۰ نفر

رئال مادرید قهرمان جهان شد

۲ دی ۱۳۹۷، ۱:۲۹
کد خبر: 323762
رئال مادرید قهرمان جهان شد

یاران سرخیو راموس برای سومین سال پیاپی جام باشگاه‌های جهان را به خانه بردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، دیدار نهایی جام باشگاه های جهان از ساعت 20 به وقت تهران در ورزشگاه شیخ زاید امارات آغاز شد. این فینال که میان قهرمان جهان و میزبان مسابقات برگزار می‌شد، طبق پیش‌بینی ها با اقتدار تیم اسپانیایی در جریان بود. بدین ترتیب شاگردان سانتیاگو سولاری برای ثبت نخستین گل فرصت زیادی نمی خواستند. در دقیقه چهارده، لوکاس وازکز از سمت راست توپ را روی محوطه جریمه العین ارسال کرد. کریم بنزما توپ را در اختیار گرفت و با یک پاس رو به عقب، آن را به مودیچ سپرد و هافبک کروات با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه، گل اول را به نام خودش ثبت کرد. نیمه نخست آخرین فینال 2018 فوتبال با پیروزی 0-1 رئال مادرید به پایان رسید.

در نیمه دوم هم رئالی ها هم تیم برتر زمین بودند. در دقیقه 60، مارکوس یورنته دومین گل بازی را به ثمر رساند؛ کرنر ارسالی رئال مادرید از سمت راست توسط مدافعان العین دور شد اما پشت محوطه جریمه، مارکوس یورنته حضور داشت و با یک شوت پای راست سرضرب و زیبا، آن را وارد دروازه کرد. در دقیقه 78 با ارسال لوکا مودریچ روی نقطه کرنر، سرخیو راموس از مرکز محوطه جریمه، با یک ضربه سر دروازه را باز کرد تا رئالی ها برتری خود را تکمیل کنند. چهار دقیقه مانده به پایان وقت قانونی بازی، روی ارسال یک ضربه آزاد کایو، شیوتانی با ضربه سر توپ را با ضربه ای دست نیافتنی وارد دروازه رئال مادرید کرد. اما رئالی ها با پاس بلند مارسلو، وینیسیوس را صاحب توپ کرد تا ضربه او با برخورد با یحیی نادر وارد دروازه العین شود.

بدین ترتیب رئال مادرید برای سومین سال پیاپی به قهرمانی جام باشگاه های جهان رسید. این چهارمین قهرمانی کهکشانی ها در جهان بود. گرت بیل مهاجم رئالی ها هم به عنوان بهترین بازیکن مسابقات شناخته شد.