۰ نفر

مربی خارجی نشود مربی ایرانی می‌آوریم

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۲۴
کد خبر: 351107
مربی خارجی نشود مربی ایرانی می‌آوریم

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: تا زمانی که جلسه هیات مدیره آغاز شود تصمیم داریم مربی خوب خارجی بیاوریم اما اگر هم به این نتیجه نرسیدیم از مربیان توانمند ایرانی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اسماعیل خلیل زاده عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اوضاع و احول این روزهای استقلال گفت: بعد از جدایی وینفرد شفر تصمیم گرفتیم از فرهاد مجیدی استفاده کنیم و خوشبختانه اوضاع و احوال استقلال هم خوب است. با استقلال خوزستان هم بازی کردیم و 4 گل زدیم و در حال حاضر هم تیم در آرامش به سر می برد.

وی در خصوص اینکه چطور مسئولان استقلال به نام فرهاد مجیدی رسیدند، گفت:بعد از تذکری که به شفر در نشست هیات مدیره دادیم و او متوجه تذکرات ما نشد تصمیم گرفتیم از داخل تیم یک گزینه را انتخاب کنیم که هم با اخلاق باشد، هم فوتبال را بشناسد که بهترین نفر فرهاد مجیدی بود. او بسیار با ادب است و با نظر همه اعضای هیات مدیره او را انتخاب کردیم.

خلیل زاده در خصوص اینکه شفر چه نکاتی را جدی نگرفت که برکنار شد چون استقلال با این مربی خوب کار می‌کرد گفت: شفر مربی بدی نبود ولی مدیریت داخلی تیم را نداشت. اگر بازی دربی را دیده باشید متوجه می شوید که شفر قبل از بازی ارنج و آنالیز تیم را به یک فرد غیر فنی سپرده بود! یا مثلا در زمان پنالتی او دستور داد یک نفر دیگر پنالتی بزند ولی یک نفر دیگر پنالتی زد.

وی تاکید کرد: ما او را دعوت کردیم و گفتیم شما محکم باش و حتی به تو کمک می‌کنیم ولی او گوش کرد. ما هم از نظر مالی به او کمک کردیم و هم در خصوص مسائل دیگر. ما از او خواستیم تن به حرف افراد غیر حرفه‌ای ندهد چون نتایج برای ما مهم است. در بحث دوم پیرامون زمین تمرین زیاد بحث شد که باز هم او را به جلسه دعوت کردیم. ما به او گفتیم شما حقوق بگیر باشگاه استقلال هستی و باید نتیجه بگیری اما باز هم نتایج خوب نبود.کدام باشگاه به اندازه استقلال بازیکن خوب دارد؟

عضو هیات مدیره استقلال تصریح کرد: هر زمانی که شفر خواسته پولش را گرفته به جز ماه آخر، همه اسناد مالی او هم موجود است، ما به او گفتیم خودت تصمیم بگیر و مدیر باش. به او گفتم اگر نتیجه نگیری ما با تو نمی‌توانیم کار را ادامه بدهیم. مستقیما هم خود من این حرف‌ها را به او زدم. او قول داد که همه چیز حل می‌شود اما استقلال به پدیده بازی را باخت.

خلیل زاده در خصوص اینکه چرا با شفر در مورد راه ندادنش به تمرین به آن شکل برخورد شد، گفت: من چون آن روز در ایران نبودم از آقای فتحی سوال کردم جریان چیست. به فتحی گفتم به شفر ابلاغ کند که با هم همکاری نمی‌کنیم ولی وقتی برگشتم شنیدم چنین چیزی اتفاق افتاده است. احساس می کنم آن چیزی که فتحی گفته و آن چیزی که اتفاق افتاده و چیزی که الان دیده می شود اتفاقاتی است که خود ما هم از این موضوع ناراحتیم. ما در جلسه آینده هیات مدیره روشن می‌کنیم چه اتفاقی رخ داده است.

