۰ نفر

بدهی مالیاتی بلای جان فدراسیون‌ها

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۴۸
کد خبر: 371578
بدهی مالیاتی بلای جان فدراسیون‌ها

در فاصله کمتر از یک سال مانده به بازی‌های المپیک، بدهی مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی را با چالش جدی روبرو کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اردیبهشت ماه امسال بود که در جلسه وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون ها ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع انسانی و مالی وزارت ورزش در خصوص بدهی مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی صحبت‌هایی را مطرح کرد.

با توجه به اینکه فدراسیون های ورزشی سال ها اظهارنامه مالیاتی پر نکرده‌اند درآمدهای آنها حتی کمک های وزارت ورزش به این فدراسیون ها شامل مالیات شده است.

معاونان وزارت ورزش با سازمان امور مالیاتی چندین جلسه را برگزار کردند اما هنوز به نظر می‌رسد راهکاری برای حل مشکل فدراسیونها پیدا نشده است.

مسدود شدن حسابهای فدراسیون ها 

با توجه به اینکه کمتر از یک سال به بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه حساب‌های برخی از فدراسیون‌های ورزشی مسدود شده که فوتبال و تکواندو از این دست فدراسیون ها آنها هستند. بدهی فدراسیون فوتبال به امور مالیات ۶۵ میلیارد تومان است.

البته در این بین برخی از فدراسیون ها از جمله شنا اظهارنامه مالیاتی خود را در این سال ها پر کرده و چنین مشکلی ندارند‌ محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا در این باره اظهار داشت: ما از همان سالهای قبل اظهارنامه مالیاتی را پر کرده ایم به همین دلیل جزو ۲-۳ فدراسیونی هستیم که با بدهی مالیاتی روبرو نشده ایم.

برخی از فدراسیون ها هم با وجود اینکه شاید درآمدزا به شمار نروند اما با توجه به کمک هایی که وزارت ورزش به آنها داشته این پرداخت ها شامل مالیات شده است که در این خصوص می‌توان به فدراسیون تیراندازی با کمان اشاره کرد.

شعبانی بهار: بدهی مالیاتی ما مربوط به پرداخت های وزارت است

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی در این باره گفت: بدهی ما زیاد نیست البته هنوز قطعی نشده است اما مشاور مالیاتی گرفته ایم و آنها با بررسی حسابها اعلام کردند امکان تعدیل وجود دارد تا بتوانیم این بدهی را به حداقل برسانیم. ما درآمد زیادی نداشتیم اگر مسابقه هم بوده استانها با هزینه خودشان برگزار کرده اند اما آنچه برای ما مالیات بسته اند مربوط به اعتباراتی است که وزارت ورزش و جوانان به حساب ما واریز کرده و سازمان امور مالیاتی این بودجه را درآمد محسوب کرده است.

شعبانی بهار در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه نباید ورزش مالیات تعلق بگیرد تصریح کرد: ما بخشی از اعتباراتمان از طریق اسپانسرها تامین می شود مگر ما سود می کنیم که بخواهیم مالیات هم بدهیم؟

قسط بندی برای پرداخت بدهی مالیاتی

فدراسیون های تیراندازی و اسکواش نیز جزو فدراسیون‌های هستند که بدهی هایی به سازمان امور مالیاتی دارند. 

بعد از بدهی ۹ میلیاردی فدراسیون تیراندازی به سازمان امور مالیاتی، فدراسیون اسکواش هم یکی از فدراسیون هایی است که به دلیل پر نکردن اظهارنامه مالیاتی ۷۵۰ میلیون تومان بدهی دارد البته رئیس فدراسیون اسکواش با صحبت‌هایی که داشته قرار شد به صورت قسطی این بدهی را پرداخت کند.

مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش در این باره اظهار داشت: در یکی دو روز آینده ۵۰ میلیون تومان به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کنیم تا حساب‌های این فدراسیون آزاد شود.

وی افزود: بدهی های فدراسیون اسکواش از سال ۸۹ به این مبلغ رسیده است ما با قسط های ۵۰ میلیون تومانی باید بدهی را پرداخت کنیم.

درخواست وزارت ورزش برای حل مشکل محدودیت های قانونی

بدهی مالیاتی فدراسیون های ورزشی را با چالش جدی روبرو کرده است به طوری که برخی از روسای فدراسیون ها به همین دلیل ممنوع الخروج و ممنوع المعامله شده اند.

محمدرصا داورزنی معاون حرفه ای و قخرمانی وزارت ورزش با اشاره بهداین موصوع در مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی گفته بود: با سهل انگاری انجام شده در گذشته و جمع شدن بدهی ۱۰ تا ۱۵ سال قبل امروز برخی مسئولان فدراسیون ها ممنوع الخروج و ممنوع المعامله شده اند و در ادامه مدیریت خود دچار چالش هستند که باید برای آن فکری کنیم.

به گفته داورزنی مسئولان وزارت ورزش با وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز جلساتی را برگزار کرده و از آنها خواسته اند به اداره مالیات اعلام کنند تا محدودیت های قانونی برای روسای فدراسیون های ورزشی بر طرف شود.