۰ نفر

هدیه خداحافظی عصاری به سهامداران «ومعادن»

افزایش تولید برق نیروگاه شاهرود به ۲۱مگاوات

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبر: 438097
افزایش تولید برق نیروگاه شاهرود به ۲۱مگاوات

هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات سهامدار صددرصدی شرکت پویا انرژی است. این شرکت بزرگ معدنی و فولادی با نماد بورسی «ومعادن» طی روزها و هفته‌های اخیر در بازار سرمایه خوش درخشیده و طی ۱۹ روز معاملاتی خود در سال جدید به بازدهی ۹۰ درصدی سهام خود دست یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز گذشته خبرگزاری فارس از افزایش تولید ۲۱ مگاواتی نیروگاه شاهرود و ورود آن به مدار شبکه برق کشور توسط شرکت پویا انرژی خبر داد. این گزارش حاکی است روند افزایش تولید در سایر واحدهای نیروگاه‌های شاهرود و سمنان در سال جهش تولید ادامه یافته و ۸۴ مگاوات (برابر با مصرف برق خانگی شهری با جمعیت ۳۵۰ هزار خانوار) به تولید این دو نیروگاه افزوده خواهد شد. پویا انرژی برای راه‌اندازی سیکل ترکیبی این دو نیروگاه و افزایش ۳۶۰ مگاوات دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده است.

هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات سهامدار صددرصدی پویا انرژی است. این شرکت بزرگ معدنی و فولادی با نماد بورسی «ومعادن» طی روزها و هفته‌های اخیر در بازار سرمایه خوش درخشیده و طی تنها ۱۹ روز معاملاتی خود در سال جدید به بازدهی ۹۰ درصدی سهام خود دست یافته است.

هم‌زمان با اتفاقات مثبت و امیدوارکننده در مورد عملکرد این شرکت، اواخر هفته گذشته رسانه‌ها از استعفای عزیزاله عصاری، مدیرعامل توسعه معادن و فلزات خبر دادند.

نگاهی به کارنامه چهارساله

عصاری را می‌توان ازجمله مدیران موفق و مؤثری دانست که در دوره سکانداری خود توانسته‌اند منشأ دستاوردهای قابل قبولی برای صنعت، در حوزه فعالیت خود شوند. سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات طی دوره چهارساله مدیریت وی به جایگاه بسیار خوبی از حیث میزان توسعه، سودآوری و گستردگی و تنوع دامنه عملکرد دست‌یافت. همچنین همگرایی و هماهنگی قابل‌توجهی بین شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه آن به وجود آمد که منجر به شکل‌گیری طرح‌های زیربنایی مهمی در گستره ملی صنعت گردید. تشکیل کنسرسیوم بزرگ اکتشافی کشور با حضور ۱۲ شرکت بزرگ معدنی و فولادی، پیشبرد طرح ملی انتقال آب خلیج‌فارس به کویر مرکزی کشور، تأسیس هلدینگ پویا انرژی برای تأمین برق مصرفی شرکت‌های زیرمجموعه، تأسیس شرکت حمل‌ونقل ترکیبی همراه و آغاز ساخت بزرگ‌ترین پایانه تخصصی حمل مواد معدنی و فولادی کشور در بندر شهید رجایی و نیز راه‌اندازی مجموعه‌ای برای ساماندهی ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه توسط شرکت‌های گروه از مهم‌ترین اقدامات عصاری طی حضور چهارساله‌اش در توسعه معادن بوده است.

وی در واپسین روزهای مدیریت خود تلاش کرد از طریق افزودن تامین سرمایه تمدن به شرکت‌های گروه و تعریف مجموعه‌ای از طرح‌های توسعه‌ای در قالب یک شرکت سهامی عام جدید، زمینه را برای تامین مالی بیشتر مجموعه فراهم کند. همچنین تشکیل کنسرسیوم بزرگ حفاری کشور را برای تکمیل برنامه‌های اکتشافی گروه دنبال می‌کرد.

امید می‌رود اقدامات تأثیرگذار عصاری در گروه توسعه معادن توسط مدیران بعدی این مجموعه دنبال شده و شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این هلدینگ بزرگ معدنی و فولادی کشور باشیم.