۰ نفر

خصوصیات دوستانی که برای زندگی مشترک خطرناک هستند

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبر: 680872
خصوصیات دوستانی که برای زندگی مشترک خطرناک هستند

آنها اصرار دارند با شما وارد رقابت بر سر دارایی هایشان شوند؛ مثلا مدام از روابط عالی با همسرشان حرف بزنند و شرح بدهند که شریک زندگی شان مانند یک بره مطیع و جان بر کف است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گاهی لازم است همراهان تان را پس از ازدواج غربال کنید و آنهایی که برای زندگی مشترک تان خطرناک هستند را کنار بگذارید. 

دوستانی که میگویند "من از تو خوشبخت تر هستم"

آنها اصرار دارند با شما وارد رقابت بر سر دارایی هایشان شوند؛ مثلا مدام از روابط عالی با همسرشان حرف بزنند و شرح بدهند که شریک زندگی شان مانند یک بره مطیع و جان بر کف است. تصویری که آنها از زندگی مشترک شان می سازند همیشه اغراق آمیز است. افتخارهایشان خلاصه می شود در مارک لباس، لوازم منزل، درآمد بالا، تفریحات اعیانی، سفرهای عجیب و .... .

زندگی مشترک

مهمترین ضرر همنشینی با این افراد، مقایسه کردم زندگی خودتان با آنها و افزایش احساس نارضایتی در شماست. نتیجه این بازی هم از همان اول معلوم است؛ زندگی مشترک تان هرقدر هم که خوب باشد آنها همیشه یک برگ برنده برای رو کردن دارند تا ثابت کنند اهمیتی ندارد چقدر برای خوشبختی دست و پا بزنید، آنها همیشه از شما خوشبخت تر هستند. این گروه از دوستان، بی آنکه نظر شما را بپرسند شما را به یک رقابت احمقانه بر سر بیشتر به دست آوردن و بیشتر داشتن وارد می کنند و انتظارات شما را از زندگی مشترک و همسرتان تا جایی بالا می برند که هیچ وقت به آنچه دارید، راضی نمی شوید.

دوستانی که میگویند " من چقدر بدبختم!"

رفتار این گروه دقیقا برعکس گروه قبلی است. کارشان فقط نق زدن است. آنها زندگی شما را با مال خودشان مقایسه می کنند و دائما غبطه می خورند و با حسرت تمام نشدنی شان تاثیری منفی بر زندگی مشترک تان می گذارند. مثلا یکی از همین دوستان را فرض کنید که در یک مهمانی، خطاب به همسرتان می گوید:" شما چه همسر مهربانی هستید. شوهر من هیچ وقت در خانم کمکم نمی کند. خوش به حال زن تان. واقعا با این همه کار بیرون از خانه چطور به کمک در خانه هم می رسید؟ شما مثل یک کدبانو کار می کنید!" یا در مهمانی دیگری وقتی همسرتان به شما می گوید:"عزیزم" حسودی کرده و بگوید شوهر من هیچ وقت مرا عزیزم خطاب نمی کند و همیشه اسمم را صدا می زند.

احساس می کنید با نشان دادن این واکنش از سوی دوست شما، همسرتان چه احساسی پیدا می کند؟ دوستان حسرت خور گذشته از انرژی منفی ای که با خود به هر جمعی می آورند، می توانند در شما با شریک زندگی تان احساس برتری کاذبی ایجاد کنند و شما دو نفر را در اوج خوشبختی به جان هم بیندازند.

دوستانی که زیادی صمیمی می شوند

این گروه از دوستان، حد و مرزی برای ارتباطات شان نمی شناسند. آنها دیگران را بیش از اندازه به حریم خصوصی شان راه می دهند و به خود هم اجازه وارد شدن به خط قرمزهای زندگی مشترک و خصوصی دیگران را می دهند. چنین افرادی دعوای زن و شوهری شان را خیلی راحت به خانه شما می آورند، سرزده سراغ تان می آیندو برنامه هایتان را به هم می زنند و از این که در مناسبات زندگی خصوصی تان دخالت کنند، ابایی ندارند. آنها با همسرتان هم به اندازه شما صمیمی می شوند و مثل یک دوست قدیمی بی نیاز به حضور شما با او وارد ارتباط می شوند و حتی درددل می کنند.

بی تعارف و خیلی سریع، نام آن دوستانی را که در روابط با همسرتان حد و مرز نمی شناسند، از فهرست رفقای صمیمی تان حذف کنید. هر ارتباطی تعریفی دارد. رابطه شما و دوستان تان هم از این قاعده مستثنا نیست. فراموش نکنید همیشه پس از ازدواج این امکان وجود داردکه برخی دوستان عمدی یا غیرعمدی تلاش کنند بیش از حد با همسرتان صمیمی شوند. ممکن است تصور کنید شما جوان و برازنده هستید و همسرتان شما را برای زندگی مشترک انتخاب کرده است پس بیش از حد صمیمی شدن ها، تاثیری در نظر او نسبت به شما ندارد اما در اشتباهید.

دوستان خیانتکار

این افراد یا از زندگی با شریکی که انتخاب کرده اند ناراضی هستند و در جای دیگری دنبال خوشبختی می گردند یا اینکه خود را اهل تنوع یا قربانی یک عشق ناگهانی معرفی می کنند و رابطه موازی با زندگی مشترک شان را شکل می دهند. ممکن است این افراد ازسر شرم یا به هر دلیل دیگری این رابطه را از شما و دیگران پنهان کنند یا این که برعکس شما را محرم رازهای مگوی شان تلقی کنند و اتفاق هایی که در این رابطه تجربه می کنند را با شما تقسیم کنند.

رفت و آمد با آنها دو اشکال بزرگ دارد، اولا آهسته آهسته، زشتی عهدشکنی پس از ازدواج برایتان کمرنگ می شود و امکان تغییر باورهایتان بی آنکه متوجه باشید به تغییر رفتارتان منجر می شود. پژوهشگران می گویند که رفتارهای مخرب به نوعی واگیردار هستند و بی آنکه متوجه باشید می توانند زندگی شما را تسخیر کنند. از طرف دیگر همسر شما هم ناخواسته یا خواسه به خاطر این معاشرت ها در معرض ویروس واگیردار خیانت قرار می گیرد. ثانیا زندگی مشترک تان همیشه در خطر است چون کسی که به عهدش با نزدیک ترین شریکش وفا نکرده است می تواند در رفاقتش با شما هم بی وفا باشد و زندگی مشترکتان را به خطر بیندازد.