۰ نفر

ترین‌های فهرست کی‌روش در امارات

۵ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹
کد خبر: 324815
ترین‌های فهرست کی‌روش در امارات

سرمربی تیم ملی لیست نهایی خود را برای جام ملت ها با حداقل سورپرایز انتخاب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، در لیست اعلام شده از سوی کارلوس کی روش اسم های جدید و البته مهره های قدیمی و باوفای سرمربی تیم ملی مانند همیشه جذابیت زیادی دارند و این لیست نیز مانند همه لیست ها در همه جای دنیا با اما و اگر و انتقاداتی رو به رو خواهد بود که البته در این مطلب خیلی به آن نخواهیم پرداخت.
لیست کارلوس کی روش برای دومین جام ملت های متوالی اما ترین های زیادی دارد؛ عجیب ترین، بلند قامت ترین، جوان ترین و مسن ترین و غیره که می تواند دور از هیاهو باید ها و نباید های لیست درباره آن صحبت کرد.

اختلاف سانتی متری در صدر جدول بلند قامت ترین ها!
علیرضا بیرانوند نفر اول تیم ملی در فهرست و البته لیست بلند قامت ترین های جام ملت ها خواهد بود. دروازه بان قرمزپوش تیم ملی ایران با 193 سانتی متر قد در صدر جدول قرار دارد و بعد از او، پیام نیازمند دروازه بان تازه وارد ایران قرار دارد که با یک سانتی متر اختلاف در رده دوم قرار می گیرد.
روزبه چشمی در میان بازیکنان مرکز زمین از دیگران جلوتر است و با 192 سانتی متر بعد از دو دروازه بان تیم ملی در رده سوم کلی و رده اول بازیکنان مرکز زمین قرار دارد.

حاج صفی در صدر؛ صفر بازی ملی هم داریم!
احسان حاج صفی هر چند کاپیتان اول تیم ملی ایران نیست اما بیشترین بازی ملی را دارد. حاج صفی با 98 بازی ملی می تواند در جام ملت های آسیا وارد باشگاه ها صدتایی ها شود و خود را به جمع بزرگان فوتبال ایران نزدیک و نزدیک تر کند.
مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی ایران نیز با 81 تجربه ملی در رده دوم قرار دارد و البته با تصمیم کارلوس کی روش کاپیتان اول ایران خواهد بود.
در فهرست جدید سرمربی تیم ملی اما یک بازیکن با صفر بازی ملی حضور دارد. پیام نیازمند در اولین تجربه بین المللی خود البته شانس زیادی برای رسیدن به ترکیب ایران ندارد اما این حضور برای او ارزش قطعا زیادی دارد.

جوان ترین و مسن ترین کیستند؟
پژمان منتظری نفر اول لیست مسن ترین بازیکنان تیم ملی است. منتظری با 35 سال سن در این فهرست صدرنشین است و همچنان چهره ای ثابت در فهرست کارلوس کی روش برای تورنمنت های معتبر محسوب می شود. مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی در این فهرست در رده دوم قرار دارد و با 34 سال سن دومین بازیکن مسن تیم ملی محسوب می شود.
جوان ترین بازیکن تیم ملی نیز مانند منتظری در خط دفاعی است؛ مجید حسینی بعد از یک درخشش در جام جهانی و حضور موفق در لیگ ترکیه با 22 سال سن جوان ترین بازیکن تیم ملی است و بعد از او پیام نیازمند و سردار آزمون با 23 سال سن قرار دارند.

کنار رفتن قلی زاده؛ عجیب ترین خط خورده
علی قلی زاده در اوج قرار داشت و یک مصدومیت بد موقع کار او را برای رسیدن به فهرست تیم ملی سخت کرد و در نهایت این بازیکن از لیست ایران کنار رفت. قلی زاده یک یا دو بازی ابتدایی مرحله گروهی را از دست می داد اما می توانست در بازی های بعدی کمک تیم ملی باشد.
کارلوس کی روش در روسیه سعید عزت اللهی غایب قطعی دیدار اول تیم ملی را به همراه برد و این بازیکن دو مرتبه برای تیم ملی به میدان رفت و شاید انتظار می رفت کی روش برای مراحل بالاتر به وینگر جوان و آماده فوتبال ایران دوباره اعتماد کند.

تغییر پست چشمی؛ عجیب ترین تصمیم
کارلوس کی روش در لیست اعلام شده روزبه چشمی را به مرکز زمین منتقل کرد. سرمربی تیم ملی که بارها اصرار داشت چشمی باید در خط دفاعی بازی کند و این تصمیم او باعث تغییر پست چشمی در استقلال نیز شده بود، در تصمیمی عجیب چشمی را به مرکز زمین منتقل کرد تا به این ترتیب روزبه دوباره به پستی بازگردد که از آن به فوتبال ایران معرفی شده بود.

آزمون امید اصلی گلزنی؛ کریم و طارمی در رده بعدی


سردار آزمون با 23 گل زده، در صدر جدول گلزن ترین بازیکنان این لیست قرار دارد. آزمون که جام جهانی فوق العاده ای نداشت، می تواند درخشش خیره کنند خود در استرالیا 2015 را در امارات تکرار کند تا یکی از بهترین استعدادهای قاره شاید بتواند طلسم ترانسفر شدن خود به سطح اول فوتبال دنیا را بشکند.
کریم انصاری فرد در این فهرست در جایگاه دوم قرار دارد و موفق به ثبت 19 گل زده ملی شده است. نفر سوم این لیست مهدی طارمی جوان است که تا به امروز 12 گل زده برای تیم ملی در کارنامه خود دارد.

کاپیتان خشن ترین است
مسعود شجاعی با دریافت 15 کارت زرد در بازی های ملی، خشن ترین بازیکن لیست حاضر است و در صدر این جدول قرار می گیرد. احسان حاج صفی نیز که در بازی های ملی بالاتر از شجاعی قرار داشت، در این رقابت در رده بعدی قرار دارد و با 10 کارت زرد، دوم است. اشکان دژاگه دیگر کاپیتان تیم ملی ایران با دریافت 6 کارت زرد در 51 مسابقه ملی خود نفر بعدی این فهرست است.
مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا بیرانوند و مسعود شجاعی سه بازیکنی هستند که در این فهرست یک مرتبه کارت قرمز در بازی های ملی را تجربه کردند.