۰ نفر

زنی که هم کشتی‌گیر است و هم رییس شورای شهر +عکس

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹
کد خبر: 325285
زنی که هم کشتی‌گیر است و هم رییس شورای شهر +عکس

سوسن سلیمان‌آبادی کشتی‌گیر و تنها زن رییس شورای شهر استان کرمانشاه می‌گوید: در مسیر ورزش حرفه‌ای هیچ وقت خودم حامی نداشتم و برای همین حالا می‌خواهم از مردم شهرم حمایت کنم.

سوسن سلیمان آبادی سال‌ها ورزش حرفه‌ای کرده و همیشه در انتظار روزی بوده که بتواند روی تشک کشتی برود. به این آرزو رسید اما آنقدر کشتی زنان در ایران دیر فعالیتش را آغاز کرد که او فقط در طول سال می‌تواند در مسابقات لیگ شرکت کند چون دیگر سنش به تیم ملی نمی‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، او اگرچه فرصت ملی‌پوش تیم کشتی ایران بودن را از دست داد اما تصمیم گرفت راهش را در مسیرهای دیگری ادامه دهد و حالا توانسته نخستین زنی شود که در استان کرمانشاه رییس شواری شهر می‌شود. سوسن از وقتی ریاست شورای شهر کنگاور را به عهده گرفته، تمرکز روی زنان و ورزش آن‌ها را به یکی از اولویت‌های خودش تبدیل کرده‌است چرا که معتقد است زنان با سلامت و اعتماد به نفسی که از ورزش می‌گیرند می‌توانند نقش پررنگی در جامعه و رشد آن داشته‌ باشند.

20

**دومین سال است که در مسابقات لیگ شرکت می‌کنی. به نظرت چقدر سطح رقابت‌ها تغییر کرده‌ است؟

سطح مسابقات خیلی بهتر شده‌است. اگرچه تعداد تیم‌ها کمتر شده است اما در مقابل تیم‌های با کیفیت‌تری در مسابقات حاضر شده‌اند.

**در این مدت چقدر کشتی‌گیران تغییر کرده‌اند؟ استعدادهای جدید هم دیده‌ای؟

در این یک سالی که مسابقات اغاز شده بچه‌ها خیلی پیشرفت کرده‌اند. هربار تعداد زیادی از دختران را می‌بینم که سن و سال کمی دارند و با اینکه بیشتر آن‌ها هم به تازگی کشتی را شروع کرده‌اند ولی بسیار بااستعداد هستند و مشخص است که کشتی‌گیرند. شک نکنید اگر روی این بچه‌ها سرمایه‌گذاری خوبی شود می‌توانند آینده خود و کشتی زنان ایران را بسازند.

**البته نوسانات مدیریتی تاثیر بدی روی تیم ملی و روحیه بازیکنان داشت

بله همینطور است. رفتن مدیران به کشتی زنان آسیب زد.  از بچه‌های جوان‌تر که می‌پرسیدم واقعا ناراحت بودند. وقتی از تورنمنت لبنان که با قهرمانی برگشتند پر از انگیزه بودند اما همین که فهمیدند مسابقات جهانی کنسل شده‌است خیلی ناراحت شدند. بیشترشان تمرین نمی‌کردند و اردوی ملی هم وجود نداشت. به همین دلیل انگیزه‌هایشان را از دست داده‌ بودند.

به نظرت بازگشت منظمی اوضاع را تغییر می‌دهد؟

همین الان هم شرایط بهتر شده است. نایب‌رییس زنان به فدراسیون برگشته و همه قول داده‌اند که حواسشان به کشتی زنان باشد تا از این شور و حال نیفتد. ما هم امیدواریم.

22

**جوان‌ترها را که می‌بینی از اینکه خودت نتوانستی به تیم ملی برسی حسرت نمی‌خوری؟

خیلی زیاد. همیشه به این فکر می‌کنم که کاش می‌شد کشتی زنان زودتر در ایران راه بیفتد تا من و خیلی از هم سن و سال هایم هم می‌توانستیم برای تیم ملی کشتی بگیریم. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. ولی ایرادی ندارد. جوان‌ترها هستند و ما از تماشای درخشش آن‌ها هم لذت می‌بریم.

**ولی شاگردهای خوبی به تیم ملی داده‌ای

از این بابت خیلی خوشحالم. تا آخرین دوره اردوی تیم ملی چندین شاگرد من در اردو بودند و همین برایم کافی است که وقتی خودم نتوانستم به تیم ملی آنچنان که باید و شاید برسم، شاگردانم را ملی‌پوش کنم.

**تو رییس شواری شهر هم هستی. آیا برنامه ویژه‌ای برای زنان و ورزش زنان هم داری؟

همه تلاشم را می‌کنم تا ضمن رسیدن به شهر به قشر زنان هم توجه ویژه داشته‌باشم. به گفته همه مردم کنگاور در این مدت آبادتر شده‌ است. خوشحالم که مردم به یک زن ورزشکار اعتماد کردند. در این مدت چندین مسابقه برگزار کرده‌ام و بودجه‌ای به ورزشکاران اختصاص دادم تا بتوانند به ورزش حرفه‌ای خود با نگرانی کمتری بپردازند. چرا که شهر ما چندین ورزشکار قهرمان آسیا و جهان دارد. خودم همیشه به سختی ورزش کردم و هیچ حامی نداشتم دوست دارم برای مردم شهرم یک حامی بزرگ باشم.