۰ نفر

نگاهی به زندگی حرفه‌ای علیرضا حقیقی، ملی‌پوش سابق ایران؛

افول یک دروازه‌بان خوش‌تیپ

۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴
کد خبر: 389881
افول یک دروازه‌بان خوش‌تیپ

فرشید کریمی، دروازه‌بان پرسپولیس، با خطا روی احمد مؤمن‌زاده از زمین مسابقه اخراج شد و سعید مظفری‌زاده یک ضربه پنالتی برای سایپا اعلام کرد. مربی - بازیکن سایپا کسی نبود جز علی دایی که تیمش با ارائه بازی‌های نسبتا جذاب صدرنشین لیگ بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سپهر خرمی در شرق نوشت:  تا پیش از این ضربه کمتر هواداری خراب‌کردن پنالتی توسط شهریار را به‌ خاطر دارد، چراکه اصولا با ضربه‌ای دقیق به گوشه سمت چپ، دروازه حریفان را باز می‌کرد. بعد از اخراج کریمی، دروازه‌بان 18 ساله‌ای به اسم علیرضا حقیقی برای اولین‌بار در لیگ برتر وارد زمین شد تا جلوی ضربه پنالتی دایی بایستد. دایی پشت توپ قرار گرفت و حقیقی با یک واکنش باورنکردنی شوت دایی را مهار کرد تا بازی همچنان با تساوی یک بر یک در جریان باشد. ورزشگاه آزادی از شادی تماشاگران منفجر شد، اما دقایقی بعد دایی با ضربه سر گل دوم تیمش را وارد دروازه حقیقی کرد؛ این پایان کار نبود و حسین بادامکی در دقیقه 95 موفق شد در شلوغی محوطه جریمه، دروازه سایپا را باز کند و کار با تساوی 2 بر 2 به پایان برسد. نقطه عطف دروازه‌بانی حقیقی، مهار پنالتی کسی بود که پنالتی خراب‌کردن برای او حکم مرگ داشت. حقیقی تبدیل شد به «پسر پرسپولیس» و پنج فصل پیراهن این تیم را پوشید و دست‌برقضا او برای یک فصل هم به‌عنوان شاگرد علی دایی در پرسپولیس کارش را ادامه داد.

حقیقی اما بعد از پرسپولیس تصمیم گرفت لژیونر شود تا شانسش برای ملی‌پوش‌شدن در آستانه جام جهانی بالا برود؛ با توجه به اینکه کی‌روش توجه ویژه و امتیاز قابل‌توجهی برای لژیونرهای ایرانی قائل بود، حقیقی می‌توانست با حضور در لیگ روسیه رهسپار جام جهانی برزیل شود. تیم ملی به صورت موازی بازی‌های قابل‌قبولی را انجام می‌داد که سیدمهدی رحمتی با انجام یک مصاحبه علیه کارلوس کی‌روش در میکسدزون ورزشگاه آزادی از اردوی تیم ملی برای همیشه خط خورد تا رحمان احمدی جایگزین گلر استقلال شود.

