۰ نفر

وقتی ایران را با نام علی دایی می‌شناسند!

۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 259932
وقتی ایران را با نام علی دایی می‌شناسند!

علی دایی یکی از سرشناس ترین فوتبالیست های بین المللی ایران است که به تاریخ شناسنامه ای روز اول فروردین روز تولدش است!البته خودش گفته پدرش خدابیامرز برای همه برادرانش روز اول فروردین شناسنامه گرفته است.

علی دایی یکی از سرشناس ترین فوتبالیست های بین المللی ایران است که به تاریخ شناسنامه ای ، روز اول فروردین روز تولدش است!البته خودش گفته پدرش خدابیامرز برای همه برادرانش ، روز اول فروردین شناسنامه گرفته است.

علی دایی را بیرون از ایران به اندازه پسته و زعفران و نفت و خاویار ایرانی می شناسند و برایش ارزش قائل هستند.

مهدی کرباسیان ، معاون وزیر صنعت و رئیس پیشین فدراسیون بدمینتون خاطره ای دارد از نام علی دایی و می گوید:«برای یک اجلاس بین المللی تو دورانی که علی دایی در بایرن بازی می کرد ، رفته بودیم به تونس. یادم هست که دو روز فشرده کاری را سپری کردیم و شب هم باید بر می گشتیم. هیچ کادویی هم نخریده بودم برای خانواده . به سختی خودمان را دم غروب به بازار سنتی شهر رساندیم اما تقریبا همه بسته بودند. چاره ای نداشتیم . باید حتما چیزی می خریدیم. کمی عربی با یکی از فروشنده ها که لباس بایرن مونیخ به مغازه اش آویزان کرده بود ، حرف زدم. گفتم ایرانی هستم. تا اسم ایران را شنید ، گفت علی دایی؟ گفتم علی دایی. تازه عکس یادگاری هم که با دایی داشتم ، نشانش دادم و یک دفعه از اینکه فهمید من دایی را از نزدیک می شناسم ، لذت برد. مغازه اش را باز کرد و بقیه رفقایش را هم صدا کرد و به همه با هیجان می گفت این ها ایرانی هستند و با علی دایی هم دوست هستند. ما هم از فرصت استفاده کردیم و سوغاتی خریدیم. واقعا علی دایی یک سرمایه ملی برای ایران است.»