۰ نفر

تیم عربستان و امارات درایران و قطر بازی نمی‌کنند

۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 234809
تیم عربستان و امارات درایران و قطر بازی نمی‌کنند

در ادامه تمرد رژیم سعودی از تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مبنی بر لغو بازی در زمین های بیطرف، روزنامه عربستانی « الریاض» به نقل از رئیس فدراسیون فوتبال این کشور نوشت که تیم های فوتبال عربستان و امارات در دور جدید بازی های لیگ قهرمانان آسیا در ایران و قطر بازی نخواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه عربستانی روز پنجشنبه نوشت: 'عادل عزت' رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در نشست هایی در بانکوک پایتخت تایلند، تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در خصوص لغو بازی در زمین های بیطرف و مخالفت این کنفدراسیون با درخواست عربستان و امارات برای بازی در زمین های بیطرف در مقابل ایران و قطر در رقابت های قهرمانی فوتبال آسیا را رد کرده است.

الریاض به نقل از ادعاهای عادل عزت افزود: دلایلی وجود دارد که مانع از رفتن ورزشکاران ما به ایران می‌شود. فیفا چنین قانونی را به تصویب رسانده و به همین خاطر هیچ ورزشکاری از کشور ما به ایران نخواهد رفت.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان ادامه داد:تا زمانی که شرایط فراهم نشود به بازی در زمین بی طرف ادامه‌ خواهیم داد. روابط ما با ایران به خاطر حمله به سفارت قطع شده است و تا زمانی که این روابط عادی نشود در ایران بازی نمی‌کنیم.

عادل عزت اضافه کرد:درباره قطر هم شرایط همین گونه است. در صورت هم گروهی با تیم های قطری در زمین بی‌طرف بازی می‌کنیم.

الریاض در ادامه گزارش خود نوشت:امارات هم موضع گیری مانند عربستان دارد و این کشور نیز حاضر نیست که نه در ایران و نه در قطر تیم های خود را به میدان بفرستد. با این وضعیت باید منتظر ماند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم جدیدی را بگیرد.

این روزنامه عربستانی افزود: اصرار عربستان و امارات به عدم بازی در زمین های ایران و قطر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را در مراسم قرعه کشی در 6 دسامبر (15 اذر) نقض خواهد کرد.

پس از جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در بانکوک تایلند برگزار شد، اعتراض نمایندگان عربستانی رد شد و هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز سه شنبه تصویب کرد که هیچ دیداری در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید در زمین بی‌طرف برگزار نشود.

به دنبال این تصمیم کنفداسیون آسیا، باشگاه فوتبال الوصل امارات تهدید کرد که با نادیده گرفتن مصوبه AFCاز رقابت های فوتبال باشگاه های آسیا کناره گیری می کند.