وی در خصوص اینکه تکیف مطالبات شفر چه زمانی روشن می‌شود و نحوه بستن قرارداد با این مربی چگونه بوده است گفت: رقم قرارداد شفر تا امروز پرداخت شده اما دوستان قبلی ما قراردادی بسته اند که به یکسری نکات توجه نکردند. اما بعد از آمدن ما اتفاقاتی رخ داده که نگران قراردادها نیستیم ما از او دعوت می‌کنیم که با وی توافق کنیم ولی اگر کار به شکایت برسد مطمئنا ما دستمان خالی نیست.

خلیل زاده در خصوص اینکه آیا شفر در ایران است یا خیر گفت: من شنیده ام که او در ایران است چون چند روز پیش که به هتل تیم رفته بودیم پسر او در هتل حضور داشت و با او گپ و گفتی داشتیم.

عضو هیات مدیره استقلال در خصوص اینکه سرانجام تکلیف صیادمنش چه شد و آیا وی به تیم ترکیه افروخته شده است یا خیر گفت: او به فنرباغچه ترکیه با مبلغ 850 هزار دلار فروخته شده و پول انتقال او را هم کامل گرفته‌ایم. قرار است وی پایان فصل به تیم جدیدش برود.

وی در خصوص اینکه آیا صحت دارد پول انتقال وی قرار است بابت فسخ قرارداد شفر پرداخت شود گفت: خیر این موضوع درست نیست. حتی اگر شفر از ما شکایت کند چیزی را از دست نخواهیم داد.

خلیل زاده در خصوص اینکه آیا اینقدر مطمئن است که در مورد شکایت شفر استقلال ضرر نمی کند گفت: ان شاالله که اینگونه خواهد شد.

عضو هیات مدیره استقلال در خصوص اینکه تکلیف مربی فصل آینده استقلال چه می شود گفت: ما تا این لحظه و تا زمانی که جلسه هیات مدیره آغاز شود تصمیم داریم مربی خوب خارجی بیاوریم، اما با یک قرارداد حقوقی و بین المللی که برای باشگاه مشکلی ایجاد نشود. اگر هم به این نتیجه نرسیدیم از مربیان توانمند ایرانی استفاده خواهیم کرد. ما از این دست مربیان خیلی داریم اما اولیت ما مربی خارجی است.

وی در خصوص اینکه آیا می شود با مربیان یا بازیکنان به شکلی قرارداد بسته شود که تبعاتی برای باشگاه ها نداشته باشد گفت: من چندین قرارداد را دیده و مطالعه کردم. دنبال این هستم شکایت هایی را هم که در فیفا مطرح شده را بررسی کنم. با مجموعه حقوقی در باشگاه و بیرون باشگاه در حال صحبت هستیم و در هیات مدیره پیرامون این موضوع صحبت می‌کنیم. ما باید خودمان را با قوانین بین المللی هماهنگ کنیم، این نمی شود که یک مربی بگوید من هر وقت خواستم قراردادم را فسخ می کنم، پس حق هوادار، باشگاه، بیت المال و .... چه می شود؟ این مسائل باید حل شود. اینها یا ضعف حقوقی است یا چیز دیگر. چون من عضو هیات مدیره باید هم جواب نظام را بدهم و هم جواب خدا و هواداران را.

عضو هیات مدیره استقلال که با رادیو جوان صحبت می کرد با اشاره به اینکه مسئولان این باشگاه دفعه بعد شرایط سنی مربی جدید را در نظر بگیرند، گفت: این اشتباه توسط دوستان قبلی ما رخ داده ولی ما نه این فرصت را داریم، نه هوادار این اجازه را می‌دهد و نه مسئولان. ما نباید اشتباه کنیم که مربی بیاوریم که 70 سال سن دارد و حوصله دویدن در زمین را ندارد. بعد هم هر وقت دلش بخواهد بگوید من به تمرین نمی‌روم یا با وکیل من صحبت کنید.