۰ نفر

ورزش ایران و گرداب افزایش قیمت دلار

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۶:۵۲
کد خبر: 300807
ورزش ایران و گرداب افزایش قیمت دلار

هزینه اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی بدلیل افزایش قیمت ارز با افزایش ۷ برابری همراه شده است، موضوعی که اگر راهکاری برای آن اندیشیده نشود قطعا ورزش ایران را با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، افزایش افسار گسیخته قیمت ارز در ایران علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای مردم ،بخش‌های زیادی از جمله ورزش ایران را با موانع و کمبودهای متعدد روبرو کرده تا جاییکه پس از خودداری بانک مرکزی از دادن ارز مبادله‌ای به تیم‌های ورزشی، فدراسیون‌های ورزشی از جمله فدراسیون کشتی مجبور شدند بخاطر کاهش هزینه‌ها تعداد زیادی از اعزام‌های خود را لغو کنند؛ موضوعی که ادامه آن قطعا بر موفقیت ورزش ایران لطمه وارد می‌کند.

اما نگاهی به هزینه اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران نشان می‌دهد، فدراسیون کشتی برای اعزام ۲۰ کشتی‌گیر، ۸ نفر کادر فنی، ۲ مدیر تیم های ملی و ۴ فرد اعم از مامور حراست، خبرنگار و ... به کشور اسلواکی برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان، جمعا بالغ بر یک میلیارد و سیصد تا یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه کرده است.

این در حالیست که به عنوان مثال فدراسیون کشتی برای اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران به رقابت‌های جهانی پاریس ۲۰۱۷ در فرانسه که سال گذشته انجام شد و حتی تعداد بیشتری از نفرات نسبت به اعزام اسلواکی نیز در این سفر حضور داشتند به گفته مسئولان این فدراسیون رقمی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است، ارقامی که نشان دهنده رشد وحشتناک ۷۰۰ درصدی هزینه های اعزام تیم‌های ملی کشتی به رقابت‌های بین‌المللی را نشان می‌دهد.

رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی با اعلام این خبر اظهار کرد: افزایش هزینه‌های اعزام به این مقدار چیزی نیست که بتوان براحتی از پس آن برآمد. قطعا ادامه این وضعیت ورزش ایران را با انواع و اقسام مشکلات و موانع  روبرو می‌کند و تاثیر مخربی بر عملکرد تیم‌های ورزشی و نحوه آماه سازی آن‌ها خواهد داشت. فدراسیون کشتی با لغو ۷ اعزام سعی در مدیریت هزینه‌ها دارد اما افزایش بی‌محابای قیمت ارز شرایط سخت و پیچیده‌ای را برای کشتی ایران بوجود آورده و مسئولان ورزش باید برای حل این مشکلات راهکاری اساسی بیندیشند.