۰ نفر

مهلت ۲هفته‌ای برای تسویه بدهی نمایندگان ایران در آسیا

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۱۹
کد خبر: 377782
مهلت ۲هفته‌ای برای تسویه بدهی نمایندگان ایران در آسیا

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ، از تعیین مهلت ۲هفته‌ای برای تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و پدیده برای تسویه بدهی با مربیان و بازیکنان سابق خود به منظور حضور در مسابقات لیگ قهرمانان و پلی‌آف آن خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امروز «یکشنبه» نشست مشترک کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، دپارتمان مجوز حرفه‌ای و کمیته استانداردسازی مجوز حرفه‌ای برگزار شد.

در این نشست مدارک ورزشی تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا مورد بررسی قرار گرفت.

پرسپولیس و سپاهان ۲ نماینده قطعی ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و استقلال و پدیده باید در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان شرکت کنند.

استاندارسازی تیم های سپاهان، استقلال، پرسپولیس، پدیده در دستور کار کمیته های مذکور قرار گرفت.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های در لیگ قهرمانان آسیا باید ساختارهای ورزشی، حقوقی، آموزشی، سخت‌افزاری، اداری را به طور کامل رعایت کنند و در غیر این صورت از مهم‌ترین و بزرگترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن کنار گذاشته خواهند شد.

کاظم اولیایی عضو  کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ اظهار داشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا الزاماتی را برای تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا مشخص کرده است که همه باید آنها را رعایت کنند.

وی افزود: امروز پس از پایان مهلتی که به تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا داده بودیم، نشست مشترکی را با کمیته‌های صدور مجورز حرفه‌ای برگزار کردیم. در این نشست پرونده‌های این باشگاه‌ها را گرفتیم و بررسی‌های اولیه بر روی آنها صورت گرفت.

اولیایی خاطرنشان کرد: پرونده‌ها در اختیار کمیته‌ بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ که کمیته‌ای مستقل است، قرار گرفت تا استانداردهای باشگاه های ایرانی با الزاماتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص کرده، تطبیق داده شود.

عضو  کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ تصریح کرد: به طور مشخص نظارت ویژه ای بر عملکرد تیم‌های ایرانی خواهیم داشت تا تمامی استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور کامل رعایت شود. فدراسیون فوتبال تعهد داده است و اگر قوانین رعایت نشود باشگاه‌ها کنار گذاشته خواهند شد.

وی در پایان گفت: بخشی از مدارک بدهی باشگاه‌ها به مربیان و بازیکنان سابق در اختیار کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ قرار گرفته ‌است و آنها تا ۲ هفته آینده فرصت دارند تا نسبت به روشن شدن وضیعت مالی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

براین اساس با اعلام عضو  کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ، تیم‌های بدهکاری مانند پرسپولیس و استقلال  تنها ۲ هفته یعنی ۱۴ روز دیگر برای تعیین تکلیف بدهی‌های خود زمان دارند و پس از آن می‌توانند  مدارک‌شان را برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارسال کنند تا به این شکل از خطر حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا جلوگیری کنند.

با توجه به تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روی شفافیت مالی تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و شرکت کردن تیم‌های غیربدهکار در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی قاره کهن، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ایران هم به تبعیت از کنفدراسیون فوتبال آسیا تدابیری جدی‌ روی تسویه حساب و تعیین تکلیف بدهی تیم‌های بدهکار اتخاذ کرده است.