۰ نفر

پافشاری تاج برای رعایت شروط سه‌گانه آغاز لیگ برتر

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۷
کد خبر: 371809
پافشاری تاج برای رعایت شروط سه‌گانه آغاز لیگ برتر

رییس فدراسیون فوتبال بار دیگر با تاکید بر آغاز مسابقات لیگ برتر در صورت رعایت شروط سه‌گانه گفت: مسابقات وقتی آغاز می‌شود که شروط رعایت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهدی تاج در پایان قرعه‌کشی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: امسال قرعه‌کشی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر را برای نخستین بار در خارج از تهران و در شهر مشهد مقدس برگزار کردیم که یکی از ویژگی‌های لیگ امسال از همین ابتدا محسوب می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: الزامات ایمنی را برای برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها خیلی جدی گرفتیم و نیروی انتظامی هم با ارسال نامه‌ای که برای همه الزام‌آوار بود تاکید کرد که مسئولان امنیتی خواستار رعایت الزامات امنیتی در ورزشگاه ها هستند.

تاج اضافه کرد: سه شرط برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها روشن و مشخص است. شرط نخست اینکه حتما باید بلیت فروشی به طور الکترونیکی باشد، شرط دوم اینکه ورزشگاه‌ها مجهز به گیت شوند و سوم اینکه هر فردی روی سکو و صندلی خود بنشیند.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: با این شیوه می‌توانیم مطمئن باشیم تعدادی که وارد ورزشگاه می‌شوند همان تعدادی هستند که در واقع بلیت خریده‌اند و کسی اضافه‌تر وارد ورزشگاه نمی‌شود و می‌توانیم یک سری مسابقات امن داشته باشیم.

تاج ادامه داد: الزامات دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را نیز سعی می‌کنیم با تدبیر، مدیریت و برنامه‌ریزی انجام بدهیم به گونه‌ای که مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: این الزامات، قوانین الزامی انجام مسابقه است و البته ای اف سی پیشنهاد داده و به همه کشورها عضو هم ابلاغ کرده و سال‌هاست این الزامات را انجام می‌دهیم. به عنوان مثال در سال‌های قبل بحث نور ورزشگاه‌ها را به طور جدی دنبال کردیم و امروز همه ورزشگاه‌ها نور دو هزار لوکس را دارند ولی امسال این سه شرط را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: قرعه‌کشی امروز، شرط انجام مسابقه نیست و مسابقات وقتی انجام می‌شود که شرایط پیش گفته، فراهم شود. فکر می‌کنم لیگ را اگر شروع کنیم، در چهار الی پنج ورزشگاهی که آماده هستند مسابقات را برگزار می‌کنیم و سایر باشگاه‌ها نیز در استان‌های همجوار بدون تماشاگر مسابقات‌شان انجام می‌شود تا شرایط انجام مسابقه فراهم شود.