۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شدیدترین میزان کاهش تولید معادن آفریقای جنوبی در 39سال گذشته

۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
کد خبر: 445623
شدیدترین میزان کاهش تولید معادن آفریقای جنوبی در 39سال گذشته

تولید معادن آفریقای جنوبی بیشترین کاهش را از سال1981 در ماه آوریل داشته است، در این ماه به دلیل محدودیت‌ها برای مهار شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار تقریبا تمام فعالیت‌های اقتصادی متوقف شد.

اقتصادآنلاین- طاهره گودرزی؛ به گزارش بلومبرگ  اداره آمار کل مستقر در پرتوریا، روز پنجشنبه در وب سایت خود اعلام کرد که تولید کل معادن استرالیا نسبت به سال گذشته 47.3 درصد و نسبت به ماه گذشته، 18 درصد کاهش یافته است. براساس این گزارش، میانگین برآورد چهار اقتصاددان در نظرسنجی بلومبرگ، برای انقباض 59.4٪ بود اما در این بازه زمانی بیش از 34 درصد کاهش یافته است.

در این رابطه توجه به نکات زیر کلیدی است : 

* تولید فلزات گروه پلاتین نسبت به سال گذشته 62 درصد کاهش یافت. همچنین میزان تولید طلا 59.6 و سنگ آهن 68.7 درصد کاهش یافت.

* در حالی‌که آفریقای جنوبی از اول ماه مه شروع به کاهش اقدامات محدودکننده در رابطه با کسب‌وکارها (به منظور مقابله با ویروس کرونا) کرده است، به شرکت‌های معدن اجازه داده شد برخی از عملیات را با نیمی از نیروی کار خود از نیمه آوریل از سر بگیرند. آنها می‌توانستند عملیات را در ابتدای ماه ژوئن به ظرفیت کامل برگردانند.

* به گفته گروه لابی صنعت، شورای مواد معدنی آفریقای جنوبی معتقد است که اختلالات ناشی از ویروس کرونا می‌تواند در کل سال 2020 حدود 10٪ تولید را کاهش دهد.