۰ نفر

لیورپول قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد

۱ دی ۱۳۹۸، ۱:۱۳
کد خبر: 403667
لیورپول قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد

تیم فوتبال لیورپول در ادامه روزهای درخشان خود با هدایت یورگن کلوپ با برتری مقابل فلامینگو به عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های جهان دست یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شب گذشته در دیدار پایانی جام  باشگاه‌های فوتبال جهان و به میزبانی شهر دوحه قطر، لیورپول انگلیس قهرمان اروپا به مصاف فلامینگو از برزیل قهرمان آمریکای جنوبی رفت و با برتری یک بر صفر، جام قهرمانی را از آن خود کرد.

لیورپول با پیروزی برابر مونتری مکزیک و فلامینگو با عبور از الهلال عربستان به دیدار فینال رسیده بودند.

نیمه نخست شرایط برابری داشت و حتی در دقایقی تیم فلامینگو فرصت‌های مناسبی برای گلزنی داشت که قدر آن را ندانست.

در دقیقه ۴۶ تیم لیورپول در آستانه گلزنی قرار داشت که ضربه «روبرتو فیرمینو» به دیرک دروازه حریف برخورد کرد.

ستاره‌های لیورپول برای رسیدن به گل تلاش زیادی انجام دادند و در دقیقه ۸۶ شوت سنگین «جوردن هندرسون» این تیم را در آستانه گل قرار داد که «دیگو آلوز» دروازه‌بان فلامینگو با واکنشی عالی، تیمش را نجات داد.  

در دقیقه ۹۱ «سادیو مانه» در آستانه گلزنی با تکل «رافینیا» سرنگون شد که داور قطری نقطه پنالتی را نشان داد و با اعتراض شدید بازیکنان فلامینگو مواجه شد.

در ادامه داور از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده و پنالتی را مردود اعلام کرد تا نماینده برزیل نجات پیدا کند.

در نهایت بازی در وقت‌های قانونی گلی نداشت تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

در دقیقه ۹۹ «سادیو مانه» با پاسی عالی «فیرمینو» را صاحب توپ کرد تا این مهاجم برزیلی با خونسردی تمام، گل نخست و حساس این بازی را برای لیورپول به ارمغان آورد.

در دقایق باقی مانده، نماینده برزیل توان جبران را نداشت تا جام باشگاه‌های جهان با قهرمانی لیورپول به اتمام رسیده و یوگی و دوستان به روزهای درخشان خود ادامه دهند.

پیش از این و در دیدار رده‌بندی، مونتری مکزیک با پیروزی مقابل الهلال عربستان در ضربات پنالتی به مقام سومی رسید. این دیدار در وقت قانونی با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید.