۰ نفر

درخواست دایی از رئیس قوه قضائیه

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۷:۳۵
کد خبر: 388035
درخواست دایی از رئیس قوه قضائیه

داستان‌های عجیب‌وغریب صداوسیما با علی دایی، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی ایران، همچنان ادامه دارد؛ پیش‌تر علی دایی از برنامه‌های صداوسیما به دلیل پرونده‌سازی علیه خودش شاکی شده بود و در نهایت تصمیم گرفت با دوربین‌های سیما صحبتی نکند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، دو پرونده حسابی او را آزرده‌خاطر کرده بود؛ یکی در ماجرای ادعای فردی که خودش را هنرپیشه می‌دانست و عنوان کرده بود دایی به او چک زده و دیگری هم درباره پرونده‌ اخراج این مربی از تیم سایپا. در مورد اول که دایی را فردی پرخاشگر جلوه داده بودند و مورد دوم هم که دایی را فردی مال‌دوست معرفی کردند که هرجا بوی پول بیاید پای او هم وسط می‌آید.

مورد جدیدتر اما مربوط به برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سوم سیماست؛ اگر تا پیش از این، بیشتر دلخوری‌های دایی از صداوسیما مربوط به برنامه «20:30» بود، حالا حسابی از مسئولان شبکه سوم شکایت دارد. ماجرا مربوط به گلزنی‌های کریس رونالدو، ستاره تیم ملی پرتغال است؛ کریس به تازگی نودوپنجمین گل ملی‌اش را زده و اگر 14 گل دیگر در رده ملی بزند، آن‌وقت به رکورد گل‌های دایی در عرصه ملی می‌رسد. دایی درحال‌حاضر با زدن 109 گل زده، آقای‌گل دنیا در این رده‌بندی است. مجری برنامه اما با مسخره‌کردن رکورد دایی سعی کرد گل‌هایی را که این بازیکن در زمان حضورش در ترکیب تیم ملی زده دست‌کم بگیرد.

او با ادبیاتی عجیب‌وغریب که بوی تحقیر می‌داد، گفت که دایی این رکورد را باید مدیون تیمی مثل مالدیو باشد! عجیب‌تر اینکه او ادعا کرد می‌توان شناسنامه دایی را دست‌کاری و سن او را پایین آورد تا دوباره بتواند از رده نونهالان شروع کند و به تعداد گل‌های ملی‌اش اضافه کند! مجری اعتقاد داشت که به ازای پرداخت پنج میلیون تومان می‌توان به راحتی یک سال را در شناسنامه کمتر کرد. او گفت دایی هم که کاسب است و می‌تواند کلی از سن‌وسالش کم کند! البته جمله دیگر او که رکورد دایی را به سخره گرفت مربوط به جایی بود که گفت اگر تیم ملی پرتغال با مالدیو بازی دوستانه بگذارد، آن‌وقت رونالدو در یک بازی می‌تواند به اندازه گل‌های دایی...، در ادامه هم عنوان شد شانس بیاوریم پرتغال و رونالدو با مالدیو بازی نکنند!

صحبت‌های این مجری که اتفاقا همین چندوقت پیش باشگاه و طرفداران استقلال را بابت طراحی لوگو مسخره کرده بود، با واکنش بسیار زیادی در فضای مجازی همراه شد و بسیاری به او تاختند. خیلی‌ها کم‌دانشی این مجری را هم عنوان کردند، چون اعتقاد داشتند او نمی‌داند دایی دست‌برقضا گل‌های زیادی به مالدیو نزده است. در نهایت شب گذشته هم دایی نسبت به این برنامه و صحبت‌های مجری درباره‌اش، واکنش نشان داد. او که صحبت کرده بود، درخواست داشت تا قوه قضائیه به مباحث مطرح‌شده در این برنامه واکنش نشان دهد. دایی خیلی ویژه درخواستی هم از آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه داشت. «برای صداوسیما متأسفم که آدم‌هایی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند به این مجموعه راه می‌دهد و به آنها میکروفون می‌دهد تا صحبت کنند. به نظر من قوه قضائیه باید به این مسئله ورود کند و مجری که گفته با پنج میلیون تومان سن شناسنامه‌ای دایی را کوچک می‌کنم را بازخواست کند تا ببیند چه کسانی با او در ارتباط هستند که این کارها را می‌کند.

بهتر است این آقا دوستانش را معرفی کند. ما مگر نمی‌گوییم با فساد مبارزه می‌کنیم، متأسفانه این هم یک فسادی است که در صداوسیما به آن دامن می‌زنند. من تنها خواهشی که از آقای رئیسی دارم این است که به این موضوع ورود و مسئله را پیگیری کند و آقایی را که چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده و گفته «با پنج میلیون تومان سن شناسنامه‌ای را تغییر می‌دهد» به قوه قضائیه ببرند و از او سؤال کنند. یک‌بار باید در نظام سالم‌سازی شروع شود و چه بهتر که در تلویزیونی که این مسائل مطرح می‌شود کار سالم‌سازی انجام شود. مطمئنا مردم می‌فهمند قوه قضائیه با فساد مبارزه می‌کند، اما متأسفانه خیلی راحت فساد را در تلویزیون هم رواج می‌دهند. ما می‌خواهیم مفسدان را پیدا کنیم، اما وقتی مفسدان خودشان علنی صحبت می‌کنند، باید از همین‌جا شروع کنیم و به دنبال مسائل دیگر نرویم. از همین صداوسیما باید شروع شود و مطمئنا به سرنخ‌های خوبی می‌رسیم.

این‌گونه کارها نشان‌دهنده عقده‌های درونی افراد است، چون در این چندسال هر کاری کردند نتوانستند برای من مشکل ایجاد کنند و کاری علیه من بکنند که من محبوبیتم را بین مردم از دست بدهم. صداوسیما از این نارحت است که علی دایی در بین مردم محبوب است. قابل‌توجه آقایان. خداراشکر علی دایی در بازی مقابل مالدیو خیلی کم گل زده است. فکر کنم در ۴ بازی ۸ گل زده‌ام، بهتر است آقایانی که سن کم می‌کنند به رونالدو هم پیشنهاد بین‌المللی بدهند که تیم ملی پرتغال با مالدیو بازی دوستانه کند تا تعداد گل‌های ملی‌اش را بیشتر کند. من برای صداوسیما متأسفم که هر کسی را می‌آورد تا مرا بکوبد. عزت و ذلت دست خداست و همه رکوردها روزی شکسته می‌شوند. ای‌کاش یک ایرانی یا یک مسلمان رکورد من را بشکند».