۰ نفر

فدراسیون فوتبال: پول ویلموتس آماده است

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۶:۳۷
کد خبر: 393124
فدراسیون فوتبال: پول ویلموتس آماده است

بازی تیم‌های ملی ایران و عراق در گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 در حالی پنجشنبه 23 آبان ماه در امان، پایتخت اردن برگزار می‌شود که خبرهای مختلفی در خصوص این بازی به‌گوش می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، پس از اعتراض ایران به عرب بودن داوران مسابقه با عراق، فیفا با تغییر داوران مسابقات موافقت کرد و به‌جای ادهم مخادمه اردنی، کریشتانا دیلان پریرا سریلانکایی قضاوت این مسابقه را بر عهده خواهد داشت. این تغییر مکان بازی و داوران مسابقه در شرایطی رخ داده که مارک ویلموتس هنوز مطالباتش را نگرفته و با تأخیر در آمدن به ایران، بر ابهام‌ها افزوده است. محمود شیعی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «تا جایی که من می‌دانم، بخش عمده از حقوق ویلموتس تأمین شده و به‌دنبال روشی هستیم که به دست وی برسد و چند راهکار در دست بررسی است. قدر مسلم اینکه پرداخت پول نقد عرف نیست و دردسر هم دارد. محدودیت‌هایی که امریکا برای ما ایجاد کرده، انتقال پول را سخت کرده و به همین سبب باید به آقای تاج بابت تأمین پول خسته نباشید گفت.» در عین حال، شیعی زمان دقیقی را برای بازگشت ویلموتس به ایران تعیین نکرد و صرفاً گفت هر موقع مشکلات مالی حل شود، وی به تهران خواهد آمد. او مبلغ مورد اشاره را هم به طور دقیق عنوان نکرد. در این بین، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون هم مدعی شد تاج دائماً با سرمربی تیم ملی در تماس است و در نتیجه جایی برای نگرانی وجود ندارد. او در مورد نحوه رساندن دستمزد ویلموتس به وی نیز توضیح داد: «این پول ابتدا به یکی از کشورهای همسایه ارسال شد ولی به سبب وجود مشکلاتی، حسابی تازه در کشوری دیگر را باز کرده‌ایم تا پول را به آنجا بفرستیم.

در این میان، سایت آلمانی «فوتبال‌ اروپا» در خبری مدعی شد: «ویلموتس با اینکه تنها از ماه مه کار خود را در ایران آغاز کرده، به پایان همکاری‌اش با این تیم نزدیک می‌شود و این اتفاق در صورتی که مسئولان فدراسیون قدمی برای رفع مشکلات موجود برندارند، قطعی می‌شود. سرمربی سابق تیم ملی بلژیک در حال حاضر از کارفرمایان خود ناراضی است. او به‌دلیل مشکلاتی که برای پرداخت حقوقش وجود داشته، قصد دارد کارش را به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران رها کند. با این حال این مربی 50 ساله خواسته جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون برای شفاف‌سازی درباره وضعیت و راه‌های رفع مشکلات موجود برای پرداخت حقوقش داشته باشد. جلسه‌ای که قرار است در ترکیه برگزار شود.»

طبق اطلاعات کسب شده، ویلموتس به همراه دستیارانش راهی ترکیه شده و قرار است دستمزد عقب افتاده او و دستیارانش به همراه موعد جدید مطالبات او به‌صورت یکجا در ترکیه تا 24 ساعت آینده به این مربی پرداخت شود و پس از آن ویلموتس به همراه دستیارانش احتمالاً امروز یا فردا به تهران سفر خواهند کرد تا ضمن اعلام لیست تیم ملی تمرینات تیم ملی را زیر نظر بگیرند.

هزینه 400 میلیونی لژیونرها برای هر بازی تیم ملی

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در تأمین منابع مالی مورد نیاز با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستیم، تأکید کرد که با وجود هزینه‌های سرسام‌آور هیچ کدام از مأموریت‌های فدراسیون معطل نمانده است. مهدی تاج با بیان اینکه مجموع دریافتی فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش و جوانان طی یک سال اخیر تنها 3 میلیارد تومان بوده، افزود: «دولت با شرایط بسیار سختی روبه روست و ما تنها برای بازی مقابل بحرین و اعزام بازیکنان به این کشور از وزارتخانه هزینه‌های مربوطه را دریافت کردیم. هزینه‌های برگزاری مسابقات بسیار سنگین شده به نحوی که هر بازیکن لژیونر که برای تیم ملی ما به میدان می‌رود، حدود 300 تا 400 میلیون تومان برای فدراسیون هزینه دارد.همین که فوتبال و فوتسال ما در چنین شرایطی روی پاست و فعالیت می‌کند، جای تقدیر و تشکر دارد. هیچ کدام از مأموریت‌های فدراسیون معطل نمانده و مطابق برنامه پیش‌ می‌رویم.»