۰ نفر

فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیر نهایی درباره جانشین کی‌روش نیست

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۱۳
کد خبر: 351097
فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیر نهایی درباره جانشین کی‌روش نیست

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید، نهادها و سازمان‌های مختلف در انتخاب سرمربی تیم ملی دخیل هستند و این مهم باعث تاخیر و دشواری موضوع انتخاب جانشین کی‌روش شده است..

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جلال طالبی درباره علل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: فکر می‌کنم تصمیم‌گیری برای انتخاب سرمربی از سوی یک ارگان و سازمان خاص نیست بلکه چندین نهاد مختلف مانند نهادهای امنیتی، وزاتخانه، مجلس، فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک تصمیم‌گیر هستند و در کار هم دخالت می‌کنند. این موضوع، کار را برای انتخاب سرمربی تیم ملی دشوار کرده است. مشکلات مالی فدراسیون فوتبال هم مطرح است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در گذشته نهادهای مختلف حقوق کی‌روش را تأمین می‌کردند اما در حال حاضر مشکل تأمین بودجه وجود دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین مشکل اصلی این است که چطور می‌توانند در این شرایط تعهدات خودشان را عملی کنند.

وی با اشاره به عدم برگزاری بازی‌ها رسمی طی ماه‌های اخیر یادآور شد: فکر می‌کنم الان بازی‌های مهم که شامل مقدماتی جام جهانی است، شروع نشده و فدراسیون توانسته به مدت سه ماه در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند.

طالبی به انتخاب مربی ایرانی یا خارجی اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم با شرایطی که فوتبالمان دارد و انتظاراتی که از تیم ملی می‌رود، راحت‌ترین کار این است که مربی خارجی بیاورند و اگر مشکلی بود می‌گویند فوتبال ما مشکل دارد. اگر سرمربی ایرانی باشد و موفق نشود، نمی‌توانند جوابگوی مردم و کارشناسان باشند. بهترین گزینه، مربی خارجی است. در عین حال مربیان خارجی هم به راحتی جذب نمی‌شوند.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ درباره برگزاری جلسات فنی و تعیین خواسته‌ها و برآورد اهداف برای سرمربی بعدی تیم ملی گفت: در فوتبال ما چنین جلساتی برگزار نشده است. برخی‌ها به حدی که از فوتبال شناخت دارند، مسائل را بررسی می‌کند و توصیه‌های لازم را انجام می‌دهند. بدون اینکه اطلاعات زیادی از خودمان و از مربی موردنظر داشته باشیم، روند عقد قرارداد را انجام می‌دهیم. فکر نمی‌کنم هیچ زمانی چنین تصمیمی گرفته نمی‌شود.

او تاکید کرد: ما معلم - مربی می‌خواهیم که یک راهنما و آموزگار برای فوتبال‌مان باشد. به نظرم باید یک مربی جوان‌تر بیاوریم که جویای نام باشد. مربی‌ای که تمام کارهایش را کرده و برای به دست آوردن پول می‌آید، به درد نمی‌خورد. یک مربی که مقداری تجربه و پرونده مشخصی هم دارد، به دردمان می‌خورد.

طالبی با اشاره به مصاحبه‌های اخیر کی‌روش و تأثیر این موضوع در طولانی‌تر شدن انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار کرد: متأسفانه در موقعیتی که ما هستیم و با مصاحبه‌هایی که کی‌روش کرده و از بی‌برنامگی ما، پرداخت نشدن حقوق بازیکنان و خودش، نداشتن امکانات و … صحبت کرده، کارمان سخت است.

سرمربی سابق ایران افزود: مربیانی که می‌توانند در اروپا و باشگاه‌های اروپایی کار کنند، به ایران نمی‌آیند چون در اروپا از نظر شخصی و کاری راحت‌اند. برای آسودگی خاطر هم که شده، به ایران نمی‌آیند.

وی در واکنش به این سوال که چطور می‌توانیم مربی جدید را با وجود کاستی‌های موجود از جمله در پرداخت حقوق، مجاب به آمدن به ایران کنیم، خاطرنشان کرد: کی‌روش با تمام سابقه و رزومه‌ای که داشت، یک مقداری در مسائل مالی و پرداخت حقوقش مشکل داشته است. البته این موضوع حقش است و باید پرداخت شود ولی در شرایطی که فدراسیون هم کوتاهی کرده و با او رو راست نبوده، کی‌روش هم گلایه‌مند است.

طالبی افزود: البته تا جایی که من از دستیارانش پرسیدم و فهمیدم، او برای همکارانش دغدغه نداشته و برای خودش مشکل دارد. با این حال من به او حق می‌دهم.