۰ نفر

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:

سینماهای ارومیه باید از نو ساخته شوند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۲۸
کد خبر: 351821
سینماهای ارومیه باید از نو ساخته شوند

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: سینماهای ارومیه باید از نو ساخته شوند.

به گزارش اقتصادهنرآنلاین به نقل از ایسنا، احد هوشمند افزود: برای بازسازی و نوسازی سینماهای استان با توجه به شرایط اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هوشمند با اشاره به اینکه برای بازسازی هر سینما در حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است تصریح کرد: در خصوص سینماهای شهرستان‌های خوی، ماکو، سلماس و نقده برنامه ریزی های انجام شده و در صورت تأمین اعتبار توانایی ساخت سینما در این شهرها را داریم.

وی با اشاره به اینکه سینما یکی از رکن‌های نشاط آور و اثر بخش جامعه است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و نوسازی سینماهای فعال وضعیت موجود را بهبود داده و مخاطبان استان را جذب سینما کنیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قبل از سال ۵۷ در استان ۱۹ سینمای فعال وجود داشت و امروز تنها ۳ سینمای در ارومیه فعال است، اظهار کرد: ۲ سینمای ایران و آزادی ارومیه از نظر سیستم صوتی، روشنایی و سقف نیازمند نوسازی بودند که در سال ۹۷ بازسازی و نوسازی شدند.

هوشمند ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده سینماهای ارومیه بیش از نیم قرن قدمت دارند و باید بازسازی و از نو ساخته شوند.

وی در خصوص وضعیت استقبال مردم از سینماها ارومیه گفت: استقبال مردم از سینما بستگی به فیلم‌های در حال اکران دارد، البته نباید زیبایی سینما و امور رفاهی را در جذب تماشاگران و مخاطبان به سینما نادیده گرفت که متأسفانه در سینماهای ارومیه این مشکلات بیشتر به چشم می‌خورد.