۰ نفر

پایان مرحله گروهی جام‌جهانی بسکتبال برای تیم ملی

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۱۹
کد خبر: 378545
پایان مرحله گروهی جام‌جهانی بسکتبال برای تیم ملی

پنجمین روز از دیدارهای جام‌جهانی بسکتبال با اینکه با شکست ایران همراه بود اما شکست چین آن را شیرین کرد و امیدهای المپیکی کشورمان را زنده نگه داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در آخرین روز از دیدارهای مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۹ برای ایران، تیم ملی کشورمان برابر اسپانیا باخت اما شکست چین برابر ونزوئلا باعث شد تا امیدهای المپیکی بسکتبال کشورمان زنده بماند. هرچقدر سه شکست پیاپی در مرحله گروهی تلخ بود اما باخت میزبان و عدم صعود این تیم به جمع ۱۶ تیم برتر جهان برای تیم ملی شیرین بود و حالا رقابت‌ برای المپیکی شدن ادامه دارد.

در دیدارهای روز پنجم تیم ملی بسکتبال ایران به مصاف اسپانیا رفت و این تیم قدرتمند را به دردسر انداخت. با این حال اسپانیا با تمام ستاره‌هایش توانست ۷۳ بر ۶۵ به برتری برسد.

در دیگر دیدار مهم امروز چین به مصاف ونزوئلا رفت و با یک برد می‌توانست المپیکی شود اما برابر حریف آمریکایی‌اش باخت و در گروهش سوم شد. چین در این مسابقه ۷۲ بر ۵۹ مغلوب شد تا نبرد آسیایی‌ها برای کسب سهمیه المپیک ادامه دار شود.

هیچ تیم آسیایی به جمع ۱۶ تیم برتر صعود نکرده و حالا رقابت این کشورها برای کسب بهترین رده در رقابت‌های کسب جایگاه هفدهم تا سی و دوم جام ادامه دارد و هر تیمی از قاره کهن که بهترین جایگاه را کسب کند سهمیه المپیک می‌گیرد.

در ادامه رقابت‌ها تیم ملی ایران باید به مصاف آنگولا و فیلیپین برود و چین با نیجریه و کره‌جنوبی دیدار خواهد کرد.

اردن هم که در گروهش چهارم شد در مرحله بعدی با کانادا و سنگال پیکار می‌کند و ژاپن هم باید به مصاف مونته‌نگرو و یکی از تیم‌های یونان یا نیوزلند برود که به احتمال فراوان حریفش نیوزلند خواهد بود.

نتایج دیدارهای روز پنجم به شرح زیر است:

فیلیپین ۸۱ – آنگولا ۸۴

لهستان ۸۰ – ساحل عاج ۶۳

نیجریه ۱۰۸ – کره‌جنوبی ۶۶

تونس ۶۴ – پورتوریکو ۶۷

صربستان ۹۲ – ایتالیا ۷۷

چین ۵۹ – ونزوئلا ۷۲

آرژانتین ۶۹ – روسیه ۶۱

ایران ۶۵ – اسپانیا ۷۳

برنامه دیدارهای روز ششم به شرح زیر است:

سنگال – کانادا

مونته‌نگرو – برزیل

جمهوری چک – ترکیه

اردن – آلمان

استرالیا – لیتوانی

نیوزلند – یونان

ژاپن – آمریکا

فرانسه – جمهوری دومینیکن