۰ نفر

دعوای استقلال و شفر بالا گرفت

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۰
کد خبر: 358216
دعوای استقلال و شفر بالا گرفت

دعوای «وینفرد شفر» و باشگاه استقلال وارد فاز تازه ای شد و سرمربی سابق آلمانی آبی پوشان اعلام کرد که برای پایان درگیری اش با این باشگاه به فیفا شکایت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، باشگاه استقلال تهران روز دوشنبه ۹ اردیبهشت و ۴ روز پس از شکست برابر پدیده شهر خودرو با اعلام تعلیق وینفرد شفر از سمت سرمربی گری این تیم، فرهاد مجیدی را به طور موقت و تنها برای سه دیدار پایانی لیگ برتر جایگزین او کرد.

شکست استقلال مقابل پدیده و دور شدن این تیم از احتمال قهرمانی، منجر به تغییر اساسی در رهبری تیم شد، مدیریت باشگاه خبر از تعلیق «وینفرد شفر» سرمربی این تیم داد و «فرهاد مجیدی» را تا پایان فصل به جای وی معرفی کرد. از سوی دیگر شفر که ظاهراً از حکمش بی خبر بود، وقتی به روال سابق سر تمرین تیم رفت او را به محل تمرین راه ندادند. این موضوع منجر به تنش و درگیری وی با نگهبان ورودی باشگاه نفت، محل تمرین استقلال شد.

«امیر حسین فتحی» در مصاحبه با رسانه های خبری با اطمینان حرف از توافق با «وینفرد شفر» داد و اعلام کرد کوچک ترین مشکلی درباره این جدایی برای استقلال به وجود نخواهد آمد. او گفته بود: «وینفرد شفر» یک سال دیگر با ما قرارداد دارد اما با کمترین هزینه رضایت آنها را خواهیم گرفت و هواداران استقلال نسبت به این موضوع مطمئن باشند. من اگر هیچ کاری هم بلد نباشم حقوقدان ورزشی هستم و از طریق مسالمت‌آمیز این مساله را رفع می‌کنم.

شفر بعد از اینکه نیمکت استقلال را از دست داد در ایران ماند، هدف او از ماندن در ایران توافق مالی با مدیران این تیم بود تا کار به شکایت در مجامع بین الملی نرسد اما تلاش های او برای تحقق این امر نتیجه ای نداد تا وی راهی دیگر را در پیش بگیرد.

سرمربی اسبق آلمانی استقلال امروز با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرامتهدید به شکایت در فیفا کرد، او در یادداشتش نوشت: پس از نقض چندین باره قراردادم توسط باشگاه استقلال که مدت زمان زیادی طول کشید، احساس ناامیدی کردم و به باشگاه استقلال فرصت های زیادی دادم تا راه حلی برای این موضوع پیدا کند. دیروز من تصمیم گرفتم که این کار را پایان دهم و به وکیلم دستور دادم در سریع ترین زمان ممکن با فیفا تماس بگیرد. 

وی در یادداشت خود ادامه داده است: من می خواهم از طرفداران شگفت انگیز استقلال تشکر کنم. حمایت شما برجسته بود، اشتیاق شما برای استقلال باور نکردنی است. من می خواهم از کارکنان شگفت انگیز، ایرانی ها، آلمانی ها و جامائیکایی ها تشکر کنم که کار برجسته ای را در شرایط باورنکردنی انجام دادند.

مرد آلمانی سپس از بازیکنانش در استقلال نیز قدردانی کرده و نوشته است: با تشکر از کاپیتان من. مهدی از کارهای ما و اهداف مشترک ما از روز اول تا آخرین روز حمایت کرد و نه تنها به تیم کمک کرد، بلکه از بسیاری از باشگاه ها نیز حمایت کرد. هنگامی که پژمان منتظری پس از آسیب دیدگی جدی به تیم بازگشت، سخت جنگید. خسرو (حیدری) همیشه آماده بود و وقتی که تیم به او نیاز داشت، ۱۰۰ درصد در خدمت تیم بود. شما سه نفر ممکن است امروز احساس غربت کنید، اما هرگز نباید فراموش کنید که شما برادر هستید.
در روزهای گذشته شایعاتی پیرامون عقد قرارداد شفر با باشگاه بنی‌یاس امارات مطرح شد که هیچکدام از مقامات رسمی باشگاه اماراتی و خود شفر این موضوع را تأیید نکردند.