۰ نفر

بازیکنی با ۱۹۵سانتی متر قد؛

آشنایی با مهاجم جدیدی که امید اول استقلال است

۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۲
کد خبر: 365905
آشنایی با مهاجم جدیدی که امید اول استقلال است

​مهاجم ۱۹۵ سانتی استقلال اولین خرید خارجی این فصل آبی پوشان است که به سفارش استراماچونی، سرمربی ایتالیایی این تیم به خدمت گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اولین خرید خارجی این فصل آبی پوشان از کشور مالی می‌آید. مهاجمی بلند قامت و تاحدودی شناخته شده که بیشتر دوران فوتبالی‌اش را در کشور فرانسه تجربه کرده است.

این مهاجم ۳۱ ساله دوران طلایی‌اش را در تیم بوردو سپری کرد. وی در سن ۲۰ سالگی به عضویت تیم بوردو در آمد و در همان سال به صورت قرضی به تیم «آژاکسیو» منتقل شد.

درخشش دیاباته در یک فصل حضورش در این تیم فرانسوی و زدن ۱۵ گل باعث شد تا مورد توجه تیم سرشناس «نانسی» فرانسه قرار گیرد و با یکسال حضور در این تیم، به بوردو بازگردد.

وی بعد از آن سالهای خوبی را با پیراهن بوردو در سطح اول فوتبال اروپا تجربه کرد و طی ۷ سالی که در این تیم بود بیش از ۵۰ بار برای این تیم گل زد.

شیخ دیاباته در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به تیم «عثمانلی‌اسپور» از کشور ترکیه پیوست و ۳ فصل در این تیم حضور داشت. اما در این ۳ فصل به صورت قرضی در دو تیم «متس» فرانسه و «بنونتو» از سری B ایتالیا بازی کرد. وی در این ۳ فصل مجموعاً ۱۷ گل هم برای این ۳ تیم به ثمر رساند.

دیاباته پس از آن به صورت قرضی به تیم «الامارات» کشور امارات منتقل شد و در یک فصلی که در این تیم حضور داشت، ۹ بار به میدان رفت و ۶ گل زد.

آنچه در پرونده این مهاجم ۳۱ ساله و ۱۱۹۵ سانتی متری جلب توجه می‌کند، انتقال‌های قرضی فراوان و تغییر تیم‌های زیاد در فواصل زمانی کم است.

دیاباته اخیراً با عقد قراردادی دو ساله به تیم استقلال پیوست و آبی‌ها امیدوارند با استفاده از قابلیت‌های وی خلاء یک مهاجم تمام کننده را پر کنند.