۰ نفر

همه زنان موفق و مشهور دنیا از این عادات پیروی می کنند

۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۲:۳۹
کد خبر: 673666
همه زنان موفق و مشهور دنیا از این عادات پیروی می کنند

در میان افراد موفق جهان در زمینه های مختلف – از کسب و کار و امور مالی گرفته تا دستاوردهای علمی، ورزشی، سیاسی و غیره – نام زنانی می درخشد که با وجود موانع مختلف از جمله تبعیض های اجتماعی و در کنار مسئولیت های خانوادگی توانسته اند پله های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کرده و به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.

عادت های مهم زنان موفق و مشهور دنیا چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، اما راز موفقیت این خانم ها چیست و چرا تنها تعداد کمی از زنان به عنوان زن موفق شناخته شده اند؟

با کمی دقت در زندگی شخصی، اجتماعی و صحبت های آن ها متوجه می شویم زنان موفق علاوه بر استعدادهای ذاتی و مهارت های اکتسابی به خصوصیات اخلاقی و عادات مثبتی مجهز هستند که در افراد معمولی کمتر دیده می شود.

در ادامه مطلب قصد داریم درباره بهترین خصوصیات اخلاقی یک زن موفق صحبت کرده و با عادات و ویژگی های شخصیتی آنان آشنا شویم. با ما همراه باشید.

زنان موفق

یک زن موفق چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد؟

1. مثبت اندیش است

حضور یک خانم مثبت اندیش در هر مکانی باعث می شود هیچ انرژی منفی در فضا باقی نماند. نگاه مثبت داشتن به مسائل، سوخت مورد نیاز برای بارور کردن تخیل و ایده ها را فراهم می کند و زنان موفق از چنین سوخت فوق العاده ای برخوردار هستند.

یک زن موفق با تکیه بر اندیشه و نگاه مثبت در شرایط سخت با ناامیدی ها دست و پنجه نرم کرده و بر آن ها غلبه می کند.

2. از موانع نمی ترسد

زنانی که در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیوسته تلاش می کنند آن هایی هستند که از قدرت درونی عظیمی برخوردار بوده و از موانع به نفع خود استفاده می کنند.

به گفته هلن کلر شخصیت را نمی توان در آسانی و آرامش پرورش داد، بلکه امتحانات زندگی و رنج ها هستند که روح را تقویت کرده و موفقیت حاصل می شود و یک زن موفق درستی این کلام را تمام و کمال معنا می کند.

3. افکار قوی دارد

ذهن و افکار قوی به معنای خشن یا متکبر بودن نیست بلکه زنانی که ذهن قوی و مردانه دارند اعتماد به نفس زیادی از خود نشان می دهند، تصویر ذهنی سالمی از خود داشته و مسئولیت زندگی خود را به طور کامل می پذیرند.

4. رئوف است

خوش قلبی و شفقت از ویژگی های محسوس زنان موفق است که با کمک آن تغییرات مثبتی در زندگی دیگران ایجاد می کنند. چنین زنانی بر این باورند کمک کردن علاوه بر تاثیری که روی پیشرفت دیگران به جا می گذارد به رشد درونی و شخصی خود آن ها نیز کمک خواهد کرد.

5. صداقت دارد

یک زن موفق می داند در مسیر موفقیت و رسیدن به خواسته ها نیازی نیست دیگران را قربانی کند، او هرگز برای رسیدن به پله بعدی پای خود را روی دیگران نمی گذارد و از آن ها سوء استفاده نمی کند.

صداقت هسته اصلی شخصیت زنان موفق را تشکیل می دهد، چیزی که برای آن ها ارزش بیشتری از پول و ثروت داشته و رفتارشان به گونه ای است که دیگران در اعتماد کردن به آن ها دچار تردید نمی شوند.

6. به تعادل اهمیت می دهد

همان طور که می دانید زندگی انسان ها به چهار بخش اصلی تقسیم می شود: خانواده و دوستان، سلامت، ثروت و روح.

تعادل لازمه تفکر روشن با تخیل و خوش بینی است و بی شک برای رسیدن به کمال باید میان این بخش ها تعادل ایجاد کرد. یک زن موفق به خوبی از این مسئله آگاه است، او به نشانه ها توجه می کند و در صورت مشاهده اندکی عدم تعادل در هر یک از بخش ها به سرعت به آن رسیدگی می کند.

