۰ نفر

برانکو: برای شخصیت خودمان برابر السد بازی می‌کنیم

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۲۹
کد خبر: 354306
برانکو: برای شخصیت خودمان برابر السد بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که تیمش از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده، درباره دیدار فردا برابر السد قطر در ورزشگاه آزادی گفت: ما برای شخصیت خودمان بازی می‌کنیم و می‌خواهیم در حضور هواداران جشن قهرمانی در لیگ برتر را بگیریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر السد قطر در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این دیدار آخرین مسابقه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در سال جاری است. متاسفانه امسال به مرحله بعد صعود نکردیم اما به عنوان قهرمان ایران وظیفه داریم که در هر بازی فوتبال با کیفیتی ارائه کنیم.
وی با تبریک به السد بابت قهرمانی در قطر افزود: در چند سال اخیر بازی های زیادی برابر السد انجام دادیم و به شناخت کافی از یکدیگر رسیده ایم. دیگر هم می شود گفت که چیز پنهانی از یکدیگر نداریم. ما این بازی را برای شخصیت خودمان انجام می دهیم و می خواهیم در حضور هواداران مان در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی در لیگ را بگیریم.
سرمربی پرسپولیس گفت: خوشبختانه تمام بازیکنان در سلامت کامل به سر می برند اما در این مسابقه محمد انصاری و حسین ماهینی را در فهرست نداریم. همچنین ماریو بودیمیر در بازی فردا حضور نخواهد داشت. یکی دو بازیکن در بازی قبل ضربه خوردند اما سعی می‌کنند به بازی برسند زیرا ما می‌خواهیم با پیروزی با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کنیم.
وی اضافه کرد: از ابتدا گفتم که در سخت ترین گروه آسیا جای داشتیم چرا که در این گروه قهرمان قطر حضور دارد، تیمی که از تیم ملی آن کشور قوی ‌تر است. پرسپولیس هم که قهرمان ایران است. همچنین پاختاکور که قهرمان ازبکستان است هم در این گروه است و الاهلی هم از بهترین‌ های عربستان است. 
سرمربی سرخپوشان سپس به دیدار گذشته تیمش برابر پاختاکور اشاره کرد و گفت: ما در بازی با پاختاکور در بازی رفت بهتر بودیم اما گل آفساید خوردیم و عجیب بود که داور آن را پذیرفت. در قطر هم مقابل السد خوب بازی کردیم و موقعیت داشتیم اما در ثانیه‌ های آخر گل آفساید خوردیم و با بدشانسی باختیم. در بازی برگشت برابر پاختاکور هم شاهد بودید که یک پنالتی روی مهدی ترابی شد اما داور نگرفت. 
وی گفت: دنبال بهانه‌ جویی نیستم اما اینها واقعیت است و اتفاقاتی است که برای ما رخ داده است. همین جزئیات کارها را مشخص می ‌کند. ما اگر در ازبکستان مساوی می‌کردیم بازی فردا سرنوشت‌ ساز بود. داوران به جرات از ما شش امتیاز گرفتند. 
برانکو در مورد آمار خوب گلزنی خط حمله السد که بیش از 100 گل به ثمر رسانده نیز تصریح کرد: السد از تیم ملی قطر هم قوی ‌تر است و می توان دید که بعضی از ملی پوشان قطر در این تیم ذخیره هستند. در این تیم بازیکنان بزرگی مثل ژاوی و گابی حضور دارند. دو بازیکنی که در مجموع بیش از ۲۰۰ بازی در تیم ملی اسپانیا دارند و این یعنی اینکه کیفیت آنها بالا است اما تلاش می‌ کنیم برنده شویم این وظیفه ‌ای است که ما در قبال هواداران ‌مان داریم.
برانکو در مورد تاثیر فشردگی بازی‌ ها بر عملکرد شاگردانش نیز افزود: این برنامه ‌ها چیده شد و برای ما کار را سخت کرد چرا که ما هر چهار روز یک بازی داشتیم و در کنار آن به سفر می ‌رفتیم. اما خوشبختانه در لیگ خیلی خوب عمل کردیم. دل‌ مان می‌ خواهد که لیگ قهرمانان آسیا را هم به خوبی تمام کنیم.
** ژاوی در برخی مواقع از رونالدو و مسی بهتر بود
وی در مورد اینکه مسابقه فردا دیدار خداحافظی ژاوی هرناندز محسوب می شود، گفت: این افتخار ما در ایران محسوب می شود که مقابل یک بازیکن بزرگ مثل ژاوی که در ۱۵ سال اخیر در سطح بهترین‌های دنیا قرار داشته بازی کنیم. او حتی گاهی از مسی و رونالدو هم بهتر بود و باید چند سال بهترین بازیکن دنیا می ‌شد.
برانکو افزود: در بازی هایی که برابر ژاوی انجام دادیم شاهد کیفیت این بازیکن بودیم. ژاوی رفتار بسیار حرفه ‌ای دارد و این افتخار را داریم که در تهران آخرین بازی‌ اش را انجام می‌دهد. من از طرف تمامی اهالی فوتبال بابت تلاش‌هایش از او تقدیر می ‌کنم و برای او آرزوی موفقیت کامل در مرحله جدید زندگی‌ اش دارم. خیلی خوب است که چنین فوتبالیستی به عنوان مربی کار کند. 
همچنین سید جلال حسینی هم که در این نشست برانکو را همراهی می کرد با اشاره به این مسابقه گفت: دیدار فردای ما برابر السد مسابقه حساسی محسوب می شود چرا که السد قهرمان قطر شده و ۹۹درصد تیم ملی قطر در این تیم حضور دارند. آنها بازیکنان خارجی خوبی هم دارند. 
کاپیتان پرسپولیس اضافه کرد: با وجود اینکه حذف شدیم اما بازی همیشگی خودمان را انجام می‌دهیم. با وجود اینکه خسته هستیم اما با یک تیم کامل بازی می ‌کنیم که می‌تواند خطرساز باشد. امیدوارم که بازی خیلی خوبی انجام دهیم.
حسینی در پایان خاطر نشان کرد:‌ السد یک تیم کامل است و آنها گل‌های زیادی زده‌اند. فردا خودمان را برای یک بازی سخت آماده می کنیم. چند بازی با این تیم انجام دادیم و از همدیگر شناخت خوبی داریم.