشکلات پیرمرد آرژانتینی حل نشده و او در آستانه ترک پرسپولیس است. کالدرون دیروز در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام با انتشار عکسی از خودش و انصاری فرد نوشت: «از رفتار باشگاه خیلی ناراحت هستم.» جمله‌ای کوتاه ولی نگران کننده که عمق ناراحتی همبازی سابق دیه‌گو مارادونا را نشان می‌‌دهد. در این شرایط، سؤال این است که چطور فردای روزی که جلسه برگزار و خروجی آن از سوی باشگاه مثبت اعلام شد، کالدرون تصمیم به انتشار چنین پستی گرفت؟

گویا کالدرون بابت مصاحبه انصاری فرد که اعلام کرده مشکلی بین او و باشگاه نیست و کارها انجام می‌‌شود، ناراحت شده و توقع نداشته مدیرعامل بگوید مشکلی وجود ندارد. در این بین گفته می‌‌شود انصاری فرد هم در پیامی گلایه‌آمیز به سرمربی سرخپوشان، گفته که چرا موضوعات را به او منتقل نکرده و اینچنین در رسانه‌ها مطرح کرده است. با تمام این اوصاف، آنچه از شواهد و قرائن برمی‌‌آید، این است که انصاری فرد در جلسه با کالدرون صحبت‌های امیدوارکننده‌ای به او نزده چرا که مرد آرژانتینی نه تنها آرام‌تر نشده بلکه برآشفته‌تر هم شده است. حال باید از انصاری فرد پرسید خبرهای خوبی که وعده‌اش را داده بودید، چه شد؟ چرا اسپانسر جدید و قوی که انصاری فرد وعده‌اش را داده بود، در شرایطی که فاصله‌ای تا بحران باقی نمانده، خودنمایی نمی‌کند؟ سرمربی موفق تیم هنوز قسط اولش را کامل نگرفته و موعد قسط دوم هم فرا رسیده، اما اسپانسر وعده داده شده هنوز به کمک باشگاه نیامده است. فوتبال ایران با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌‌کند و باشگاه پرسپولیس هم از این وضعیت مستثنی نیست. جالب اینکه انصاری فرد سه‌شنبه در اظهار نظری کنایه‌آمیز گفت که به کمک دولت و وزارت ورزش نیازی ندارد. البته در این بخش هم سؤالی شکل می‌‌گیرد مبنی بر اینکه انتصاب شخصی ناشناس به عنوان معاون اقتصادی، تاکنون چه آورده‌ای برای پرسپولیس داشته است؟ از سویی متوسل شدن به هواداران که منسوخ شده، باز هم رخ نمایان کرده است! طرح کمک از هواداران، همان طرحی است که علی اکبر طاهری مدیرعامل پیشین هم آن را اجرایی کرد و با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد. آیا این اقدام را می‌‌توان طرح جدید و به روز برای حل مشکلات عدیده مالی پرسپولیس دانست؟ در این میان باید به کالدرون حق داد که منافع خودش را هم در نظر بگیرد. او از یک سو استراماچونی و سرنوشت او را می‌‌بیند که با دلخوری و کشمکش به بخشی از مطالباتش رسید و مابقی داستان را هم که تمام فوتبالدوستان می‌‌دانند و نیازی به یادآوری و تکرار نیست. گرچه کالدرون تأکید کرده که هیچ گاه نمی‌توانسته تیمش را یک روز قبل از بازی ترک کند و برود، اما مسیر پیش رو برای او چندان روشن نیست. به عبارتی مرد آرژانتینی به آنچه در چارچوب حرفه‌ای‌گری می‌‌گنجد، وفادار بوده و در کوران مسابقات که فشردگی خاصی هم داشت، پرسپولیس را رها نکرد اما الان چه؟ حالا وضعیت متفاوت است و عصر جمعه که بازی پرسپولیس- نساجی برگزار شود، دیگر خبری از بازی چند روز بعد نیست و او می‌‌تواند بلیت رفت را بدون برگشت استفاده کند.

باشگاه آماده شنیدن گلایه‌های کالدرون

حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درخصوص گلایه کالدرون از مسئولان باشگاه گفت: «هواداران عزیز پرسپولیس باید بدانند که این تیم در شرایط کنونی نیاز به آرامش دارد. یک سوم از قسط اول قرارداد کالدرون پرداخت نشده و موعد پرداخت قسط دوم او هم فرا رسیده است. گلایه‌های آقای کالدرون مربوط به قراردادش است که البته باشگاه در تلاش است تا این مسائل برطرف شود. انصاری فرد همیشه آماده شنیدن صحبت‌های کالدرون است و مشکلی از این بابت ندارد و همواره هم از او تشکر کرده است.» این صحبت‌ها  در حالی است که کالدرون حدود یک ماه پیش اعلام کرد که تا 5 دی ماه فرصت می‌دهد تا مطالباتش پرداخت شود و حالا که فرصت باشگاه تمام شده، مسئولان پرسپولیس برای شنیدن گلایه‌های او اعلام آمادگی کرده اند!