۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛

آغاز بهره‌برداری از طرح‌های جهش تولید در صنعت مس با دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر صمت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
کد خبر: 437197
آغاز بهره‌برداری از طرح‌های جهش تولید در صنعت مس با دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر صمت

اردشیر سعدمحمدی گفت: فردا صبح با دستور «حسن روحانی» رئیس‌جمهور و با حضور «رضا رحمانی» وزیر صمت و «خداداد غریب‌پور» رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در مجتمع مس شهربابک، طرح توسعه ذوب مس خاتون‌آباد که منجر به افزایش 50 درصدی تولید مس آندی و کارخانه اسید‌سولفوریک خاتون‌آباد با ظرفیت تولید 600 هزار تن اسیدسولفوریک در سال افتتاح رسمی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سعدمحمدی با اعلام این خبر و با بیان این‌که علاوه بر این دو طرح، کارخانه اکسیژن و انبار کنسانتره نیز افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: ارزش سرمایه‌گذاری این 4 طرح جمعاً 252 میلیون یورو بعلاوه 221 میلیارد تومان است و منجر به اشتغال‌زایی برای 248 نفر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌‌که طرح توسعه ذوب مس خاتون‌آباد شامل دو طرح پروژه احداث انبار کنسانتره مس به ظرفیت 60 هزار تن در سال و کارخانه تولید اکسیژن به ظرفیت 440 تن در روز است اظهار داشت: طرح توسعه ذوب مس خاتون با هدف افزایش 50 درصدی تولید مس آندی از 80 هزار تن به 120 هزار تن در سال تعریف و طراحی شد و با اتکا به توان داخلی تنها ظرف مدت 5 ماه به بهره‌برداری رسید که یک رکورد زمانی در راه‌اندازی این کارخانه محسوب می‌شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 118 میلیون یورویی و 111 میلیارد تومانی طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد و اشتغال‌زایی 120 نفری این طرح گفت: برای دو پروژه احداث انبار کنسانتره مس و کارخانه تولید اکسیژن نیز جمعاً 34 میلیون یورو و 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و منجر به اشتغال‌زایی برای 63 نفر خواهد شد.
سعدمحمدی با اشاره به این‌که با بهره‌برداری از انبار کنسانتره مس از اتلاف فیزیکی ماده ارزشمند کنسانتره مس جلوگیری می‌شود بیان کرد: پروژه احداث کارخانه تولید اسیدسولفوریک خاتون‌آباد که یکی از مهم‌ترین طرح‌های محیط زیستی صنعت مس است و با هدف تولید 600 هزار تن اسیدسولفوریک در سال طراحی‌شده است نیز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری 100 میلیون یورو و 75 میلیارد تومان و با ظرفیت اشتغال برای 65 نفر به بهره‌برداری رسیده است.