7. هدفمند است

تعیین هدف از عادات مهم زنان موفق است. یک زن موفق اهداف کوتاه مدت و بلندمدت مشخصی دارد، زمان دقیق و نحوه رسیدن به آن ها را مشخص کرده و نسبت به اهدافش متعهد است.

این زنان پیوسته اهداف و میزان پیشرفت خود را کنترل کرده و برای موفقیت های کوچک و بزرگ به خودشان جایزه می دهند.

آنان هدف خود را باور دارند و این مسئله بسیار مهم است زیرا تنها باور به هدف است که به انسان انگیزه سال ها تلاش و فداکاری را خواهد داد.

8. نیازهای جامعه را دنبال می کند

زنان موفق و کارآفرین چشم های تیزی دارند و با رصد کردن نیازهای جامعه سعی می کنند از آن ها به عنوان فرصت های عالی برای پیشرفت در زمینه کسب و کار استفاده کنند.

9. الگوی دیگران است

هر زن موفق آموزگاری الهام بخش برای دیگران است که می توانند با الگوبرداری از او و دقت در رفتارش به زنان و مردان موفقی در آینده تبدیل شوند.

10. همواره روی قدم بعدی تمرکز دارد

زنان موفق می دانند یکی از چالش برانگیزترین نقاط رسیدن به اهداف آخرین گام های مسیر است زیرا اغلب افراد شکست خورده کسانی هستند که در لحظات آخر دست از تلاش کشیده اند در حالی که یک زن موفق در شرایط سخت پایانی هم چنان روی گام بعدی تمرکز دارد و در شرایطی که اکثر افراد دچار تردید می شوند به حرکت ادامه می دهد.

11. جاه طلب است

زنان موفق تنها به بهترین بودن در محدوده شرکت یا شهر خود فکر نمی کنند بلکه ذهن آن ها افق های دورتری را نشانه گرفته و در تلاش هستند تا در سطح کشوری و بین المللی دستاوردهای عالی به دست آورند. این زنان به ایجاد تغییر در جهان فکر می کنند.

12. از اتلاف وقت متنفر است

یک زن موفق برای تمامی اوقات شبانه روزش برنامه ریزی می کند. برای ملاقات با چنین خانمی نمی توانید هر زمان که دوست داشتید به دیدن او بروید بلکه باید از قبل با او هماهنگ کرده باشید.

زنان موفق هرگز وقت خود را با خواندن ایمیل های اضافی، صحبت های تلفنی طولانی مدت و بیهوده و کارهایی از این قبیل هدر نمی دهند.

13. پیوسته در حال یادگیری است

زن موفق روحیه پویایی دارد و هرگز در یک جا راکد نمی ماند. او پیوسته به دنبال افزایش مهارت و دانش خود می باشد و می داند این مسئله نقش مهمی در موفقیت و رشد روز افزون بخصوص در دنیای امروز دارد.

14. اغلب تکیه گاه قوی دارد

اکثر زنان موفق یک دوست، همکار یا عضوی در خانواده دارند که از تصمیمات و دستاوردهای آن ها حمایت کرده و در مواقع مورد نیاز به آن ها کمک خواهند کرد.

15. می داند موفقیت بدون شکست امکان پذیر نیست

زنان موفق از شکست های زندگی پلی برای پیروزی می سازند و از تجربه شکست های زندگی برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند.

16. سخت کوش است

یک زن موفق به خوبی می داند موفقیت یک شبه حاصل نمی شود و هرگز بدون تلاش و ثبات قدم نمی توان به اهداف خود در زندگی دست پیدا کرد. اگرچه این مسئله از نظر بسیاری از افراد بدیهی است اما یک زن موفق آن را نه در حد حرف که در عمل اثبات می کند.

17. خود را در چیزهای بی اهمیت غرق نمی کند

زنان موفق در تشخیص و جدا کردن مسائل مهم و با ارزش از مسائل کم اهمیت و بی ارزش استاد هستند و هرگز سرمایه خود از پول و زمان گرفته تا مهارت و تخصص را صرف کارها و چیزهای بیهوده و بی ارزش نمی کنند.

18. از مقدار دقیق و منبع درآمدش اطلاع دارد

زنی که از نظر مالی موفق است علاوه بر درآمد شغلی خود مقدار دقیق پول ماهیانه که از منابع مختلف دریافت می کند را می داند و مطمئن می شود هر پولی که به دست می آورد به بهترین حالت ممکن خرج یا پس انداز شود.

