۰ نفر

سه بازیکنی که می‌توانند ستاره ایران در امارات باشند

۶ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۰۷
کد خبر: 325020
سه بازیکنی که می‌توانند ستاره ایران در امارات باشند

بازیکنان جدید تیم ملی حالا فرصت خوبی برای درخشش دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تیم ملی در شرایطی خاص قرار است پا به جام ملت های 2019 امارات بگذارد. شرایطی که کار را بیش از همیشه برای کارلوس کی روش سخت کرده است.

ستاره های مورد اعتماد وی که همه روی درخشش آن ها در این رقابت ها حساب کرده بودند، یکی پس از دیگری شانس حضور در جام را از دست می دهند. سعید عزت اللهی،علی قلی زاده و علی کریمی سه بازیکنی هستند که کی روش روی آن ها حساب ویژه ای بازی کرده بود اما حالا باید بدون آن ها پا به مسابقات بگذارد. کاوه رضایی هم که به اعتبار حضور در کلوب بروژ بلژیک می توانست یکی از پدیده های ایران در خط حمله باشد، به دلیل عدم آمادگی از لیست نهایی خط خورد تا سایه کمبود بازیکن همچنان بر سر تیم ملی بماند.

در این میان اما شاید نوبت درخشش بازیکنانی دیگر باشد. بازیکنان جوانی که حالا بیش از همیشه نزدیک تر به ترکیب ثابت تیم ملی هستند و می توانند در غیاب این بازیکنان سرشناس خیال کی روش را در زمین راحت کنند.

امید ایران به یک مثلث مخوف

علیرضا جهانبخش،جوان اول فوتبال ایران علی رغم این که نامش در فهرست 23 نفره نهایی به چشم می خورد،اما همچنان با مصدومیت مواجه است و مشخص نیست وضعیتش برای بازی ها به کجا برسد.شاید اولین گزینه برای جانشینی جهانبخش،مهدی ترابی باشد. وینگر جوان سایپا که حالا در ادامه فصل او را با لباس پرسپولیس خواهیم دید، یکی از پسران مورد اعتماد کارلوس کی روش بوده. او که طی این سال ها چندان فرصت عرض اندام به عنوان بازیکن ثابت را در ترکیب تیم ملی نیافته، حالا پس از نیم فصلی درخشان با سایپا در لیگ برتر، با توجه به آماده نبودن جهانبخش، می تواند یکی از نفرات فیکس و تعیین کننده ایران در جام ملت ها باشد.

دو بازیکن دیگری که می توانند به واسطه درخشش شان در مدت اخیر،مهمان های ناخوانده ترکیب تیم ملی لقب بگیرند،سامان قدوس و وریا غفوری هستند. بازیکنانی هجومی،دونده و جنگنده که اگر هدف تیم ملی در بازی ها حمله کردن و گل زدن باشد،بهترین ابزار برای کی روش در جهت پیاده کردن این تاکتیک هستند. قدوس که در جام جهانی و در همان زمان کوتاهی که فرصت بازی پیدا کرد نشان داد چه بازیکن تاثیرگذاری است،احتمالا با تغییر رویه تیم ملی و کنار رفتن بازی سراسر دفاعی، مدت زمان بیشتری را برای ایران بازی خواهد کرد.

وریا غفوری هم پس از عملکرد قابل قبولش با پیراهن استقلال، از شانس بالایی برای حضور در ترکیب برخوردار است.او که در نهایت از فهرست نهایی مسافران جام جهانی خط خورد،حالا به عنوان چهره ای جدید می تواند به ترکیب تیم ملی اضافه شود و با حضور در دفاع راست هم قدرت تیم ملی در فاز هجومی را تامین کند و هم خیال کی روش را از دفاع راحت کند.

این سه بازیکن که پیش از این فرصت زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی نداشته اند، حالا این شانس را دارند تا با توجه به شرایط موجود به ستاره های درخشان ایران در آسمان امارات تبدیل شوند. البته که همه چیز در نهایت بستگی به حکم نهایی آقای سرمربی دارد.