۰ نفر

سرخ‌آبی‌ها برای صعود می‌جنگند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۰۳
کد خبر: 351343
سرخ‌آبی‌ها برای صعود می‌جنگند

دو نماینده ایران برای زنده نگه داشتن امید صعودشان در لیگ قهرمانان آسیا در مقابل حریفانشان محکوم به پیروزی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا از گروه D، پرسپولیس ایران از ساعت ١٧:٣٠ امروز (دوشنبه) در تاشکند میهمان پاختاکور ازبکستان است. پرسپولیسی‌ها که از چهار بازی قبل یک برد، یک مساوی و دو باخت در کارنامه دارند، حالا باید برای زنده نگه داشتن امید صعود، برابر تیم ازبکستانی به پیروزی برسند. در گروه D رقابت‌ها به گونه‌ای است که در صورت کسب نتیجه‌ای جز پیروزی، پرسپولیس شانس صعود را از دست خواهد داد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در لیگ داخلی ایران، بخت اول قهرمانی به حساب می‌آیند، با ٢١ بازیکن روز شنبه راهی تاشکند شدند تا به مصاف پاختاکور بروند. با وجود این که معمولاً مدیران باشگاه هم همراه تیم به سفر می‌رفتند، اما این بار ایرج عرب و مشاورانش در تهران ماندند تا پس از ماه‌ها، مطالبات سرمربی تیمشان را آماده پرداخت کنند.

پرسپولیس برای بازی امروز، شجاع خلیل‌زاده را که در دیدار برابر الاهلی کارت زرد دریافت کرد، به دلیل محرومیت در اختیار نداد و از طرف دیگر، محسن ربیع‌خواه نیز با سرماخوردگی مواجه است که مشخص نیست به بازی خواهد رسید یا خیر. از طرف دیگر، در آخرین تمرین تیم سید جلال حسینی هم از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و وضعیت حضور او نیز در هاله‌ای از ابهام است.

در دیگر دیدار گروه D نیز السد قطر از ساعت ٢٣: ٣٠ میزبان الاهلی عربستان است.

از گروه C این رقابت‌ها نیز استقلال ایران از ساعت ٢٠:٣٠ در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل قطر است. استقلالی‌ها که به تازگی سکان هدایت تیمشان را به فرهاد مجیدی داده‌اند، با سرمربیگری وینفرد شفر از ۴ بازی، ۴ امتیاز به دست آورده‌اند وپیش از این بازی در جایگاه سوم جدول قرار دارند. استقلالی‌ها برای این که به صعود امیدوار باشند، نباید به نتیجه‌ای جز پیروزی فکر کنند.

فرهاد مجیدی که در نخستین بازی همراه استقلال، استقلال خوزستان را چهار بر دو شکست داد، امید زیادی دارد تا با اتکا به تغییرات تاکتیکی و همینطور تکیه بر جوانان تیم برابر تیم قطری به برتری برسد.

استقلال ایران برای بازی امروز دانشگر و زکی‌پور را به دلیل محرومیت و صیادمنش و خسرو حیدری را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. از طرف دیگر با تصمیم مجیدی، منشا نیز از لیست ١٨ نفره کنار گذاشته شده است. با این حال استقلال با امید به حمایت هوادارانش در این دیدار مجبور به پیروزی است؛ چرا که نتیجه‌ای جز این، رؤیای صعود را برای تیم آبی پایتخت از بین می‌برد.