۰ نفر

خوش‌تیپ ایتالیایی رفت

۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۷:۲۰
کد خبر: 400481
خوش‌تیپ ایتالیایی رفت

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی باشگاه استقلال، قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد؛ این خبری بود که شب گذشته در سکوت اعضای باشگاه، رسانه‌های ایتالیایی و در رأس آن، گاتزتا دلو اسپرت منتشر کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، استراماچونی و استقلال که چند روزی بود به دلیل مشکلات مربوط به «واریز نامنظم» دستمزد با هم اختلاف داشتند، بالاخره گزینه «جدایی» را انتخاب کردند؛ البته این جدایی به خواست این سرمربی ایتالیایی رقم خورد که ابتدای تابستان با قراردادی دو‌ساله، هدایت تیم آبی‌پوش ایران را برعهده گرفت. «استرا» که در کارنامه‌اش سابقه هدایت تیم‌های اینتر و اودینزه دیده می‌شود، از بدعهدی مسئولان باشگاه برای واریز منظم دستمزد خود و دستیارانش شاکی بود. او در دو روز گذشته هم یا با لباس شخصی در تمرین استقلال حاضر شد یا اینکه اصلا نیامد. همسر استراماچونی هم در استوری اینستاگرامش خبر باورنکردنی جدایی او از هواداران استقلال را اعلام کرده بود؛ اما داستان بیشتر شبیه به یک تهدید نشان می‌داد تا واقعیت؛ ولی با بیانیه‌ای که استراماچونی شب گذشته در اختیار رسانه‌های ایتالیایی قرار داد، مشخص شد آن تهدیدها به عمل تبدیل شده است. در بخشی از بیانیه استراماچونی که برای رسانه‌ها ارسال شده، آمده است: «آندره‌آ استراماچونی، به همراه دستیاران خود «مارکو کاسر»، «سباستین لتو» و «عمر دانسی» به طور یک‌طرفه فسخ کردند. بند فسخ قرارداد از تاریخ ششم دسامبر ۲۰۱۹ (روز جمعه ۱۵ آذر) و تحت نظر فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) فعال شده است. استراماچونی و اعضای یادشده این فرصت را مغتنم شمرده تا از همه بازیکنان تیم اصلی و همچنین دیگر اعضای مجموعه به واسطه عملکرد فوق‌العاده و همکاری حرفه‌ای‌شان قدردانی کنند؛ همکاری‌ای که این امکان را فراهم آورد تا تیم با وجود تمام مشکلات ماه‌های اخیر به صدر جدول رده‌بندی برسد و اما مهم‌تر اینکه سرمربی از هواداران فوق‌العاده استقلال به دلیل حمایت‌های باورنکردنی و منحصربه‌فردشان در طول این مدت، تشکر ویژه کرده و برای آنان آرزو دارد تیم محبوب‌شان به تمام موفقیت‌هایی که شایسته آن است، دست یابد. او با قلبی شکسته مجبور به رفتن شد و امیدوار است روزی دوباره در کنار شما باشد». استراماچونی در حالی قراردادش را فسخ کرد که امروز استقلال باید در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف پیکان برود. آبی‌های تهران با نتایج خوب و باثباتی که در هشت هفته اخیر گرفته‌اند، به صدر جدول رسیده‌اند؛ ولی با اتفاقات به‌وجود‌آمده باید از فرمانده اصلی‌شان خداحافظی کنند.

چرا استراماچونی فسخ کرد؟

مهم‌ترین پاسخی که می‌توان به این سؤال داد، همان بی‌نظمی در پرداخت دستمزد این مربی است؛ طبق قوانین فیفا هر مربی و بازیکن حرفه‌ای که دو ماه از باشگاه مورد قراردادش دستمزدی نگیرد، می‌تواند به صورت یک‌طرفه قرارداد را فسخ و پیگیر حق و حقوقش از طریق فیفا باشد. با توجه به موضوعی که در بیانیه خود استراماچونی هم آمده، به نظر می‌رسد فعال‌شدن همین بند مایه جدایی این مربی خوش‌تیپ ایتالیایی از استقلال شده است. با‌این‌حال مسئولان باشگاه استقلال و در رأس آن، مدیرعامل این باشگاه، معتقد است از این نظر مشکلی نبوده و مابقی دستمزد استرا، امروز، دوشنبه، برایش واریز می‌شود؛ اما شایعات قوی‌تر خبر می‌دهند استراماچونی به دلیل مشکلاتی که برای حساب بانکی‌اش رخ داده، تصمیم به فسخ قرارداد گرفته. درواقع او می‌دانسته استقلال به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا بر ایران، نمی‌توانسته به موقع دستمزدش را پرداخت کند؛ ولی رفتار مسئولان استقلال برای واریز بخشی از دستمزد استراماچونی این مرد ایتالیایی را خشمگین کرده. ماجرا ظاهرا از این قرار است که باشگاه استقلال از طریق چندین صرافی آشنا، پول‌های ریزتری به حساب استراماچونی واریز کرده و پلیس و مسئولان مالیاتی ایتالیا هم به‌همین‌دلیل به حساب این سرمربی شک کرده و آن را زیر نظر گرفته‌اند. همین مورد به نظر می‌رسد کبریتی بر باروت شده و استراماچونی، زودتر از چیزی که تصور می‌شد، بند فسخ قراردادش را فعال کرده است.

زرینچه روی نیمکت؟

شب گذشته با توجه به ملاقات کوتاهی که امیرحسین فتحی با مسئولان باشگاه داشته، خبر رسید که قرار است جواد زرینچه، سرپرست باشگاه، به‌عنوان مربی موقت روی نیمکت بنشیند تا تکلیف نهایی مشخص شود. البته زرینچه خودش این خبر را در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها رد و عنوان کرد با همان سِمت قبلی به کار ادامه می‌دهد. استقلالی‌ها البته شب گذشته هم تا دیروقت جلسه داشتند تا به وضعیت بحرانی که پیش آمده، رسیدگی کنند.

فتحی هم استعفا می‌دهد؟

پیش از استعفا و فسخ قرارداد استراماچونی هم هواداران استقلال دل خوشی از امیر‌حسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه، نداشته و روی سکو بارها از خجالتش درآمده بودند! حالا که این مربی محبوب هواداران هم رفته، به نظر می‌رسد عرصه حسابی بر او و نزدیکانش در باشگاه تنگ شود. شاید اگر او همین امروز استعفایش را بنویسد و از باشگاه برود، کسی تعجب نکند.