۰ نفر

طنین آوای سازهای ایرانی در تاجیکستان

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۸
کد خبر: 678478
طنین آوای سازهای ایرانی در تاجیکستان

هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان با اجرای گروه‌های موسیقی و اکران برخی فیلم‌های سینمای ایران ادامه یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، همزمان با سومین روز برپایی هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، روز چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱، روزهای فرهنگی ایران با شرکت جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان دو کشور در دانشگاه ملی تاجیکستان ادامه یافت.

اجرای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، شعرخوانی علیرضا قزوه، نقالی و شاهنامه‌خوانی و اجرای چند قطعه موسیقی و... از جمله برنامه مراسم امروز بود.

در این مراسم، محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد تقی صابری، سفیر ایران در تاجیکستان، معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان و محمد علی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات حضور داشتند.

قرار است طی روزهای آینده همزمان با برپایی هفته فرهنگی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، روزهای فرهنگی و هنری ایران در شهرهای خجند و باختر این کشور ادامه یابد.

نمایش فیلم‌های ایرانی در تاجیکستان

از ساعاتی دیگر هفته فیلم ایران نیز با نمایش فیلم‌های ایرانی در تاجیکستان به‌ویژه پایتخت این کشور افتتاح خواهد شد.

هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان به‌همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است.

هفته فرهنگی ایران عصر دوشنبه در سالن  اپرا بالت شهر دوشنبه گشایش یافت. در این رویداد فرهنگی هنری بیش از ۵۱ هنرمند ایرانی از حوزه‌های تجسمی، نگارگری، نقاشی، خط، نقاشی‌خط، موسیقی، نقالی‌خوانی، هنر زورخانه‌ای پهلوانی و... آثار و دستاوردهای خود را به نمایش عموم مردم گذاشته‌اند.