رحمان احمدی اتفاقا عملکرد بسیار خوبی در درون دروازه تیم ملی داشت و بسیاری صعود ایران به جام جهانی با پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی را مدیون سوپرواکنش‌های او در آن مسابقه می‌دانند. اما سورپرایز کی‌روش زمانی بود که تصمیم گرفت‌ یکباره علیرضا حقیقی، سنگربان شماره یک ایران در جام جهانی برزیل باشد. این اتفاق با انتقاد تند اهالی فوتبال روبه‌رو شد، اما درخشش حقیقی در دیدار با نیجریه و به‌خصوص آرژانتین باعث شد تا او خودش را به دنیا معرفی کند. هرچند حقیقی در مقابل بوسنی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت، اما برایند حضور او در سه مسابقه مثبت ارزیابی شد. نکته عجیب اینکه حقیقی به‌عنوان دروازه‌بان سوم روبین‌کازان راهی جام ‌جهانی 2014 شده بود و حتی یک مسابقه رسمی هم در درون دروازه تیم روسی قرار نگرفت. گفتنی است حقیقی زمانی که عضو روبین‌کازان بود، دوبار به صورت قرضی راهی تیم‌های دیگر ‌شد؛ به‌طورمثال او در سال 2013 راهی کوویلیای پرتغال شد که در 12 مسابقه، حقیقی به‌جز یک دیدار در تمامی مسابقات دروازه‌اش را بازشده دید تا عملکرد او در 12 مسابقه، 19 گل خورده باشد. فصل 15-2014 حقیقی به تیم دیگری از پرتغال رفت تا شاید شرایطش بهتر شود، به همین دلیل تصمیم گرفت برای پنافیل بازی کند. «پسر پرسپولیس» در 22 بازی از 34 هفته این لیگ برای پنافیل بازی کرد که حاصل آن 5 کلین‌شیت و 44 گل خورده بود.

حقیقی که عوض‌کردن تیم در پرتغال را خوب یاد گرفته بود، به «مارتیمو»ی این کشور پیوست و بعد از اینکه پنج‌بار درون دروازه ایستاد، مصدوم شد و فصل را از دست داد. او در سال 2016 فقط همین پنج‌بار را موفق شد درون دروازه تیمش بایستد. فصل 2016-2017 حقیقی به تیم اسکیلستونای سوئد ملحق شد و بعد از طی‌کردن دوران مصدومیتش توانست در 17 مسابقه برای تیمش در درون دروازه بایستد و دوبار هم به‌عنوان دروازه‌بان هفته لیگ سوئد معرفی شد تا نوید روزهای خوب برای او باشد. دروازه‌بان سابق تیم ملی که به دلیل عدم درخشش و ثبات در تیم‌های باشگاهی، حضور فیکس در تیم ملی را به علیرضا بیرانوند واگذار کرده بود، تصمیم گرفت در آستانه مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به دیگر تیم سوئدی؛ یعنی سونسوال بپیوندد، اما حتی یک‌بار هم برای این تیم به میدان نرفت تا تیم ملی را به طور کامل از دست بدهد. حقیقی بعد از سال 2017 نتوانست با هیچ تیم باشگاهی‌ای در اروپا قرارداد ببندد و تمریناتش را در باشگاه انقلاب پیگیری کرد که در همین گیرودار بود که با علی خطیر، معاون مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، درگیری فیزیکی پیدا کرد و خطیر را راهی بیمارستان کرد تا نشان دهد هنوز از آمادگی بدنی خوبی برخوردار است! البته طبق گفته دروازه‌بان سابق تیم ملی، خطیر به پرسپولیس توهین کرد و او به دلیل توهین به تیم محبوبش این واکنش را نشان داد. حقیقی که اصرار زیادی داشت تا با تیمی ایرانی قرارداد امضا نکند تا همچنان نقش یک دروازه‌بان لژیونر ایرانی را یدک بکشد، بعد از اینکه هیچ پیشنهاد مناسبی دریافت نکرد، تصمیم گرفت با نساجی مازندران قراردادی را امضا کند تا بعد از دوری شش‌ساله به لیگ برتر ایران بازگردد. حقیقی در مجموع این 9 سال فقط 57 بار برای تیم‌های مختلف باشگاهی درون دروازه قرار گرفته که آمار چندان قابل‌قبولی برای او محسوب نمی‌شود. سنگربان شماره یک تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل که طبق نظر تعدادی از کاربران فضای مجازی در آن سال جزء بازیکنان خوش‌تیپ آن جام محسوب می‌شود، حالا در اندیشه درخشش در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر است؛ از مهار پنالتی علی دایی تا حضور در جام جهانی 2014 و تجربه نه‌چندان موفق در لیگ پرتغال و سوئد، تجربه‌ای 12 ساله را برای گلر 30 ساله‌ نساجی مازندران در پی داشته است.