۰ نفر

دایی:

ژاپن و ایران شانس‌های اول قهرمانی در جام ملت‌ها هستند

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۶
کد خبر: 320672
ژاپن و ایران شانس‌های اول قهرمانی در جام ملت‌ها هستند

اسطوره فوتبال ایران در مصاحبه با سایت AFC گفت: ما باید در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ قهرمان می‌شدیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی دایی، کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان در مصاحبه با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره مدعی قهرمانی در جام ملت های آسیا 2019 امارات گفت: به نظرم ژاپن کاندیدای قهرمانی در این مسابقات است اما به نظرم تیم ملی ایران نیز در سطح خوبی به سر می برد و امیدوارم این دو تیم به فینال برسند. ژاپن در مرحله گروهی جام جهانی 2018 نشان داد که تیم خوبی است و پیشرفت خوبی داشتند. به نظرم اگر ایران و ژاپن در مراحل ابتدایی بهم نخورند می توانند در فینال بازی کنند.

وی افزود: تیم ملی ایران در 2 الی 3 سال گذشته پیشرفت کرده است. بازیکنان مدت طولانی باهم بودند و هماهنگی خوبی پیدا کردند. اگر ما به فینال جام ملت ها برسیم علیرضا جهانبخش می تواند یکی از مهره های کلیدی ما باشد. البته سامان قدوس دیگر بازیکن ما نیز می تواند عملکرد خوبی را داشته باشد. مهدی طارمی اگر در پست همیشگی نوک بازی کند می تواند این مسابقات را با عنوان آقای گلی تمام کند. البته این به تاکتیک سرمربی بستگی دارد. سردار آزمون نیز بازیکن بزرگی است و می تواند  در آینده به یک تیم اروپایی بزرگ برود.

دایی در مورد اینکه 43 سال از آخرین قهرمانی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا می گذرد، در پایان گفت: دلایل زیادی وجود دارد که ما در طول این سال ها قهرمان نشدیم. ما باید در جام ملت های 1996 قهرمان می شدیم ولی مقابل عربستان در ضربات پنالتی شکست خوردیم. من یکی از پنالتی ها را از دست دادم. به نظرم بهترین بازی های ما در این رقابت ها به همان سال 1996 برمی گردد. ما به مقام سوم رسیدیم و مستحق قهرمانی بودیم.