۰ نفر

مدال آوران، شرایط ویژه اقتصادی کشور را درک می‌کنند

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۶:۰۰
کد خبر: 357493
مدال آوران، شرایط ویژه اقتصادی کشور را درک می‌کنند

مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا 2018 شنبه‌شب با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد و وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه اعلام کرد که برای هر سکه مدال‌آوران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی معادل ۳میلیون تومان برای ورزشکاران در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، با صمد نیکخواه بهرامی، امیر مهدی‌زاده، فرشته کریمی و شاهین ایزدیار قهرمانان رشته‌های مختلفی که در این ضیافت حضور داشتند، گفت‌و‌گویی انجام شده است که متن آن را در زیر می‌خوانیم.

نیکخواه بهرامی: بهتر بود از همان اول اعلام می‌کردند که پاداش ریالی می‌دهیم

صمد نیکخواه بهرامی، بازیکن تیم ملی بسکتبال با اشاره به این موضوع که در مراسم ضیافت افصاری رئیس جمهوری صحبتی از پاداش مدال آوران نشد، گفت: «از نظر من بهتر بود که از همان ابتدا اعلام می‌کردند که به جای سکه، پاداش ریالی به ورزشکاران پرداخت می‌کنند تا در چنین وضعیت بد اقتصادی با مشکل مواجه نمی‌شدند.» او که به همراه تیم ملی بسکتبال در جاکارتا به مدال نقره دست یافت، افزود: «ما هیچ وقت برای پاداش بازی نکردیم و الان هم مهم نیست که قول پاداش داده‌اند و تاکنون آن را پرداخت نکردند اما این بدقولی باعث ناراحتی ورزشکاران می‌شود. در این مراسم ویدئویی از تساوی تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018 روسیه مقابل پرتغال و باخت تیم ملی در مقابل اسپانیا پخش شد و هیچ اشاره‌ای به ورزش‌های دیگر نشد.» نیکخواه بهرامی در خصوص بازگشت‌اش به تیم ملی بسکتبال بیان داشت: «من همیشه در خدمت تیم ملی هستم و هم‌اکنون هم برای حضور در تیم ملی کشورم کاملاً آماده‌ام اما به هر حال باید به تیم ملی دعوت شوم و در این صورت تیم ملی را همراهی خواهم کرد.»

مهدی زاده: امیدواریم با ‌پرداخت پاداش‌ها شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران باشیم

امیر مهدی‌زاده، کاراته کا نقره‌ای کشورمان در مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: «در مراسم ضیافت افطاری صحبتی از پاداش‌های بازی‌های آسیایی نشد  تا اینکه امروز (یکشنبه) اعلام شد که به ازای هر سکه 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جلسه با اعضای فدراسیون‌ها قرار است مبالغ مربوطه به حساب فدراسیون‌ها واریز شود که این خبر خیلی خوبی است.»

او بیان داشت: «پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی مبلغ پاداش‌ها مصوب شد و خیلی از ورزشکاران ما روی این جوایز برنامه‌ریزی کردند، سال‌ها زحمت کشیدند و موفق به کسب مدال شدند و حالا زمان دریافت، چنین مشکلاتی به وجود می‌آید. امیدواریم با پرداخت این پاداش‌ها شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران باشیم.» عضو تیم ملی کاراته افزود: «ورزشکاران شرایط را درک می‌کنند اما مثلاً خود من خانواده‌ام را رها می‌کنم و به اردوی تیم ملی می‌آیم و دیگر نمی‌توانم کار اقتصادی انجام دهم و تنها منبع درآمد من همین پاداش‌هاست. ما در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم ایشان فرمودند که ورزشکاران همانند سربازانی هستند که در خط مقدم می‌جنگند و از مرزهای کشور دفاع می‌کنند و این نشان دهنده دیدگاه مثبت رهبری به ورزشکاران است.»

کریمی: فکر می‌کنم با توجه به شرایط بد اقتصادی دریافت ریالی پاداش‌ها خوب باشد

فرشته کریمی، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان نیز گفت: «من به‌عنوان نماینده فوتسال بانوان در این مراسم حضور داشتم و با حضور در این مراسم می‌خواستم از حق هم‌تیمی‌هایم دفاع کنم. تیم ملی فوتسال در مسابقات داخل سالن ترکمنستان 2017 در جایگاه سوم ایستاد و هنوز پاداش آن مسابقات را به ما پرداخت نکردند و من به این دلیل در این مراسم حضور یافتم و پیگیر پاداش مسابقات داخل سالن آسیا باشم.»

او ادامه داد: «اینکه چرا پاداش مسابقات داخل سالن پرداخت نشده، موضوعی بود که من با رئیس کمیته ملی المپیک در جریان گذشتم و صالحی امیری به من گفت تا نامه‌ای بنویسم و این موضوع را پیگیری کند. » کریمی بیان داشت: «شرایط اقتصادی جامعه به هیچ وجه خوب نیست و فکر می‌کنم با توجه به شرایط بد اقتصادی دریافت ریالی پاداش‌ها خوب باشد. بالاخره باید همه ما شرایط را درک کنیم و ورزشکاران هم این شرایط را بخوبی درک می‌کنند تا ان‌شاالله مشکلات اقتصادی با درایت دولت برطرف شود.»

ایزدیار: باید در سال المپیک با انگیزه بالا کسب سهمیه کنیم

شاهین ایزدیار، قهرمان پارالمپیک ایران که در جاکارتا 6 طلا و یک نقره کسب کرده بود در خصوص این مراسم گفت:«بعد از هشت ماه مراسم برگزار شد و گفته شده که پاداش‌ها را به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌کنند که البته زمان واریز پاداش‌ها مشخص نشده است.» او ادامه داد: «در این مراسم صحبت‌هایی مطرح شد در خصوص اینکه کشورمان در تحریم است که البته ما ورزشکاران این مسائل را درک می‌کنیم و ما هم در این کشور هستیم و با این تورم زندگی می‌کنیم اما نباید حق‌مان ضایع شود. »

ایزدیار بیان داشت: «امسال سال کسب سهمیه المپیک 2020 است و ورزشکاران ما در سال‌جاری باید برای کسب این سهمیه با انگیزه در مسابقات حاضر شوند. اگر مسئولان ورزش در زمان فعلی سیاست به خرج بدهند و پاداش‌ها را پرداخت کنند، قطعاً سهمیه‌های بیشتری برای المپیک به‌دست خواهد آمد. امیدوارم که در روزها و هفته‌های آینده این موضوع عملی شود و ورزشکاران با روحیه بالا در میادین حاضر شوند.»