او شناخت کاملی نسبت به منابع درآمد خود دارد و لذا بهتر برنامه ریزی کرده و عملکرد مالی کاراتری در شرایط بحرانی از خود نشان می دهد.

19. از هزینه های خود کاملا آگاه است

تقریبا محال است پرداخت قبض های مختلف از برق و گاز گرفته تا بیمه و صورت حساب های مالی یک زن موفق با تاخیر پرداخت شود زیرا با توجه به شخصیت سازمان یافته اش می داند هر هزینه به چه علتی رخ داده و مهلت پرداخت آن چقدر است به همین دلیل همواره هزینه لازم را کنار گذاشته و حساب آن را دارد.

20. دور هزینه های بیهوده را خط می کشد

چنین زنی هنگام خرید به وسع مالی خود توجه می کند. در شرایط مالی ضعیف تنها به خرید وسایل ضروری اکتفا می کند و با قرض و نسیه میانه خوبی ندارد و از سوی دیگر معتقد است داشتن رفاه مالی به معنای خرید هر آن چه می توانی بخری نیست.

21. سلامت مالی را در اولویت قرار می دهد

زنانی که از لحاظ مالی موفق هستند می دانند که باید به سلامت مالی خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت دهند، به عبارت دیگر مخارج زندگی را کنترل کرده و آن ها را اولویت بندی می کنند.

مثلا می داند برای خرید خانه بزرگ باید بتواند چند سال اجاره نشینی را تحمل کند یا اگر مقروض است باید تا مدتی از تعطیلات آخر هفته اجتناب کند.

22. پس انداز می کند

زنان موفق به آینده مالی خود توجه زیادی نشان می دهند و از همان ابتدا مقداری از درآمد خود را به عنوان پس انداز در صندوق های بازنشستگی یا بیمه عمر ذخیره می کنند.

از سوی دیگر به خوبی به این مسئله واقف است که در زندگی هر کس شرایطی پیش می آید که با اتفاقات غیر منتظره ای روبرو شده و ممکن است برای مدتی منبع درآمد خود را از دست داده یا نیاز به مقداری قابل توجهی پول در زمانی کوتاه داشته باشد.

او با پس انداز مقداری از درآمد ماهیانه برای چنین شرایطی آماده می شود اگرچه این کار را هوشمندانه انجام می دهد و نوع پس اندازش به گونه ای است که بتواند سریع و به موقع به آن دسترسی داشته باشد.

23. اهداف مالی تعیین می کند

زنان موفق برای خود اهداف مالی تعیین کرده و برنامه ریزی می کنند تا به آن اهداف دست پیدا کنند.

مثلا خانمی هدف مالی خود را پس انداز کردن پول قرار می دهد تا بتواند به مسافرت خاص در روزهای خاصی برود یا بتواند به خانه بزرگ تر نقل مکان کند و خانم دیگر تصمیم می گیرد رقم درآمد ماهیانه خود را به مبلغ مشخصی برساند.

تعیین هدف مالی باعث نظم او شده و به کارهایش انگیزه بیشتری می بخشد.

24. راهی برای افزایش درآمد خود پیدا می کند

شاید شنیده باشید که میلیونرها به طور میانگین هفت جریان درآمد دارند، اگرچه هدف همه افراد میلیونر شدن نیست و هر میلیونری دقیقا هفت منبع درآمد ندارد اما یک زن موفق می داند که نباید تنها به یک منبع درآمد اکتفا کند به همین دلیل زنانی که کارآفرین هستند سعی می کنند کسب و کار خود را توسعه داده و جریان درآمد اضافی به آن وارد کنند و آن هایی که برای دیگران کار می کنند به راه های دیگر درآمد نیز توجه خواهند کرد.

25. اجازه نمی دهد پول عامل شادی اش شود

زن موفق با وجودی که به ارزش پول کاملا واقف است و آن را بی ارزش نمی داند اما هرگز برای شاد بودن و شادی کردن به مقدار پولی که در حساب بانکی اش است تکیه نمی کند، او می داند حساب های بانکی پیوسته پر و خالی می شوند و کسی خوشبختی خود را به رقم حساب بانکی اش گره بزند در زندگی طعم خوشبختی واقعی را نخواهد چشید.