۰ نفر

کاری که با کی‌روش کردیم با ویلموتس تکرار نکنیم!

۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۷
کد خبر: 357952
کاری که با کی‌روش کردیم با ویلموتس تکرار نکنیم!

انتقاد از لیست تیم‌ملی و یا برنامه‌هایی که سرمربی جدید تازه آنها را شروع کرده، بزرگ‌ترین آفت برای تیمی است که با کادرفنی جدید می‌خواهد سمت اهداف بلند قدم بردارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، مدت زیادی از خداحافظی کارلوس کی روش با فوتبال ایران و انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی کلمبیا نگذشته. در همین زمان کوتاه اما خیلی ها یکی از اصلی ترین دلایل چالش های مربی پرتغالی با مربیان داخلی و فوتبال ما را متوجه شدند. یکی از چالش هایی که در آخر تبدیل به دعوا، درگیری و حتی ناکامی در کسب قهرمانی جام ملت های آسیا شد. نه اینکه دعواهای کارلوس کی روش با فوتبال داخلی ایران دلیلی بر ناکامی تیم او در امارات باشد اما چه کسی می تواند انکار کند که همه این مسائل روی فضای فوتبالی کشور تاثیر منفی گذاشتند؟ اینکه هرروز جبهه جدیدی علیه تیم ملی درست شود، فضای مجازی کمپین های مجازی به خودش ببیند و هواداران تیم باشگاهی شان را به تیم ملی ترجیح دهند. این ها اتفاقاتی هستند که اگر در زمان حضور مارک ویلموتس بلژیکی هم تکرار شوند بدون شک تیم ملی ایران به این زودی ها رنگ موفقیت در آسیا و حتی جام جهانی را نمی بیند.

اینکه هنوز کار ویلموتس با تیم ملی شروع نشده دوباره خیلی ها نسبت به لیست انتخاب شده از سوی او برای حضور در اردوی تیم ملی انتقاد داشتند. دقیقا بخش اصلی دعوای کی روش با فوتبال ایران هم از همینجا و از همین اظهارنظرهای شخصی شروع شد. از جایی که هیچکس نمی توانست تحمل کند هر مربی عقیده، سلیقه و اختیاری دارد. همانطور که در بزرگ ترین باشگاه های دنیا مربیان بازیکنان خودشان را انتخاب می کنند. اینجا ولی همه چیز در لفظ قشنگ است و هیچکس توان تحمل چنین چیزی را ندارد. با این حال اما مگر مارک ویلموتس در این مدت زمان کوتاه چاره ای جز اعتماد به لیست قبلی کارلوس کی روش داشت؟ مگر غیر از این است که تیم قبلی کی روش با 4 امتیازی و با سری بالا از جام جهانی حذف شد و بین 4 تیم برتر آسیا در جام ملت ها قرار گرفت؟ آیا چنین اتفاقاتی برای اعتماد مربی جدید به لیست مربی قدیم کافی نیست؟ ضمن اینکه ویلموتس لحظه آخر دو تغییر دیگر هم انجام داد. او بلافاصله بعد از درخشش علی علیپور در فینال جام حذفی، آقای گل فصل گذشته لیگ را به تیم ملی دعوت کرد.

به نظر حساس شدن روی بعضی مسائل که کاملا در حیطه تصمیمات شخصی سرمربی تیم است، می تواند بزرگ ترین آفت به فوتبال ملی باشد. نه اینکه هواداران که سرمایه اصلی تیم های باشگاهی و ملی هستند نقشی نداشته باشند اما الان و به این زودی انتقاد کردن هیچ چیز را طبق برنامه جلو نمی برد. حداقل کار این است که ضمن احترام به برنامه های سرمربی جدید، او تا زمان اولین محک جدی که معیاری برای قضاوت خواهد بود کار خودش را پیش بگیرد و رو به جلو قدم بردارد.