۰ نفر

حذف غیر منتظره اسپانیا از جام جهانی

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۷
کد خبر: 282358
 حذف غیر منتظره اسپانیا از جام جهانی

دیدار تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و روسیه در مرحله یک هشتم نهایی بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی با برتری میزبان در ضربات پنالتی همراه شد تا یک قهرمان دیگر حذف شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دیدار تیم های ملی فوتبال اسپانیا و روسیه از ساعت ۱۸:۳۰ امروز یکشنبه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی روسیه برگزار شد که با تساوی یک - یک دو تیم در پایان نود دقیقه همراه بود. دو تیم در وقت های اضافه نیز گلی نزدند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

ایگناشوویچ (۱۲- گل به خودی)  برای اسپانیا و آرتم زیوبا (۴۲ - پنالتی) برای روسیه گلزنی کرد.

در ضربات پنالتی روسیه با درخشش دروازه بانش با نتیجه ۴ بر ۳ اسپانیا را شکست داد تا پس از آرژانتین، پرتغال و آلمان این تیم هم از دور مسابقات کنار برود. اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی بود.

شاگردان فرناندو هیه رو از همان دقایق ابتدایی مالکیت توپ را به طور کامل در اختیار داشتند تا میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ مجبور شود در لاک دفاعی برود.

هافبک های اسپانیا که از تمام نقاط زمین برای خلق موقعیت گلزنی استفاده می کردند موفق شدند در دقیقه ۱۲ روی نفوذ سرخیو راموس و اشتباه ایگناشویچ، گل اول را به ثمر برسانند. پس از این گل باز هم بازیکنان اسپانیا  توپ و میدان را در اختیار داشتند. اما روس ها توانستند با گذشت زمان بیشتر و بهتر از موقعیت های خود استفاده کنند تا بالاخره در دقیقه ۴۲ صاحب ضربه پنالتی شوند تا بازی با تساوی به اتمام برسد.

در نیمه دوم، لاروخا بار دیگر صاحب توپ در اکثر دقایق بازی بود تا بتواند موقعیت های مختلفی را روی دروازه روسیه ایجاد کند. فرناندو هیه رو در اواسط نیمه دوم آندرس اینیستا را هم وارد بازی کرد تا با پاس های دقیق خود بتواند کار را برای مدافعان روسیه سخت کند. اما دفاع چندلایه روسیه باعث شد تا این تیم نتواند به گل دوم برسد. روس ها در دقایق پایانی بازی، قصد داشتند از ضدحملات خود استفاده کنند اما توان مهاجمان این تیم در حدی نبود که خطری را روی دروازه دخیا ایجاد کنند.

بازی در پایان نود دقیقه با همان نتیجه یک - یک به اتمام رسید تا کار به وقت های اضافه کشیده شود. دو تیم در نیمه دوم از قانون جدید فیفا مبنی بر مجوز تیم ها در وقت های اضافه برای تعویض چهارم استفاده کردند. اما باز هم تاثیری در نتیجه بازی نداشت تا ضربات پنالتی، تکلیف تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی را روشن کند.

در ضربات پنالتی تیم روسیه به لطف درخشش دروازه بانش که دو پنالتی اسپانیا را مهار کرد به برتری ۴ بر ۳ رسید تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و تیم سرزمین گاوبازها از میدان سرخ مسکو به کشورش برگردد.